Illustratie van:

International 1246 - vragen over 1246

Ligt het aan mij of worden hier gewoon weinig vragen gesteld over de 1246, vind ik best jammer
of komt het soms door dat er weinig 1246ers in omloop zijn

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Ik heb er in ieder geval 1.

zijn slimme mensen die een 12 hebben en die hoeven er geen vragen over te stellen. en zijn sowieso goeie tractoren dus weinig aan de doen. haha
Fokke
Tja wat doe je eraan ? 😛 Maar een 1246 heeft toch dezelfde motor als een 1255 ? Daar staan wellicht wel een paar vragen over hierop de website 😉
interpowerrr
Trekker heeft geen uitleg nodig 😄
wvdh
@Fokke

alleen de motor is het zelfde
Fokke
Dat bedoel ik dus ook 😉
ihc423-1246
Ik ben namelijk aan het rondkijken voor een 1246 en had eigenlijk gehoopt wat meer ervaringen van andere tfers te kunnen zien
wvdh
@ihc423-1246

is een super trekker. alleen alle inters hebben is wat lekkage
ihc423-1246
Lekkage kun je toch verhelpen
wvdh
Ja dat wel.zo heel moeilijk is dat niet. ik heb er nu ook 4 lekkages. ga het van de winter verhelpen
hankook
1246 is mooi tractor kan weining aan kapot
en wat wil meer over weten
ihc423-1246
Wvdh

heb je nog adviezen voor de aanschaf van een 1246
wvdh
Zijn makkelijk op te schroeven 😄
wvdh
@ihc423-1246

dat het een orginele is. en geen 1046 met turbo daarzit een lichtere koppling in zit. als je gaat kijken gewoon even rondje met de trekker rijden dat merk je van zelf wel hoe die is
ihc423-1246
Ik wil zowiezo een orginele en wil hem ook orgineel houden
wvdh
Heb je er een op internet gezien??
ihc423-1246
Nog niet een geschikte ik wil er een met ronde spatborden en een diteg kabine of hoe heet zoon ding
wvdh
Je heb met vierkante spatborden en comfort 2000 cabine of ronde met fritz meier cabine
ihc423-1246
Nee zonder kabine met ronde spatborden en 4wd
ihc423-1246
Zo'n uitvoering
ihc423-1246
Alleen dan zonder voorruit en windscherm
vossie
Tsjah het zijn nou eenmaal trekkers van ongeveer 30 jaar oud dus als er dan een keering of een O ring het begeeft mag dat ook toch? ik vind altijd maar zo bij een inter is het altijd nog makkelijk te vervangen/verhelpen/te reviseren 😉 daarom zeg ik ook een inter hoef je maar weinig aan te sleutelen, maar als het moet gebeuren kun je het zelf
wvdh
@vossie

dat is zo het is allemaal best zelf te maken
955xl fan
@wvdh

Niet alle inters hebben lekkages 😃
Bomenboer
Hallo jongens

heb eigenlijk wel een vraag
onze inter 12 is helemaal gerestaureerd
maar nu wil hij gewoon niet starten die leidingen zijn ontlucht, er komt rook uit de uitlaat maar hij doet het niet !!!
oplossingen ???

hartelijk dank
Bomenboer
@955xl fan

De onze (nog) niet hahaha
1046
@Bomenboer
staat de pomp wel op tijd??
wvdh
@955xl fan

binnen kort die van mij ook niet meer
Bomenboer
Hadden hem gemarkeert dus denk ik wel dat hij op tijd staat, maar weet iemand juist hoe je hem perfect zet ?
want daar ben ik niet echt een held in

dankjewel alvast
1046
.
1046
@Bomenboer

motor eerst op 16graden zette, dan kijken of et streepje in de pomp bij de markeur zit, zit ie in de buurt, dan kun je em fijnafstellen op de kop van de pomp achter et distributiedeksel, door middel van 3 boutjes , daar zitten sleufgaten in zodat je em kan verdraaien
Corne S
Ja maar de pomp kan ook nog een hele slag verkeerd staan, ondanks dat de tandwielen goed zitten. Als de motor 2 keer rond is geweest, is de brandstofpomp 1 keer rond geweest.
1046
@Corne S

andersom toch????????pomp 2 x tegen motor 1x
t6030power
Het is toch inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag inlaatslag arbeidslag. dus 2 keer motor een keer pomp
t6030power
Of vertel ik het helemaal verkeerd
1046
@Corne S

vraag et effe aan je vader
monteurtje
@wvdh

Als er bij een 1046 een turbo opgebouwd word is het niet alleen de koppeling die anders is hoor, en de motor lijkt qua uiterlijk dan wel op een 1246 maar inwendig zitten ook nog hele grote verschillen die meestal achterwegen gelaten worden met ombouwen ivm de kosten.
Corne S
Pomp draait de helft langzamer als de motor. De brandstofpomp van mn 624 mag maar 1050 toeren draaien, terwijl de trekker 2100 toeren mag. Logisch eigenlijk ook, brandstofpomp geeft in 1 rondje 4 arbeidsslagen, terwijl de motor in 2 rondjes 4 arbeidslagen doet.

Hoe het nu met die slag verkeerd zat, vraag ik nog even, misschien dat ik het fout heb. Tenslotte alweer 2 jaar geleden dat ik de brandstofpomp uit elkaar heb gehad.

@t6030power:

Ja je vergeet de uitlaatslag en de compressieslag. Het is namelijk een 4-takt.
fendtinterfan
@t6030power

je bent een heel eind op weg maar je vergeet inderdaad dat het een viertact is. die hebben: inlaat slag, compressie slag, arbeids slag en uitlaat slag.
Bomenboer
Hallo jongens

heeft er iemand een schema voor een afstelling van een 46
geraak er echt niet uit
heb hem helemaal gesloopt en terug opgebouwd als nieuw maar een dieselpomp is echt vreemd voor mij
wil niks kapot doen

mvg luk
alvast bedankt
Rega
@fendtinterfan

Jij heb goed je huiswerk gedaan 😛
fendtinterfan
@Rega hoe kan dat nou dat doe ik anders nooit haha 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
41
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
6