Hallo iedereen .wij zijn wieger en anna.volgend voorjaar willen we graag met onze unimog en woonwagen naar spanje rijden.we hebben de eerste rit van groningen naar zeeland er al opzitten .dat ging fantastisch. We vroegen ons af of mensen hier ervaring hebben met reizen met deze combi in belgie frankrijk en spanje. Aangezien het een landbouwvoertuig is mag je niet overal rijden. Ook vragen we ons af wat de beste route door de pyreneeen is. IIemand tips voor de route? En andere aandachtspunten voor onderweg? Wat voor reserve onderdelen zijn handig om bij ons te hebben.tis een u1000 bagger met kraan. Ik zal er een fotootje bij doen van de combi.bedankt alvast
Ps ik.probeerde deze topic in geouwehoer over trekkers te zetten maar kreeg het niet voor elkaar
Unimog U1000 - Reizen met unimog en woonwagen naar spanje
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog U1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar die voorlader zou ik er wel af doen..
@Fendt280S is met zijn trekker vanaf het noorden naar midden frankrijk gereden. Hij zal jou misschien nuttige tips kunnen geven
Raad kan ik je niet geven maar ik vind het een geweldig mooi plan en wens jullie veel succes
Ze rijden meestal in 3 weken met de camper van hengelo naar het onderste puntje van portugal. Afwisselend 45 tot 75 km per dag.
Maar spanje gaan ze in 1 dag boven door.
En zakken dan op hun dooie gemak van boven portugal naar onderen...
Verder GV kenteken aanvragen, alleen in NL mag je nog zonder kenteken rijden. Verzekering ook even goed uitzoeken.
Ik ben inderdaad met de trekker naar ten zuid westen van Limoges gereden.
Ik ben zo snel mogelijk bij Emmen de grens over gegaan en via Duitsland door de Ardennen naar Frankrijk. Vooral omdat het in Nederland niet opschiet binnendoor. België Frankrijk mag je op de meeste N wegen gewoon rijden met de trekker. Zo af en toe mag het niet maar zijn het kleine stukjes of zijn het grote N verbindingswegen. Ik zou juist mooi rode diesel gaan tanken bij een boer, heeft die ook weer wat hand geld en rijden jullie voordelig. Afgelopen keer voor 52 cent de tank vol nu zal wel weer ietsjes duurder zijn. Zorg gewoon dat alles goed voor elkaar is qua verlichting markeringen etc dan krijgen jullie daar geen gezeik mee. Ik zocht altijd via Google maps plekjes op om te gaan staan zodat je niet eindeloos hoeft te zoeken al rijdend.
Jullie zijn iedergeval welkom bij ons op de boerderij om te overnachten.
De mercedes dealer kan op het chassisnummer onderdelen voor jullie bestellen in elk land ga ik vanuit.
Slangenklemmen, ducktape en trek bandjes altijd handig. Kunnen jullie goed achteruit rijden met deze kombi? Zo niet dan zitten daar best wel wat oefenuurtjes in.
Voorlader er mooi afhalen want die gebruik je niet lijkt me en is de wagen geremd? Anders mag je nog wel opletten in de bergen.