Hallo,
Ik heb een vraag over waar je bij een Fendt 103ls hydroliek-olie moet bijvullen.
En ook de olie voor de hef of zit dit op dezelfde plek?
Lijkt mij niet maar ik weet het niet.
Alvast bedankt
MVG, Edwin Schoonhoven.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 103 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nee volgens mij niet, dit is mij tenminste nog nooit opgevallen.
Dus hheft een tankje zoals Wimsumar zegt !@edwin 283
Moet je eens goed kijken op de Fendt bij je profielfotos zie ik duidelijk de olieleidigen; bovenop het tankje zit een stop ( ook ontluchting en peilstok ) hie kun je de olie bijvullen !
En deze olie is voor hef en hydrouliek .
Hydro tank zie je daar wel zitten
Bij mijn luchtgekoelde Fendt 102s moet je de olie voor de hef bijvullen ongeveer 10 cm boven het glazen kijkoog in de buurt van het koppelingspedaal net voor de grote ronde schijf. Het is een grote schroef. Bij de 102s moet er 15,7 liter in. Het is tevens de olie voor de hydraulic. Als je alleen de hef gebruikt is 10 liter ook voldoende.
Herman744
Ja ;kan kloppen Herman ; trouwens lucht of watergekoeld maakt niet uit ; ik meende vanaf bouwjaar 1974 is dit verandert ; dus vanaf 1974 zit het reservoir onder de motorkap als een tankje rechts naast de motor .
Bij de oudere typen zit het reservoir in de tussenbak ; de vulplug is maat 22 ; en herman weet je dat achter die ronde plaat die met 6 bouten vastzit een oliefilter zit dat je schoon kunt maken ?
Misschien na zoveel jaren een keer eruit halen en reinigen .
Is dit op deze plek?
Bij de pijlstok bedoel ik dan
Tankje?
Zo te zien is het een beste tank, tenminste als ik de goede voor me heb, ik denk dat ik nu een andere voor ogen heb.
De linkse tank is de dieseltank, dat weet ik, maar ik bedoel de rechtse tank die tegen de dieseltank aanzit.
Er zit een schroefdop op ( ik dacht sleutelmaat 19) met hieraan de peilstok, dit is tevens de vulopening.
Oke bedankt dan ben ik hier ook weer uit
O ja de retourolie komt terug bovenin het tankje (deksel zit met 4 boutjes vast ) door een filter ; niet verkeerd een keer controleren op vervuiling .!.
Oke ik zal deze binnenkort eens controlereno vervuiling, tegelijk even met het luchtfilter en het brandstoffilter.
Maar zit hier dan ook een goeie sterke hydroliekpomp op?
Hoeveel liter pomt deze ongveer per minuut?
Want ik heb ze weleens gezien met een kleineren tank voor de olie.
Hoi edwin ; volgens mijn gegevens is de pompopbrengst 30,45 l pm en met hydr-besturing ( zoals die van jullie ; als ik het zo zie ) 34,80 l/minuut ; maar dit kan iets afwijken ; niet altijd werden dezelfde pompen gemonteerd ;denk ik ; hangt soms af van productie jaar en serie .
Mijn 102s is van 1974. Het filter achter het ronde deksel heb ik een maand of twee geleden schoongemaakt, gelijktijdig met het vervangen van de dichtingsring van de hefcylinder. Alle hefolie zat in de versnellingsbak door die defecte ring.
Ik ging ervan uit dat er door de koelventilator bij de luchtgekoelde motor geen plaats was voor een olietankje onder de kap.
Groet,
Herman744
Deze is van 1980 bijna de laatsten van deze serie die ze ervan hebben gebouwd volgens mij.
Misschien weet @Basia het ook wel, maar waar is dit gele vaatje op de foto voor?
Dat is me al eens verteld, maar hoe gaat dit nou precies in zn werking?
P.S.: De kans is groot dat het verstopt zit en eerst zorgvuldig doorgespoeld moet worden. ( Het gaatje in de sproeier met een speld doorprikken).
Moet er bij het water geen ruitenwisservloeistof bij doen?
Oke maar er komt toch allemaal viezigheid in het vaatje met vloeistof ?
Maar op dit vaatje zit geen dop en op de ander 100 series die ik heb gezien ook niet.
Dus dan komt er toch troep bij in?