Hoi jongens heb heel wat problemen met het optijd zetten met de dieselpomp
heb hem op 16graden gezet de motor en het tussentandwiel op 2 bolletjes en de dieselpomptandwiel op 5 maar hij start gewoon nog steeds niet
zit met de handen in het haar wie kan mij helpen
al hartstikke bedankt
mvg luk
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mvg luk
had ik gisteren ook met een 1255 ik wist 100% zeker dat is hem goed had ontlucht maar toch starte hij niet.
en toen ik hem op de startpiloot starte deed die het meteen en daarna bleef die het gewoon goed doen
we hebben de gehele tractor gerestaureerd, en ook de pomp is binnen geweest voor rivisie omdat er een lek aan was
ik denk drie maanden dat hij gedemonteerd geweest is
ja heb hem op 16graden gezet, toen het loopwiel met de 2bolletjes recht op nr5 van de dieselpomptandwiel gezet, maar de dieseltank is wel bijna leeg mischien dat hij te weinig druk op zijn leidingen heeft ofzo ?
heb startpilot geprobeerd hij slaat aan komt rook uit de uitlaat maar valt direct terug stil
help help hahaha
mvg luk
hoeveel moet er ongeveer in de bak zitten voor deftige druk ?
mvg luk
dus als je er 10cm in de tank hebt moet het voldoende wezen.
ook brandstof bij de verstuivers ?
ik zou zegge schroef ff t wieber vormige luikje aan de zijkant van de pomp en tjek of hij daadwerkelijk wel op 16 graden staat...
als je t hartje van t distributie tandwiel niet los heb gehad kan dr weinig mis zijn...
heb je deze wel los gehad dan kan die een halve omwenteling verkeerd staan en spuit ie nooit op het goeie moment in...
draai je alleen de moer van de pomp as los kan dr weinig gebeuren kwa timing
verstuiverleiding 1 verwijderen van de pomp, doorzichtig slangetje over de aansluiting schuiven aan de pomp zijde, dan de motor een keer rond zodat er diesel in komt. Dan de motor draaien tot cilinder 6 op tuimelen (uitlaatklep bijna dicht en inlaat klep begint met openen)komt draaien. Iets voor oftewel rond het tuimelpunt moet je kunnen zien dat de diesel in het slangetje (stijgbuisje) omhoog komt. Vaak zit er wel een luchtbelletje tussen de diesel, zodat je het begin van de insppuiting goed kunt zien.
Dit is een grove manier van meten/bepalen, maar soms komt het voor dat je er bijvoorbeeld precies een omwenteling van de motor naast zit.
Startpilote als het kan vermijden. Als je het systeem (incl verstuiverleidingen ed) goed ontlucht hebt, moet de motor gewoon willen lopen. Die startpilote geeft zulke ongecontroleerde klappen op de zuiger, twerwijl de motor niet of nauwelijks zijn smeerdruk haalt bij rondstarten, en dat vinden de lagerschalen net zo lekker als maximaal vermogen draaien 10 seconden na het starten...
Verder wel genoeg strooom voorhanden? De motor moet wel vlot rond draaien
maar je kan nog wel zien waar ze altijd gestaan hebben mischien die helemaal terug juist zetten
dan terug motor op 16graden zetten bij dat pinnetje
dan zorgen dat de twee bolletjes van het loopwiel terug nr5 van het pomptandwiel komen en dan maar weer proberen
gdv hoop dat ik dat in orde krijg zou er vandaag graag eens mee rijden na zoveel werk
anders roep ik er een expert bij spijtig had graag alles zelf gedaan
alvast bedankt voor de info jongens
keep in touch
dus op de dieselpomp zelf moet je hem ook op 16graden zetten en niet alleen de motor ?
ja sorry kan alles zelf maar diesel techniek heb ik onderschat
bedankt voor de hulp
dwz dat rare vorm van dekseltje eraf gooien en dan zit precies een latje met een plat schroefje en dar moet je hem dan ook verzetten ?
staat ie er niet bij draai dan de motor nog 1maal rond tot je weer bij de 16 graden punt ben en dan zou t streepje wel overeen moeten komen,
wat ramrod net schreef is ook een goede oplossing om te tjekken of hij op de goede omwentel timing staat zegmaar...
ja hij rookt maar niet echt veel, normaal komt er meer uit maar zal de volledige dosis diesel nog niet hebben
hartstikke dank jongens
keep in touch
je zegt maar hoeveel het kosten moet
nu gaan we eerst nog eens kijken of hij het doet
mvg luk
"We hebben de poelie op zestien graden gezet en het streepje in de dieselpomp aan de indicator"
Maar nu weet je nog niet of je de motor wel in de goede slag hebt.
dan motor op 16gr zetten en dan zorgen dat alle puntjes en streepjes bij elkaar zitten en uiteraard dat die cilinder nog omhoog staat ? dan ga ik dat dit weekend proberen te regelen
alvast bedankt jongens
zaterdag paar uurtjes aan gewerkt
en even proberen en wat was het resulaat hij starte
toertje mee gedaan zien of er geen problemen waren en ze waren er niet dus dus hebben we terug een werkende 12
alvast allemaal hartstikke bedankt jongens zonder jullie hulp was het ons niet gelukt
motor op 16graden 1ste cilinder op tuimelstand
bolletjes op elkaar afgesteld dacht dat de pomp goed stond............. maar hij starte niet
dus ff pomp gechekt en scheelde 4mm pomp ff goed gezet en hij starte meteen zelfs geen startpilot nodig gehad !!!!
nu start hij gewoon zonder problemen
maar nu het volgende als hij draait maakt hij een tikkend geluid bij de dieselpomp en dan tikken de verstuiverleidingen ook net een klokje wat kan dat zijn ?
mvg bomenboer