Miedema Rotor Plus - Miedema lt 32 stalvoeren

Dag, ik sta op het punt een miedema lt 32 aan te schaffen om te gebruiken voor stalvoeren. Wat vinden jullie van dit idee? Wagen sprak mij aan vanwege de lage prijs, stalen bodem, balkeninvoer. Gewoon een simpele wagen waar weinig aan kapot kan gaan zou je zeggen. Iemand ervaring met deze wagen? Ik heb een 140 pk sterke trekker voor de frontmaaier wat wel erg uit proportie is met zon kleine wagen. Maar ik hoef maar een beetje gras op te halen dus ben niet van plan hem veel te gebruiken.
Lambo-vtk

Reacties

marco2250
Kan mooi alleen ff slipkoppeling na lopen
Fendt926Driver
Heb zelf een 145 pk 4 cyl voor een 3m frontmaaier met een rapide 80.
Maar iets over hebben is soms wel mooi
Corne S
Heeft de trekker een 540 eco pto? Nadeel dat de maaier de 1000 toeren nodig heeft, opraapwagen in het algemeen niet.
Fendt926Driver
@Corne S en waarom zou je dan op 540 eco (750) de wagen willen laten draaien?
Hier loopt de maaier iets boven de 850 toeren en maait dan mooi.
De raapwagen loopt dan ook iets rustiger maar wel op 750
+1
Corne S
@Fendt926Driver

Sorry je hebt gelijk. Je zou de frontmaaier dan op 1000eco moeten laten draaien. Ik dacht verkeerd. Opraapwagen is inderdaad max 540. Ik dacht dat met 540e hij langzamer zou draaien, maar juist precies andersom.
hoest
Gewoon proberen, zo'n wagen kost hooguit nog 1500 euro gaatje je heel veil pech een gaat hij snel kapot druk je hem het oud ijzer in voor 200 dan heb je 1300 euro leergeld betaald
J asper
Had eerst eens gekeken als je er nog onderdelen of slopers voor weet te liggen.
+1
Lambo-vtk
@J asper heb ik al naar gekeken ja dat is niet zon probleem
J asper
J asper
@Lambo-vtk Zit er wel een fijne picup onder? Of een hele grofe?
J asper
Strautmann lbf’s hebben ook groffe picup. Maar dat wil ook slecht rapen als er een lichte snede op staat.
Lambo-vtk
Ik heb hem gekocht. Flink doorgesmeerd, 2 keer gras gehaald en bevalt me goed. Maar de maaier (krone cv320) legt te breed af. Zijn er ook andere zwad borden om dat beter in te stellen?
J asper
@Lambo-vtk Mooi dat die bevalt, de maaier heeft @trean een oplossing voor
langeslagdiesel
@Lambo-vtk heeft deze Krone lage aangedreven zwad trommels of hoge? Dat scheelt ook al. Voor de miedema geld: zoek er een reserve gietijzer tandwiel bij voor de Duplo ketting. Deze mogen graag ploffen.
trean
@Lambo-vtk schijven allemaal naar binnen laten draaien, is wel even werk
Lambo-vtk
@trean dat heb ik ook gezien ja, dan ligt het echt op een zwad. Maar dat is me teveel werk en niet handig met normaal maaien. Het hoeft niet op een perfect zwad, het moet enkel wat minder breed afgelegd zodat de pick up het mooi opraapt
deJong
@Lambo-vtk je kunt de 2 zwadborden bij de 320 cv (kneuzermaaier) opzetten. Dan maakt hij wel een mooi zwee.
trean
@Lambo-vtk dat naar binnen draaien helpt alleen met een dun zwad, bij een goede snede zie daar weinig van terug
deJong
@Lambo-vtk ..

(klik om te vergroten)

Krone cv zwee plaat.
Lambo-vtk
@deJong waar kan ik die krijgen?
deJong
@Lambo-vtk

deze zaten bij toeval bij de aanschaf van onze maaiers in.

zelf gebruik ik een oude 280 cv met zwad trommels als stalvoer maaimachine.
deJong
@Lambo-vtk

even een dealer vragen. of zoeken op internet 😁
+1
Lambo-vtk
@deJong heb ze direct opgehaald bedankt👍
deJong
@Lambo-vtk

