International 423 - Lekkage bij een hydrauliekventi

Goeiedag allemaal,

We hebben sinds kort een international 423 in de schuur staan. Maar nu lekt hij olie uit de achterbrug. Nu zit er bij deze trekker een hydrauliekventiel die rechtstreeks de achterbrug in gaat. (Ik denk dat dit drukloos retour is. Klopt dat?) Nu lekt deze olie. De olie komt er tussen de trekker en het ventiel uit (dus niet uit het ventiel zelf). Weten jullie misschien ook hoe ik dit kan verhelpen? En als het ventiel eruit moet moet ik er dan ook op letten dat de druk er afgaat ofzo. Of is de druk er al af als de motor uitstaat.

Alvast bedankt
Trekkerfan05

Reacties

Oldtimer-fan
Zo te lezen is dat de o-ring of koperring tussen hefblok en snelkoppeling versleten.
Deze is makkelijk te vervangen door de snelkoppeling uit de hefblok te draaien.
Ik neem aan de de snelkoppeling/ventiel onderaan de hefblok zit? Dan moet je eerst alle olie aflaten van de hefblok, anders krijg je natte voeten. Daar zit geen druk op. Heet ook niet voor niks drukloze retour.
Trekkerfan05
@Oldtimer-fan bedankt voor de uitleg. Dan ga ik dat doen.
Piet1960
@Trekkerfan05 Als je de trekker achter flink wat hoger zet, kan je misschien de olie laten zitten.
brauheist
Achterkant hoog zetten en snel wisselen dan hoeft de olie er niet vanaf
Corne S
Olie uit hydrauliektank die ik meestal met een hydrauliekslang en jerrycan. Met het ventiel laat ik hem leegpompen.
Clayson M80
Mijn International 845 heeft het zelfde probleem lekt ook uit retour koppeling
zit vrij hoog in het midden van de trekhaak ophanging
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!