Fendt 308 LSA - zelfde motor inhoud als van een 309
Weet iemand of je een turbo van een 309 ook op een 308 zou kunnen zetten
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 308 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je moet de brandstofpomp ook aanpassen en er moet een olieleiding naar de turbo.
Zie:
werktuigen.nl/productinformatie/models/…
De 309 LS heeft altijd een turbo gehad ( was eigenlijk 'gewoon' de 308 + turbo). Motorisch is de inhoud gelijk van de 308LS en de 309LS.
werktuigen.nl/productinformatie/models/…
Lijkt met niet slim.
En koeling opbouwen bij die 308 is niet zo heel eenvoudig...
Als het om meer vermogen gaat dan kun je beter een slinger(tje) aan de pomp geven, heel schoon zijn die oude trekkers toch niet. Da's de eenvoudigste methode om aan meer vermogen te komen.
Of wil je het om een andere reden doen?
als je dat doet dan krijgt de trekker meer brandstof waardoor ie meer vermogen geeft, en dus ook meer rook, zodat ie makkelijker met de kieper van z'n plek af komt bijvoorbeeld.
en een fiat van 100 pk kan met een slag(en) wel 40 pk extra krijgen. dat scheelt tog aardig
weet niet waarvooor jij meer vermogen wil?
Een slingertje aan de pomp levert niet meer toeren op hoor (Dan moet je de aanslag van het handgasverzetten.. wat ook gaaf is) en met het extra brandstof verbruik valt het ook wel mee.. zolang je alles met mate doet.. 5 a 10% vermogen extra bijvoorbeeld (voor sommige wat oudere tractoren heeft een slingertje aan de pomp juist goede gevolgen voor het brandstofverbruik)
De andere Farmer 300-serie (1993 tot 2000) heeft een iets andere versnellingsbak en een heel iets ander blok. Hier is het vermogensverschil tussen een 308 en een 309 9 pk, het verschil in koppel nog iets meer.
Tussen deze verschillende series onderdelen uitwisselen kan een ander verhaal zijn; zijn 't allebei LS'jes?
je mist zoals eerderverteld de zuigerbodemkoeling
de zuiger is ook niet het zelfde de bovenste zuigerveer van een 309 dus turbomotor ligt in een stalen zitting in plaats van in het aluminium van de zuiger
en het allerbelangrijkst je mist de olie af en aanvoer aansluitingen
ik zou hem wat brandstof bij geven je kunt bij een beetje extra al een enorm verschil merken