Veel succes ermee 😁
Baltus_steyr
Hier maai ik met een 100 pk en een pottinger enkel asser balken invoer opraap wagen. Maaier is standaard 1000 toeren en de opraapwagen kan ik op 540 eco zetten, dus die draaid met 430 toeren Dat gaat prima zo. wagen stauw ik de laatste maand ook aardig vol. Hij is me vorige week een keer door de slipkoppeling gegaan dus dat is het belangrijkste!!
+3
barteltie
@Baltus_steyr als je frontaftakas 1000 touren draait heb je achter toch 750 touren als je de eco aan zet?
Baltus_steyr
@barteltie front aftakas is apart en die heeft sowieso 1000 touren. Achter aftakas kan ik in 100 of 540 zetten. Ik heb dan nog een aparte hendel zitten die ik in eco of normaal kan zetten. dus `1000 of 1000 eco(750) 540 of 540 eco(430 touren)
deJong
@Baltus_steyr

huh, ik ben 540/750 en 1000/1400 gewend

Zal wel steyr eigen zijn😀
+2
hoest
@deJong ik ben bang dat baltus zijn aftakas meer toeren heeft dan hij denkt, alle trekkers die ik ken is de eco stand, zelfde aftakastoeren met minder motor toeren
barteltie
@hoest ja dat denk ik ook idd,
hoest
@deJong wat vaag, nooit geweten dat er fabrikanten de andere kant op eco stand hadden.
+2
deJong
@hoest

Hihi, onder het mom van u k rijgt die prop er niet door?!? Laten we een grotere vertraging op de trekker maken🤣
hoest
@deJong of u wilt uw wagen verkrachten? Wij helpen u gaarne
deJong
@hoest als je een goede slipkoppeling hebt valt het lang mee 😁
CaseCS130
@hoest Deze serie Steyr's hebben inderdaad een 430 toeren aftakas. Dat moet je niet als eco stand zien, daar is de 750 toeren voor bedoeld die de trekker ook heeft. Ik meende dat 430 toeren veel gebruikt wordt in het thuisland om hooi op te rapen met die kleine opraapwagens.
Wij gebruikten het wel voor de mesttank en net als Baltus om de opraapwagen wat rustiger te laten draaien met stalvoeren.
hoest
@CaseCS130 ik zie het voordeel eigenlijk niet, waarom zou je 430 toeren willen bij 2000 motor toeren. Als je de trekker laat afzakken tot 17 a 1800 toeren zit je bij de normale stand ook op 430 toeren en lever je qua vermogen weinig in
CaseCS130
@hoest omdat je de frontmaaier dan niet op toeren houdt. Zo kun je de frontmaaier op toeren houden en de wagen wat rustiger laten draaien. Vooral balkenwagens kunnen zo rammelen als ze niet veel gras in de invoer hebben en wel veel toeren maken.
Maar het is niet echt een must.
hoest
@CaseCS130 ja bij die oude balkenwagens kan dat geen kwaad nee,
Baltus_steyr
@hoest idd wat @CaseCS130 zegt. Je kunt de maaier mooi op toeren houden en zo de opraapwagen wat rustiger laten draaien. Verder gebruik ik de eco stand nog wel regelmatig. Bijvoorbeeld met bemesten schudden of harken. Ik vindt het echt wel super handig om te gebruiken...!!
+1
Baltus_steyr
@deJong haha hak wel gelijk dus. Ik wou nog een foto maken maar kats vergeten. Ik vindt het ideaal met stalvoeren. Zo loopt de balkeninvoer ook niet te hard!!
+1
deJong
@Baltus_steyr

Zo leer je iedere dag weer
J asper
Quote Reactie van @Baltus_steyr:
dus die draaid met 430 toeren

Dan snap ik ook wel waarom die zo slecht raapt.
dx11
@J asper hoezo? Hier rijden de stalvoerboeren vaak met 750rpm frontmaaier. Draait de Opraapwagen mooi rustig, minder verlies, minder vermorzelen
J asper
@dx11 Klopt doen wij ook, werkt mooier en scheeld gasolie. Maar een 1000 wagen op 750 werkt niet dan houd picup het niet bij.
hoest
@dx11 hier nu juist andersom wagen op 1000 eco een dan goed 1600 motor toeren heeft de front maaier iets van 8 a 900 en de wagen 1050.
Wat minder diesel nodig waarschijnlijk en de trekker is zo agressief niet als er een natter plekje is
Baltus_steyr
@J asper met 540 touren gaat de balken invoer te hard rond. 430 met zon 2000 tot 22000 touren loopt de invoer wat rustiger. Op de balken zit ook al wat speling op. ik ben bang dat als ik jaren achter mekaar laad op 540 ik de invoer naar de gallemiezen rij!! Tzou mooi zijn als de pick up wat harder kon lopen!!
deJong
@Baltus_steyr ander tandwiel zoeken/beunen
J asper
@Baltus_steyr Hier ree ik altijd met 1650/1700 motortoeren op 540, weet niet hoeveel aftakas toeren dat zijn maar dacht wel meer dan 430. Zal is kijken morgen. Op de koppaenakker had ik hem ook altijd uit. Anders was het idd net oorlog achter je.
sjuu
Beetje vreemd ja, bij ecostand heb met minder toeren de zelfde omwentelingen op de aftakas.
Steyr.frl
De 430 stand bij de steyr 9000/CS is speciaal voor frontmaaien op 1000T icm opraapwagen op 430T,om de opraapwagen rustiger te laten draaien
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de miedema Rotor Plus en hebben de trefwoorden opraapwagen , Miedema en stalvoeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!