Arm liebherr kraan daalt zeer langzaam.

We hebben een oude Liebherr graafkraan, alles werkt er bijhoorlijk goed aan maar sinds kort daalt de arm gigantisch traag, duurt wel 2 minuten vooraleer de arm naar beneden is. Omhoog doen gaat gewoon prima. Weet iemand hier de oorzaak van ? alvast bedankt i

Deel dit topic

Reacties

Gerron
Waarschijnlijk een verstopping bij het ventielblok maar weet je zeker dat het ventiel open gezet wordt?
sanne-waes
@Gerron zelf ken ik er niet veel van .. maar waneer je de arm laat zakken moet de kraan zeer veel moeite doen en gaat het gigantisch traag. naar boven gaat het gewoon prima.
Hoe weet ik of het ventiel open gezet wordt ? alvast bedankt !!
+1
Gerron
@sanne-waes Als de kraan grote hendels heeft voor de bediening dan kan het zijn dat er teveel speling op zit waardoor het ventiel niet ver genoeg open wordt gezet.
Fast Eddy
Het kan zijn dat de cilinder inwendig kapot is. Zit er ook slangbreukbeveiliging op?
sanne-waes
@Fast Eddy weet ik zelf niet, of dit erop zit.. moet eens navragen. alvast bedankt
+1
caseboy
@Fast Eddy als de cilinder inwendignkspot zou zijn zou tie ook langzaam omhoog moeten gaan en dan zal die ook uit z'n eigen inzakken
Fast Eddy
@caseboy

Ik heb het met een CAT 5 tons kraantje gehad. Dat hij heel langzaam naar boven ging en gewoon naar beneden. Daar was de hefcilinder inwendig van kapot.
Gerron
@Fast Eddy [quote waneer je de arm laat zakken moet de kraan zeer veel moeite doen en gaat het gigantisch traag. naar boven gaat het gewoon prima.[/quote]
In jouw geval had je dit probleem niet. Ook bij mijn idee dat het ventiel niet ver genoeg open gaat zou dit niet gebeuren. Daarom hoop ik dat het de slangbreukbeveiliging is want anders zit het probleem in het ventielenblok en dat is wat duurder om te repareren.
+1
caseboy
@Fast Eddy ja, jij had hed probleem dus precies andersom. De arm zakte bij jou normaal omdat in die situatie er eigenlijk geen druk nodig is want de zwaartekracht doet t werk. Maar als jij de arm omhoog moest doen kwam er druk onderin de cilinder en als die dan erg lek is zal die olie langs de afdichtingen naar de andere kant van de cilinder lekken en via de bovenste poort terug naar t oliereservoir gaan. Hierdoor verlies je druk en komt je arm moeilijk omhoog.
Maar bij sanne-waes is het probleem dat op een of andere manier de olie niet snel genoeg de cilinder uit kan maar de olie kan er wel snel genoeg in.
+4
GROENEDEERE
Slangbreukbeveiliging.
Klep zit dicht /,kapot.
caseboy
Kan zijn dat er een klep kapot is of verstopt zit wat groenedeere zegt kan ook heel goed dat de slangbreukbeveiliging kapot of verstopt is. Slangbreukbeveiliging zit normaal rechtsrreeks op de poorten van de cilinder.
langeslagdiesel
Wat is het type kraan waar we over praten? Wat is het bouwjaar ( bij benadering)
+1
langeslagdiesel
@langeslagdiesel probleem is weg, denk ik.
sanne-waes
@langeslagdiesel we zijn nu een weekendje weg, ga deze week eens kijken wat het exact type is.. is al wel een oudere kraan.
sanne-waes
@langeslagdiesel het gaat over een Liebherr 911 Mvg
langeslagdiesel
911 ? Met mechanische kruishandles of servo voorbesturing.? Als je in de cabine stap, zitten de bedieningshandels dan voor je of achter / naast je?
sanne-waes
@langeslagdiesel als je in de kabine zit heb je rechts achter u de gashendel. links en rechts voor je heb je de bedieningshendels.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0