Hoe komt het dat de heffingbediening in de cabine veel minder hoog tilt dan die op het spatbord kan wel een dikke 20 cm inzitten. Het is zo`n electronische hef. De trekker is van 88
Groeten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 308 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
groeten
Maar de max hefhoogte is zo bij ELKE trekker zo afgesteld dat als je vanuit de cabine max heft dat je cilinders NET niet helemaal bovenin staan.
dit kun je voelen door dus vanuit de cabine naar max te heffen en dan buiten de hefarmen optillen, dan merk je dat je ze nog een klein stukje op kan tellen. (cilinders mogen dan nog een mm of 3 uitschuiven)
De buitenbediening gaat volledig buiten alle beveiligingen om waardoor je dus WEL tot het uiterste kan gaan.
Zoals ik in dit geval begrijp is de afstelling van de sensor niet helemaal optimaal en dit kun je beter even af laten stellen bij je lmb omdat dit redelijk precies komt.
Doe je dit verkeerd kan het zelfs een hydr pomp kosten omdat ie dan door blijft pompen ondanks dat ie aan z'n einde van z'n slag is.
Prima reactie
Even ter aanvulling: overwegend toegepast voor de dansonderdrukking
dansonderdrukking word nog niet in werking gesteld als je nog stilstaat. gebeurd pas als je gaat rijden vanaf een 5 km/u. (bij de nieuwere tractoren)
en bij dit type fendt zit nog geen dansonderdrukking.
dus dat staat los van de speling waar eerder over gesproken werd.
Als de nokken al in de onderste stand staan, kan het verschil alleen aangepast worden door de positie sensor te verstellen.
Let wel: er moet(!) altijd een verschil van ongeveer 5 cm. blijven bestaan, anders bestaat de kans dat de olie verhit raakt (elektronica zegt heffen, maar cilinder heeft max. slag al bereikt).
Er is ook een schakelaar op het bedieningspaneel in de cabine die dat laatste stukje hefweg kan benutten.