Illustratie van:

Kubota B1-15 Bultra - Iets komt er bij de motorolie, maar wat?

Hallo,

Bij een Kubota Bulltra B1-16 met Kubota D950 motor is het motorolie peil erg gestegen. De olie kwam op den duur uit het buisje bovenop eruit. Eerst dacht ik aan een lekke koppakking maar de olie die uit de motor kwam was wel dun, maar niet bruin en het schuimde niet. Dus geen koelwater erdoor volgens mij. Het zou ook diesel kunnen wezen. De olie ruikt alleen niet echt naar diesel vind ik. Kan het dan via de brandstofpomp (Zie foto) in de olie komen? Of is er nog een andere plek waar dat zou kunnen? Het opvoerpompje is niet lek. Laatste mogelijkheid zou hydrauliekolie zijn via de pomp. Met de compressor heb ik druk op de keerring hiervan gezet maar deze is volgens mij niet lek. Weet iemand waar ik moet zoeken en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

fergusonnetje
De brandstofpomp

(klik om te vergroten)

radium45
Ik gok toch op de hydrauliekpomp.
Popstra
Wanneer het hydrauliekolie olie is ,dan moet je ook echt kunnen constateren dat je hydrauliekolie peil in het hydrosysteem zakt.
dennisbouter
Of de brandstofpomp of de hydrauliekpomp wat @Popstra zegt hydraulische olie zou je kunnen pijlen desnoods motorolie verversen en verder niks bijvullen zakt je hydrauliekolie niet dan is het brandstof, geen extra ventielen of iets er bijgebouwd?
roscho
Hoe is het met het peil van de koelvloeistof? Gezakt, dan is het toch koelvloeistof. Olie drijft bovenop, dus die komt er het eerst uit. Grote kans dat het carter dan al halfvol water staat.
fergusonnetje
Heren, ik moet bekennen dat ik het peil van de hydrauliekolie al een tijd niet had bekeken. Maar nu is het een stuk beneden peil dus dit zou het goed kunnen wezen. Er zitten verder geen ventielen opgebouwd of zoiets. Het koelvloeistof peil is niet gezakt en er kwam ook geen koelvloeistof mee met de olie die ik afgetapt heb dus dat valt af. Ik denk dat ik gewoon de keerring van de hydrauliekpomp dan vervang en goedkope olie erin kap en kijken wat er gebeurd.
fergusonnetje
Ik heb nu de keerring uit de pomp gevogeld. Maar weet iemand of ik nu een hogedruk of een normale keerring moet hebben? Met de nummers die op de keerring staan kan ik niks vinden.

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kubota B1-15 Bultra en hebben de trefwoorden lekkage , hydrauliekolie en motorolie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0