Schluter 1250V super, brandring koppakking te dik,
Cilinderbus gescheurd, nieuwe cilinder bus er in (overmaats)
betreft een schluter motor ,
Maar nu past de koppakking niet , de brandringen zijn te dik , aanhaalmoment op 18kgm , maar lekt als een gieter,
Heeft iemand hier ervaring mee?? En weet iemand waar dunnere versies te verkrijgen zijn?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden aanhaalmoment en Koppakking geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dikke kans dat die te hoog ligt.
Jij spreekt over 18kgm? Dan is het er nog een met draadeinden ipv tapbouten. Die cilinderbus, is dat er een van Mahle?
EDIT, zag in een andere reactie idd tapeinden.
Er zijn of waren 2 soorten koppakkingen, de gewone en de versterkte. De versterkte kwamen er voor de zwaardere SDM motoren omdat die sneller de neiging hadden te lekken, vooral de turbo em turbo intercoolers. Maar die gaan ook in de andere Schlüters voor zover ik weet. Ik heb ze in de 1250 zitten. Verschil ziu hem zitten in de koper afdichtingen.
Controleer ook voor alle zekerheid de rechtheid van het blok en de cilinderkoppen.
Er werd gezegd dat de koppen in 3 fasen moeten aangetrokken worden. De motor laten warm draaien en dan nog eens natrekken. Na 50u nog eens natrekken.
De volgorde van de bouten moet ik nog eens controleren in de werkplaatshandboek, er werd wel eens gezegt van binnen naar buiten, maar dat schijnt volgens de originele fabrieksopgave niet te kloppen. Ik kijk dat voor je nog na morgen.
(klik om te vergroten)
ik ben naar Odelzhausen gescheurd voor een 2 koppakkingen ,
bleek inderdaad dat er verschillende diktes in omloop zijn.
vlakheid nog eens gecontroleerd (niks loos) , daarna koppakkingen geplaats, koppen er op, en tapeinden ingeolied , bouten spiraal gewijs naar buiten op moment aangedraaid (80,150,210nm)
rest weer opgebouwd zodat hij kan lopen, koelwater er weer in en op druk gebracht, en halfuur laten staan met de pomp er op , meter was niet gezakt. daarna motor rustig warm laten draaien,
boel weer afgebouwd en vervolgens kopbouten weer en voor een losgedraaid en 210nm aangedraaid, scheelt bijna 60graden.
(klik om te vergroten)