Hallo allemaal,
Ik hoop een beroep te kunnen doen op jullie goede raad;
sinds enkele dagen heb ik wat problemen met m'n stihl heggenschaar hs 82r
wanneer ik begin te werken dan loopt alles prima.. maar na enkele meters valt het toerental volledig weg (vooral bij het verticaal snoeien). ik moet dan als het ware met m'n gashendel "pompen" om het toerental erin te houden.
Raar maar waar, bij stationair draaien, is er geen enkel probleem! zal niet stilvallen zo, maar als ik de gashendel ingedrukt houd wel.
ik krijg de indruk dat er geen benzine naar de machine geraakt..
weten jullie soms waar dit kan aan liggen?
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en t tank filter/aanzuigfilter kan soms blijven hangen, als de tank dan niet helemaal gevuld is kan r geen benzine opgenomen worden als de machine gekanteld is
Ik had er mij zaterdag opnieuw aan gewaagd om met de machine te werken, dit is wat ik jullie er kan over vertellen:
*eerste half uur werken, zonder problemen (sparrenhaag verticaal gesnoeid)
*daarna begonnen de symptomen terug lichtjes de kop op te steken (snoeiblad hangend naar beneden leek nog best te werken, eens naar boven toe draaien, valt toerental naar beneden.
*ik heb er zeker op gelet dat de machine steeds vol benzine was vanaf de eerste symptomen merkbaar werden..
*ook terug opnieuw kon ik wel verder als ik met de gashendel een pompbeweging maakte (werkte best als ik dat snel deed)
wanneer ik horizontaal begon te snoeien, heb ik de benzinetank eens opengelaten om te zien of het probleem zich bij het vacuum bevond, maar mocht niet baten, zelfde toerentalval trad op.
*het stationair toerental is doorheen heel dit verhaal prima blijven werken (nooit stilgevallen)
*naar het einde van de werken toe (bijna op het laatste) kon zelfs het "pompen" niet meer baten, ik kreeg hem gewoon niet meer op toeren... (met volle benzinetank)
met deze info.. enige ideetjes? miss de carburator kapot?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Waar je nog kan nakijken, is of de brandstofleiding Of opvoerpomp (ronde plastic bol dat je vult bij voor het starten) nergens verduurd is of ergens een heel klein scheurtje heeft. Want bij het starten pomp je de brandstof omhoog waardoor deze een kleine reserve heeft, maar na een tijdje is de reserve weg, en zuigt hij misschien een klein beetje lucht aan waardoor hij op hoge toeten niet meer genoeg brandstof krijgt.
Het is maar een idee...