Illustratie van:

PZ Fanex 500 - demonteren arm

Hallo
hoe kan je een arm van een fanex eraf halen om een rolement te vervangen binnen in
heb je een handleiding van liggen kan je die door sturen
alvast bedank mvg Greg

Deel dit topic

Reacties

Mielmonteur
Hier heb je wss. wel wat aan:

kramp.com/shop/action/…
Boereknul
Er ff afsleutelen. handleidng ff googlen
Valtra-Fordpower
Wat is een rol element? Zelf heb ik zon ding ook los had, was een lager uit op het einde, net voor het pignon wiel.
Boereknul
Dat zijn die rolle an het eind van je hark zegma
WimBe
Maar een fanex 500 is een schudder, waar hebben we het nu over?
Boereknul
Wimbe

wat denk je nu zelf WAKKER WORDEN
Valtra-Fordpower
Wie moet er denken?? Volgens mij Wimbe niet.
fiat480
Rolement=lager op het einde van de arm aan de rotor tandwiellen binnen in pakken niet meer
WimBe
@Boereknul

Waarom moet er dan 1 arm af? als die naaf of die lagertjes eruit liggen moet de hele schotel met as onderuit 😉
Boereknul
Ja pak anders ff de slijp schijf dan kun je die OUDE lagers kapotslijpen en kun je ze der zo uit halen
dat scheeld veel sleutel werk, wel voorzichtig slijpen!
fendtjuh
Maare, wat te denken van een geheel spelingsloze pz fanex te kopen? :lol: Heb nog een prachtige in de aanbieding en wil deze ook wel inruilen!

Ik denk dat hij met arm het deel bedoeld wat uitklapt Wim... Waar de rotors aan vast zitten.
Valtra-Fordpower
Bij het scharnierpunt zitten scharnierbussen die je met een bout eruit kunt trekken, er zit dus draad in waarmee je het kunt demonteren, er zit ook een borging, ik dacht een spanstift. De kruiskoppeling(aandrijving) zit ook met een spanstift verbonden, dus er ook 1 los slaan. Dan kun je de arm los halen.
Buitenste element loshalen (eigenlijk voor demonteren arm) pignonwiel loshalen, as eruit, seegerring bij pignonwielkant van lager los halen en lager eruit slaan met een lange as o.i.d.
fiat480
Hoe haal je de pen(nr3) er uit
kramp.com/shop/action/…
WimBe
@fendtjuh

OH zo! ik vatte het echt niet, dacht dat mensen de rolletjes van een curvebaan van een hark bedoelden, dank je!
fiat480
Bedank voor alle reacties zal is een keer zien of het lukt
fendtjuh
Gewoon doen wat Valtra-fordpower zegt, zo moet het ongeveer!
ramrod
Je mag hopen dat het lager van de as in de arm aan de tandwielzijde niet de boosdoener zijn, want dat kan een gruwelijke pens werk bezorgen. We hebben het pas gehad, en tenslotte een sloper gekocht, waarvan we een complete arm hebben gebruikt
fendtjuh
Sowieso rotwerk een schudder uit elkaar halen en vooral weer in elkaar zetten. Dat geduw en getrek.
me
Die lagers heb je in 2 uur vervangen 😛 .. Laatst ook nog 2 gehad. Bij haakse overbrenging effe rekening houden dat je element er ook onderuit moet trekken, haakse overbrenging eraf moet halen om het laatste lager er tussenuit te krijgen.
Valtra-Fordpower
@fiat480

Quote:
hoe haal je de pen(nr3) er uit

Vetnippel losdraaien, draadeind erin, klos metaal erom, moer op het draad end en uw slagtrekker is geboren. 😉
Wel eerst spanstift nr21 demonteren 😄
fiat480
Heb er al aan bezich geweest maar liep vast
Valtra-Fordpower
@ramrod

Valt mee, die had ik er zo uit toen 😛
ramrod
Ja, dat klopt. Maar ik vond deze alles slaan wat betreft onnozelheid van constructie!
fendtjuh
Haha spreek maar eens met ME, die vind het de geniaalste schudders die zowat ooit gemaakt zijn 😃!
fiat480
Valtra-Fordpower
zal het zo is proberen
ramrod
@Valtra-Fordpower

Met een as met schroefdraad op het eind zodat je voorzichtig moet slaan, een tandwiel erachter die muurvast op de as zit, en een lager erachter die diep in het frame zit,én het feit dat je niet recht met een doorslag voor de as kunt komen maakt em echt niet zo geniaal.
Maar ja, het was ook de eerste keer dat er iets aan kapot ging na bijna 25 jaar, en daar gaat de boel niet soepeler van los
Valtra-Fordpower
Klinkt herkenbaar 😛 Gelukkig zat bij ons de as niet vast in het lager en ging alles vrij makkelijk los toen. Schudder stond altijd binnen, kan positief meewerken dan 😄
WimBe
@fiat480

Maar je zegt dat de tandwielen niet meer pakken, toen ik het net nog doorlas. Weet je zeker dat het niet in het element zit? Die naaf wil bij de vicon types weleens breken, waardoor het kroonwiel vrij van het pignon komt.
Valtra-Fordpower
Toen bij mij het lager eruit lag kon hij nog wel schudden, hetzij met vreemde bij geluiden. 😃 Toen bij demontage bleek dat er een lager uitlag die maar vervangen. Hierbij kwam ook het pignon wiel aan het ligt die een tand gedeeltelijk miste. Toen hadden we besloten enkel het lager te vervangen en niet veel later te verkopen. Een jaar later kwam er een Claas Volto 640 op pallet aan 😄
Valtra-Fordpower
En doet het het alweer?? 😛
DESLAGERURRE
@Boereknul

als jij nou niet weet hoe het in elkaar zit hou dan je klep dicht !

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de PZ Fanex 500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
9