Ik heb een John Deere 6010, echter bij het starten slaat hij soms moeilijk aan, en moet ik veel gas geven. Als de motor warm is en wil hem opnieuw starten komt het ook voor dat hij niet wil aan slaan.
Wie is bekent met dit probleem, diesel of electrische storing.?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6010 SE Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als je dit gaat proberen starten maar voodat je kabels er af haalt licht aan
1 opvoerpomp op de bodem van de tank loopt deze wel? (tractor op contact en luisteren bij de dop)
2 terugslagklepje monteren in de brandstof retour leiding (elke jd dealer kan dit met de ogen dicht)brandstof zakt niet meer af.
3 Zwaardere accu de standaard 110 A accu is in de winter net te klein voor deze 4 cylinders.
gewoon in de toevoer slang van de tank naar de opvoer pomp, onze renault had ook het probleem van slecht starten en dat kon ik ook zo oplossen,
Ik stuur je even een afbeelding.OK dat lukt dus niet.
Als je de afbeelding wilt hebben laat dan even (prive) je e mail adres achter
Renault heeft dan wel een JD motor maar alles voor de brandstofpomp is verschillend....
Jij hebt het over de slang naar de opvoerpomp, JD heeft de opvoerpomp op de bodem van de brandstoftank liggen...
dat is ook zo ja, maar bij JD zet je hem dus in de retour leiding.
Kun jij de adem lang inhouden? Dan mag je in mijn brandstoftank komen pompen.
Dat gaat zodra de trekker op contact staat al gebeuren, mits die pomp nog goed is....
Owh haha, zo kun je het ook verwoorden
Die is al een poosje afgeschaft en het is te merken..
Bedankt jongens voor de reacties, hier kan ik iets mee.
Dus heb ik toen ook de opvoerpomp in de tank vervangen. Was echt een wereld van verschil!
Je kunt allereerst even kijken of je pomp uberhaupt wel draait.
1. Trekker in zn vooruit of achteruit
2. Tankdop los of het ontluchtingsnippel van je brandstoffilter
3. Contactsleutel doordraaien, zoals je hem normaal start
Als het goed is kun je het pompje horen draaien. Zo niet, dan zekering checken of pomp vervangen.
Maar...
De mijne draaide toen ook gewoon, maar ik vertrouwde het toch niet.
1. Ik heb toen bij de dealer het pompje uit de tank gehaald (vloermat uit de cabine, dan kan je er zo bij).
2. Vervolgens heb ik dus even geluisterd hoe die klonk.
3. Toen een nieuw pompje uit het magazijn gehaald en die elektrisch aangesloten.
4. Opnieuw sleutel naar starten draaien en het geluid vergeleken met de mijne.
Die nieuwe draaide dus veel sneller / lichter. De nieuwe in de tank gedaan en klaar was kees.
De oude heeft zeker toch een keer vuil gehapt bij een te lege tank denk ik.
Hopelijk kan je hier wat mee.
Gr. Ralph