Boerderij's multi trekkertest van 4 pitters
Was je het met de beoordelingen eens?
De uitkomst is echter net als bij de vorige gezamelijke testen (franse engelse en vooral duitse journalisten) al vooruit voorspelbaar,"Made in Germany" ---> verzekerd van podiumplaats!!
Maar verder een mooie test!!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
verder was ik het wel met de test eens
terwijl die hele goed pluspunten hadden end e min punten vielen wel mee.
vind dat Valtra er slecht uit komt
motor en hydrauliek zijn super
en had verwacht dat Valtra zuiniger zou zijn
in iedergeval beter als NH
magoed t is een echte duitse test
viel me ook op dat NH er zo goed uitkwam, had ik niet verwacht
Brandstofverbruik tikt heel zwaar door in deze test ( ) dus heb je nog zo'n goede trekker maar verbruikt tie ietsie te veel val je gelijk door de mand,tja en wie kijkt er tegenwoordig nog naar verbruik met deze lage brandstofprijzen.....
P.s. wat dachten jullie als deze Claas orange was en er Renault op stond,dan bungelde die onderaan hoor,Duitsers verkiezen hun "eigen" Claas tegenwoordig boven hun Italjaanse Deutz-Fahr!
Fendt kan bijvoorbeeld wel erg zuinig zijn, maar is ook tevens de duurste en scheelt ca. 27000 euro met de goedkoopste, daar kan je een hoop diesel voor kopen.
Brandstofprijs is nu wel laag, maar die zal heus wel weer duurder gaan worden.
Om nog even bij dat prijsverschil te blijven, Claas kost ca 75000 en is dan een van de goedkoopste en Fendt is met 102000 de duurste, maar het puntenverschil is minimaal, 4,0 en 4,1, waarmee ze als beste 2 uit de bus komen.
Gezien het gigantsche prijsverschil lijkt Claas me dan wel de beste keus.
Ik vind het beetje overdreven om te roepen dat de duitse 3 winnen doordat er veel duitste landbouw journalisten in de jury zitten. Maar er zaten ook andere bij en bovendien zijn er ook gewoon allerlei officiele metingen gedaan.
In ieder geval zie ik de min punten die ze bij JD noemen ook terug bij de 6130 die ik heb.
Het korte hefbereik en de ouderwetse differentieel bediening, die laatste boeit mij niet zo omdat ik die nauwelijks gebruik, maar het korte hefbereik is wel irritant.
En Fendt, tja dat is al jaren bekend daar betaal je ook voor de naam. Dat is bij JD weinig anders. Daarnaast zit er tussen de standaarduitvoerign van trekkers nogal n fix verschil, bij JD bijvoorbeeld koop je standaard n hele kale trekker terwijl ie bij MF wel compleet is. Dat soort dingen moet je doorheen kijken tijdens t beoordelen van een dergelijke test.
Heb de test overigens zelf nog niet gezien!
Mooie test .. Claas komt idd verassend uit de test, kwaliteit is uiteraard niet meegerekend .. (bijv.) miss gaat de deutz 20000 uur gemiddeld mee en levert een hoop op .. en de claas 5000 uur .. en leverd niets op ..
Tip,lees voor jezelf elk merkverslagje goed door en geef zelf de trekker en eindoordeel!
Dit maakt het allemaal wel minder leuk,want wie maakt zijn trekker nu nog grotendeels zelf?
John deere
New Holland
Valtra
?
?
Assen en hydrauliek wordt toch bij alle merken ingekocht.
Hier staat een deel van de test.
Hoogste rapportcijfers in Multi Trekker Test voor Fendt.
Boerderij testte samen met internationale mechanisatie-journalisten van Farmers Weekly, La France Agricole en Top Agrar zeven van deze alleskunners een week in de praktijk met ploeg, trailer, schijveneg en zaaicombinatie.
In de test kreeg het brandstofverbruik veel aandacht. Het absolute dieselverbruik (g) en de capaciteit (kW) worden met elkaar verrekend in het specifieke verbruik (g/kWh).