Oliedruk mercedes om636 na revisie
Goedendag , ik heb onlangs een onderblok van een mercedes om636 gereviseerd vanwege een uitgelopen drijfstanglager, dus krukas geslepen geheel voorzien van nieuwe lagers en overmaat zuigers , na alles weer gemonteerd te hebben kreeg ik bij t starten geen oliedruk, 5 x over 1 minuut laten lopen en nog steeds geen oliedruk , hierop olie via de lamellenfilter in t hoofdkanaal laten lopen en daar kreeg ik eindelijk oliedruk , toch ben ik niet tevreden over de oliedruk , deze haalt stationair maar 1 bar en volgas maar 4 bar en dat bij koude motor ( gevuld is 15w40) , mijn andere om636 motoren halen bij de start direkt 7 bar ( gaan al door t overdrukventiel heen) en blijven mooi op druk bij warme motor , wat is jullie ervaring met de oliedruk van deze motoren ? ze zitten bijv. in de Fahr d177 , Unimog , Bührer unm4/10 , Mercedes 180d en in bootjes en heftrucks.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zelf heb ik een Unimog gehad met warm de meter zo goed als op nul stationair ; nooit kapotgelopen .