Deutz D15 - Wat voor aftakaskeerring? Rubber of met stalen mantel?

Hallo allemaal,
Ik ben de versnellingsbak van onze deutz d15 aan het reviseren, en tijdens het bestellen van de keerringen kan ik niet echt de juiste aftakaskeerring vinden. Degene die ik eruit heb gehaald heeft een stalen mantel (zie bijlage). Ik zie vrijwel alleen maar rubberen keerringen. Zou een rubberen keerring zonder stalen mantel net zo goed werken of moet het perse een keerring met een stalen mantel zijn?
Alvast bedankt.

Mvg, Björn
BroekieJD

Bijlages

(klik om te vergroten)

De keerring met stalen mantel die eruit kwam

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Fendttrisixfan
Van rubberen kering zit er meestal ook wel een stalen rand in hoor
+1
steyr 9087
Dit is een olie kering met stalen buitenrand met een versteviging dan moet je kijken bij kramp naar een olie kering met DC erin dat is de afkorting voor stalen mantel met versteviging
+1
torfs luc
Beste de oliekeeringen zijn nu zo ,en zijn ook voorzien van stalen ring maar is niet zichtbaar ,perfect als je deze monteer, mvg luc
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D15 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!