International 744 - Vooraskeerring vervangen aandrijfas 4wd

Beste TF-ers,

Onze 744 lekt bij de vooras (ingaande as naar differentieel).
Hoe kan ik het beste deze keerring vervangen? Moet het differentieel eruit?
Het betreft een APL1351 as.
Nummer 5 in tekening betreft het.

Bij voorbaat dank.
Corne S

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
county854t
Hallo, das n vrij simpel klusje. Eerst de kruiskoppeling losmaken en dan vervolgens aandrijfschijf No3 eraf halen en schijf No4 eraf. Dan kun je de keerring naar buiten halen en n nieuwe plaatsen. Na montage even olie peilen en evt bijvullen(80w90).
Succes
Corne S
@county854t

Dankje. Was inderdaad een simpel klusje. Grootste werk was de beschermpijp eraf halen.
De bevestiging zat met 3 bouten bij het deksel er bij en de olie kwam er gelijk uit.

Nummer 3 en 4 zaten los op de as (de naafmoer zat niet lekker vast). Keerring was iets ingelopen op de naaf, nu iets verder erin getikt. Hopelijk lekdicht en anders zou die toch aan een speedi sleeve moeten geloven. Bedankt!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden 4wd en vooras geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!