Illustratie van:

International 323 - Koelvloeistof in het carter

Hallo allemaal,

Ik ben bezig aan een Inter 323 deze had veel luchtbellen in het koelsysteem dus de koppakking vervangen. Ook de kop laten vlakken en aflaten persen deze is goed.

Nu dus alles gemonteerd met een nieuwe kopppakking en volgens de juist specificaties aangetrokken.

Maar toen ik koelwater ging vullen begon er koelwater uit het Carter te druppen.

De bussen en alles heb ik goed bekeken maar zie er geen schuurtje in ofzo.

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!!

Deel dit topic

Reacties

Corne S
Hoelang heeft de kop er afgelegen?

Wij hebben wel eens een ruilmotor gekocht en toen waren de vriesdoppen (gietgaten) doorgeroest (motor heeft een tijdje zonder koelvloeistof gestaan. Deze zitten onder andere onder de nokkenas.
edovanwijk1987
@Corne S de kop heeft er Ongeveer 4 maanden Naast gelegen, toen we hem los haalde zat er wel echt soort roest water in het koelsysteem. Die vries stoppen kan je van de buitenkant zien zitten neem ik aan dan?

En mocht het zo zijn dat ik de bussen eruit moet halen voor de O-ringen, kan je het Carter er zo onderuit halen of moet dan ook eerst de voor trein weg?

Bedankt voor de snelle reactie !
mestyle
Of o ringen van de bussen slecht
Klein Rot
Of de bussen staan te laag
Ben423
Heb hetzelfde gehad bij een 423.
Daar waren de vriespluggen die onder het kleppendeksel zitten lek.
mestyle
@Ben423

423 heeft ander type blok. Een 323 heeft er een blok van een d serie 326. Die heeft geen vriesplug onder de kleppen deksel

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 323 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0