Goedenmiddag
Wij hebben sinds een paar weken een JD2130 uit 1975
met stuurbekrachtiging en 6100 uur op de klok
Hij was wat verwaarloost, maar motor loopt als een zonnetje
Toen we hem kochten zat er zeer veel speling op het stuur, we hebben vervangen: de "driehoek" waar de stuurstok en de 2 spoorstangen aanzitten, alle lagerbussen door originele met naaldlagers, de bronzen bussen waarmee de as aan het chassis vastzit
Fusee,s gereviseerd, dit is allemaal 100% spelingsvrij
Nu hebben we nog het volgende: vrije slag in het stuurwiel is een kwart omwenteling, en als we aan het stuur draaien komt het stuur eerst 10 mm omhoog, als het een normaal worm en rol stuurhuis zou zijn zou je zeggen dat op de worm en rol speling zit.
Iemand enige ervaring hiermee ?
Ook zijn we op zoek naar een instructieboek en een werkplaatshandboek.
m vr gr
Chris uit Ursem
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en dit is af te stellen door het bovenste klepje aan de zijkant van het koppelingshuis zit een moer volgens mij sleuten 27 deze aandraaien en dan weer eens kijken wat je nu nog aan speling hebt
maar denk niet dat dat veel zal helpen maar het is te proberen
Zijn laatste service heeft hij waarschijnlijk in 2002 gehad
op het luchtfilterelement stond: november 2002 4983 uur !
Wat mij verbaasd is de verticale speling in de stuurstang
Vertel !! je maakt me nieuwschierig
maar er kan ook een voorlader voor hebben gezeten dat verklaart wel die vele speling op het stuur
Als je die bout 27 aan kunt draaien, dan is de boel los gelopen. die bout houdt de pitman arm de stuurarm bij elkaar, deze zitten conisch op elkaar.
Als je bussen van de pitman arm versleten zijn, dan lekt hij vaak ook door de keerring.
Het was niet de bedoeling om hem compleet te restaureren, maar we kinden het weer niet laten
Normaal is onze hobby vrachtwagens restaureren, maar dit is eigenlijk veel leuker, het is allemaal veel steviger !!
zie ook www.bedfordworld.nl, we zullen binnenkort ook foto,s van de JD eropzetten
wordt er bedoeld de bronzen bus die in het deksel aan de rechterkant zit (onderdeelnummer T21455) als dat hem is
kan ik dat deksel er zo afschroeven en de bus vervangen,
de keerring aan de andere kant ( AT11927 ) lekt niet
ter verduidelijking: ik kan de stuurpen waar het stuur opzit 6 mm op en neer bewegen, en als ik het stuur draai komt eerst de stuurpen 6 mm omhoog