International 533 - Kipper zakt niet, help!

Gisteren de kipper aangekoppeld om banen te gaan hakselen om de maïs te beregenen, alleen wou hij met geen mogelijkheid meer zakken. Kippen gaat donders, maar zakken ho maar 🤔 waar moet ik het zoeken? Enkel werkend ventiel
Industry Flights

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

1046
Zit er een terugslagklep op de kipper???
Industry Flights
@1046 euh... dat weet ik zo niet, maar de 844 heeft geen probleem met kippen
Fendt926Driver
De slangbreuk beveiliging van de cylinder kan in werking getreden zijn.
Dan moet je nogmaals druk op kippen zetten en dan langzaam laten zakken.
Of jou snelkoppeling aan de slang of trekker is overleden.
Dan zijn de pinnetjes te kort geworden en drukken ze elkaar niet meer open.
Even een slang uit de snelkoppeling en netjes het pinnetje open duwen.
Gebeurt er eigenlijk niets dan is de slangbreuk beveiliging de oorzaak
Kun je hem eigenlijk niet induwen is de snelkoppeling de oorzaak
Industry Flights
@Fendt926Driver ik ga de beide koppelingen eens nakijken, maar verwacht niet dat het daar zit eigenlijk. De 845, 844, 744 en 1246 hebben geen probleem met deze kipper, ik vermoed dus dat het ergens in de 533 zit. Die heb ik net sinds een week en ik weet dat de vorige eigenaar hem zeer goed onderhouden heeft
+1
Fendt926Driver
@Industry Flights dan kan het toch goed zijn dat de snelkoppeling van de 533 een keer aan vernieuwing toe is
+1
1046
Als je de hendel in 1x vrij geeft . En er zit een klep op de cilinder. Dan slaat ie vast. Vaak is et dan een kwestie van rustig vrijgeven
+1
Industry Flights
@1046 daar kan ik wel iets mee, hoop dat dat het is
+1
1046
@Industry Flights en anders verkopen . Kweet wel een vervanger te staan😉
+1
Industry Flights
roscho
Heeft het ooit wel gewerkt? Misschien slang half uit de koppeling geschoten? In dat geval even helemaal eruit halen, de grootste druk eraf door de nippel in te drukken, motor stop, ventiel op de "terugstand" en weer aankoppelen. De kipper moet dan direct beginnen te zakken.
SJB533
Heb jij een dw ventiel? Wellicht de slang de volgende keer toch op de andere koppeling zetten?
Industry Flights
@SJB533 dit is mijn situatie op de 533, wat is wat?

(klik om te vergroten)

SJB533
@Industry Flights
Ja, DW. Zou de andere aansluiting de volgende keer proberen
+1
jehan
Welke koppeling heb je de slang gehad dan ? ik gebruik de onderste van de 2 altijd voor kieper
Industry Flights
@jehan daar zit dus het probleem 😄🤦‍♂️
jehan
@Industry Flights gewoon ff proberen dus ..laat me het horen als je het gedaan hebt ?
Industry Flights
@jehan zal ik van de week ff doen 👌🏻
mantaman
Of een braam op de cilinder van de kipper
Industry Flights
@mantaman dan zou hij het op de andere ih's ook niet doen
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!