Deutz 5506 versnellingsprobleem 2e en achteruit

Hallo mijn naam is Jakob en ben net lid van tractorfan.nl. Ik doe nu een poging om een antwoord op mijn vraag te krijgen, alvast bedankt voor de reactie.

Ik heb een Deutz 5506. Sinds kort krijg ik hem niet meer in zijn hoge giering en als ik hem in zijn achteruit zet dan blokkeren de achterwielen.

Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem is en wat ik hier aan kan doen?

Deel dit topic

Reacties

+2
Fendt926Driver
Je hebt waarschijnlijk de trekker in 2 versnellingen tegelijk staan.
Vaak een gevolg van slijtage en iets te snel willen schakelen.
Je hebt de versnellingspook uit de schakelgaffel getild en in het midden in de volgende gezet waarna alles blokkeerd.

Schakeldeksel eraf draaien en de 4 schakelgaffels weer in 1 lijn zetten en misschien de knop van de versnellingshendel die in de bak zit iets oplassen.

Let wel op dat er spanning op de verkeetd geschakelde gaffel KAN zitten de er iets geweld nodig is met rechtzetten (een nette 1.5m lange koevoet)
Je kunt ook de koppelings pedaal in de ingetrapte stand even vastknopen dat er al wat spanning van de bak af is
+1
wim-same
@Fendt926Driver en desnoods ook even één wiel even iets opkrikken. Dan nog kan er een rare spanning op staan.
Fendt926Driver
@wim-same dat hebben wij nog nooit gedaan. Maar wel een goede tip 👍👍
+1
wim-same
@Fendt926Driver Kan ook wezen dat het schuifpalletje weg is die tussen de twee schuifstangen zitten. Deze pal moet voorkomen dat beide stangen te gelijk kunnen schuiven. Heb ik ook een keer gehad, maar was wel mijn eigen schuld, want ik was vergeten deze er tussen te doen.
+1
Jakobus70
@Fendt926Driver Bedankt voor je advies, inderdaad was een versnellingspook uit de versnelling. De kap losgehaald en weer goed gezet en klaar was kees. Toppie bedankt
Jakobus70
Weet iemand ook misschien wat het probleem is als je hef telkens wat op en neer gaat als er iets in je hef hangt? Kan het onvoldoende olie zijn of zou het de hydroliek pomp kunnen zijn?
deutzisthebest
@Jakobus70

Dat heeft met slijtage van je hef cylinder te maken. Die lekt iets olie op de keringen waarschijnlijk en dan gaat de hef dat corrigeren.
Jakobus70
@deutzisthebest Is dat nogal een grote klus om deze te vervangen?
deutzisthebest
@Jakobus70

Ik heb zelf nog nooit gedaan maar volgens moet je hefdeksel eraf om de cylinder te verwijderen/uit elkaar te halen.

Vanaf de plaat waar je stoel opstaat kan je er niet bij volgens mij.
Fendt926Driver
@deutzisthebest mij is altijd vertled dat het in het regelventiel zit.
Want hij heft er gewoon om.
Dus de hefcylinder lijkt mij dan niet lek.
Maar als hij op de afgestelde hoogte is begint het gewip...

Maar misschien de echte deutz kenners een vragen
+1
InsaneNL
@Fendt926Driver kan ook een combinatie zijn. Mij trekker hefde ook nog gewoon maar het machete was wel gaar, als je de trekker stil zet was die bijna gelijk aan de grond. en met een nieuw machete heft hij de helft meer en blijft de hef ook staan als de trekker uit is.
Fendt926Driver
@InsaneNL de hefmanchet is ook nog wel een keer simpel te vervangen denk ik.
En zal de hele wereld ook niet kosten
InsaneNL
@Fendt926Driver zoals @deutzisthebest beschrijft waarschijnlijk, hefblok eraf, hefas er uit, hefzuiger eruit en manchet vervangen. Manchet in heet water(80+) helpt om het machet goed om de zuiger te krijgen.
Fendt926Driver
@InsaneNL ok. Goed te doen dus maar wel een bult werk...
Bij fendt 300 serie klap je hem er zo uit .
Maar bij deutz zit het dus iets vaster ingebouwd
RPCounty
@Fendt926Driver nee hoor. Bij de deutz 06 serie draai je gewoon de grote ronde dop los wat t deksel van de hefcylinder is. Zitten 2 gaten in waar je een sleutel of 2 pennen in kan steken en dan een klap er op en los schroeven. En als het deksel er af is dan is het net als bij de Fendt gewoon je hefarmen optillen en naar beneden laten vallen en de hefzuiger is er uit. Wel eerst de olie met het hydroventiel in een emmer pompen want anders heb je een oliebad als de zuiger er uit is......
InsaneNL
@RPCounty nu je het zegt, jup ik ben dom. Was aan het denken met hoe de hef op onze 2505 zit en op mijn 7506. Maar die zijn compleet anders als de rest van 06 serie inderdaad.
Fendt926Driver
@RPCounty super uitleg.
Kan topic starter dus zelf gewoon proberen te doen.of in pak weg 2 uurtjes laten doen door mechanisatie bedrijf
+1
RPCounty
@Fendt926Driver beetje monteur doet t in een kwartier😎
Jakobus70
@RPCounty welke grote ronde dop bedoel je?
+1
Fendt926Driver
@Jakobus70 midden onder de stoel en vanaf de schakelhendels kijk je dan voor een ronde schijf.
Die dop bedoelt hij
+1
Jakobus70
Heel veel informatie waar ik weer verder mee kan, bedankt voor alle reacties. Ga deze week direct kijken of dit het probleem is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0