Wie kan me helpen?
Goedenavond geïnteresseerde lezer, thuis ben ik een ééncilinder dieselmotor (Lombardini 3LD510) aan het reviseren (nieuwe zuigerveren, nieuwe olie, nieuwe glijlagers, ...).
Nu na alles te remonteren start de motor zeer vlot van de eerste tik van de starter zonder rook en na 30 sec bouwt de rook gradueel op en dalen de toeren. Door extra gas te geven kan je het uitvallen wat uitstellen maar dan onstaat er een enorme wolk. Na het uitvallen kan je hem voor +/- 20- 30 min niet meer starten, daarna gaat het weer perfect en herhaalt de cyclus.
Ook komt er evenveel rook uit het klepdeksel dan de uitlaat, de rook perst echt door de dichting naar buiten. Als ik de oliecontrolestokje eruit haal hoor je ook een plop van de druk die ontsnapt.
Wie kan me helpen en zeggen wat er hier waarschijnlijk aan de hand is, eeuwig dankbaar!
Bert
Nu na alles te remonteren start de motor zeer vlot van de eerste tik van de starter zonder rook en na 30 sec bouwt de rook gradueel op en dalen de toeren. Door extra gas te geven kan je het uitvallen wat uitstellen maar dan onstaat er een enorme wolk. Na het uitvallen kan je hem voor +/- 20- 30 min niet meer starten, daarna gaat het weer perfect en herhaalt de cyclus.
Ook komt er evenveel rook uit het klepdeksel dan de uitlaat, de rook perst echt door de dichting naar buiten. Als ik de oliecontrolestokje eruit haal hoor je ook een plop van de druk die ontsnapt.
Wie kan me helpen en zeggen wat er hier waarschijnlijk aan de hand is, eeuwig dankbaar!
Bert
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Zitten de zuigerveren goed gemonteerd, ik bedoel met de goede kant boven. En wat bedoelt u met als hij is afgeslagen kan ik hem niet meer starten wil hij dan niet rond of gaat hij wel rond maar slaat niet aan
Deze hebben normaal een pompende werking naar boven en drukkend naar beneden om de olie beneden te houden.
Zou het kunnen dat je er misschien één zuigerveer verkeerd om hebt gemonteerd?
Echt even nazien is mijn advies!