New Holland TS - Wat kan ik aflezen van het serienummer?

Wat voor informatie kan ik aflezen van het typeplaatje van een New-Holland TS90 tractor?

Staat daar informatie op betreffende bouwjaar, uitvoering van aandrijving, electra en/of hydroliek?

Betreft serienummer:
type: 618115
identif.nr: 135445B
mfrijder

Reacties

Lars_NH_320
Bouwjaar staat er inderdaad op maar dingen wat betreft aandrijving, electra en hydraulisch niet
mfrijder
Wat zou dan het bouwjaar zijn van dit nummer?
+1
nhmonteur
@mfrijder zal morgen eens voor je kijken of ik wat informatie kan vinden.
+2
jammermaarhelaas
@nhmonteur

Zit hier geen sticker meer onder de kap met unit code en dergelijke?
+2
nhmonteur
@jammermaarhelaas ik dacht het wel. Meestal zit er een sticker aan de binnenkant van de motorkap
+2
nhmonteur
@mfrijder heb het volgende kunnen vinden. De trekker is gebouwd op 24 oktober 1999.
de rest van de opties staan in onderstaande foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

mfrijder
@nhmonteur Super bedankt!
Hier kan ik wel wat mee.

weet je ook wat die code van de versnellingsbak inhoud? mechanisch of automaat?
nhmonteur
@mfrijder als ik het zo bekijk dan is de trekker uitgerust met een schakelbak met Hi/lo.
3 groepen, 4 versnellingen en hi/lo. Dat maakt 24x24 versnellingen.
+1
walker1
@nhmonteur weet dat wel vermoed ik
+1
deJong
mfrijder
@nhmonteur , het is idd een trekker met die genoemde versnellingsbak er in.
Nu zit daar dan ook meteen het probleem in.
Op de V-A pook zit een drukknop welke geen functie (meer) heeft, wat zou deze moeten doen?
Als je met draaiende motor de koppeling helemaal onder in trapt en dan de versnelling V of A inschakelt wil de trekker meteen beginnen met rijden, wel erg langzaam en je kunt het makkelijk tegenhouden op de rem maar goed lijkt me dit niet.
Zou je dit kunnen bij stellen en/of callibreren?

Welk type remolie moet er in het potje gedaan worden?
+1
nhmonteur
@mfrijder De knop op de V-A pook heeft een koppelingsfunctie. Als de trekker bv in de vooruit rijdt, dan kun je met deze knop ontkoppelen, na stilstand naar achter schakelen en de knop loslaten. Dan gaat de trekker achteruit rijden. Hier is dan dus geen koppelingspedaal voor nodig.

Het willen rijden terwijl de koppeling helemaal is ingedrukt duidt vaak op een kromme plaat in het koppelingspakket. Deze trekker is uitgerust met 2 koppelingspakketten voor het rijden.
De transmissie is inderdaad te calibreren, maar dat zal ik even moeten opzoeken hoe dit moet. Deze transmissie komt namelijk niet veel voor.

De remolie die in deze trekker moet is LHM remolie. oftewel minerale remolie.
Doe er absoluut geen DOT olie in! Dit zorgt er voor dat diverse afdichtingen defect gaan met alle gevolgen van dien.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!