Beste Mensen,
Vanuit het niets ondervind ik problemen vandaag met mijn Ford 7810 tijdens het balen halen.
Eerste keer een lichte slip tijdens het schakelen met de duo power en daarna niet meer reageren op het duo power Schakelen.
Trekker uit gezet en het duo power schakelen deed het weer en later ook geen problemen mee onder vonden.
Na een tijdje begon de aandrijflijn te bonken net alsof ik de vierwielaandrijving uit zet op de straat. Trekker weer uitgezet en het was over. Na een tijdje begon de aandrijflijn Weer te bonken en als ik de trekker weer uitzet is het weer een tijdje voorbij. Later op de dag minder last van gehad.
De hef reageert ook helemaal niet meer maar de voorlader werkt wel, wellicht ietsje trager.
De hendel van de hef kan ik door het hele bereik heen en weer schuiven maar ik voel weerstand.
Nu hangt er dus 1400 kg in de hef en de hef gaat niet naar beneden. Normaal gesproken als ik de trekker uit zet kan ik de hef nog naar beneden doen.
Wie herkent deze symptomen en weet een oorzaak?
Bij voorbaat dank.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Als dat het niet is denk dan eens aan het lagedruk oliecircuit wat al deze zaken aanstuurt.
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Groet Bouke
Groet Bouke
Dit filter is van het hef/hydrauliek circuit.
Als je het prioriteitsventiel wilt reinigen, en je wilt er van boven bij zoals @contitour beschrijft, dan kan dat door de rubberen vloermat uit de cabine te halen, en de deksel die je dan in de vloer ziet, los te schroeven.
Nu de vraag waar komt dit slijpsel vandaan en wat is de oorzaak?
Dat kleine filter hoort bij het lage druk circuit?
(klik om te vergroten)
Ik heb een tijd de Ford niet gebruikt nadat ik het kleine filtertje schoon gemaakt heb.
Ook nog niet de tijd gevonden om de druk te testen van het lage druk systeem. Gisteren een baal weg gebracht over de weg en viel mij op dat de vierwielaandrijving aan blijft staan.
Kan dat ook te maken hebben met het lage druk systeem?
Ik heb het kleine filtertje opnieuw bekeken maar dat ziet er nog schoon uit.