Illustratie van:

Case International 733 - Start slecht na het vervangen van de koppakking

Na het vervangen van de koppakking start mijn case 733 erg slecht.
Voor het vervangen start hij vrijwel direct. Maar nu moet ik lang gloeien voor hij aanslaat. De motor gaat wel snel genoeg rond maar pakt hem niet aan. Ook is er veel witte rook tijdens het starten.
De cilinder kop is gevlakt en afgeperst.
Orginele koppakking zit er tussen
De kopbouten zitten vast op 150 NM.
De kleppen staan op 0.30 bij warme motor.
Wat zou ik nog kunnen proberen?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

wotan2
Verstuivers?
jo845xl
Compressie meten . Witte rook is onverbrande diesel dus te weinig compressie .
roscho
Het zou te weinig compressie kunnen zijn, zoals @jo845xl aangeeft. Weet je zeker dat de nieuwe koppakking even dik is als de oude? Als hij een fractie dikker is, heb je automatisch minder compressie.
Een andere optie is dat het stellen van de kleppen niet goed is gebeurd. In hoeverre je daaraan moet twijfelen, zul je zelf het best weten.
radium45
@roscho Ook ik twijfel aan de compressie.
radium45
Oja, ik stel kleppen altijd bij een koude motor.
Fendt304ls
Verstuivers niet verkeerd om toevallig?
+1
radium45
@Fendt304ls Dat hebben wij hier al eens meegemaakt met een revisie mwm motor uit een kraan. Ding wilde geen vermogen leveren, enigste wat mij opviel was, dat de lekleiding aan de andere kant van de verstuivers zat als dat ik gewend was. Probleem was toen snel verholpen.
+1
schluterman
@radium45 hebben wij ook bij een deutz gehad in een atlas ar42e shovel geen vermogen gruwelijk roken verstuivers omgedraaid en loopt als een nieuwe
Corne S
@Fendt304ls

Hoe bedoel je dat? Verstuivers verkeerd om? De aansluitingen op de pomp?
radium45
@Corne S Nee, een halve slag verkeerd om in de kop.
Corne S
@radium45

Dat kan niet, gezien de drukaansluitingen aan de zijkant zitten en dan passen je leidingen niet.

Wel eens gehoord van zuigers een halve slag verkeerd, waardoor de wervelkamer verkeerd zit
+1
radium45
@Corne S Hier was dat wel het geval, en zuigers verkeerd om kennen wij ook. Een bolinder Munktell bleek de zuigers een halve slag verkeerd gemonteerd te hebben. Had toch een 40 jaar zonder problemen gelopen, was bij toeval dat wij hier achter kwamen.
+1
schluterman
@Corne S sommige verstuivers kan dat inderdaad toevallig hier hetzelfde gehad
Fendt304ls
@Corne S bij onze 633 kan het wel, die heeft de drukleiding bovenop...
bas101
Ik tip op te dikke koppakking
bob-te-lindert
Verstuivers verkeerd om kan zeker inderdaad. Retourslang moet aan de bovenkant zitten. (Richting kleppendeksel.)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 733 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0