Ik heb de brandstofpomp van mijn Fiat 850 helemaal laten reviseren en nieuwe verstuivers in het blok geplaats, maar nu kan ik de motor niet meer goed op gang krijgen, gewoon stationair loopt de motor mooi, als hij zwaar moet trekker loopt de motor ook mooi constant maar als hij licht belast word begint de motor heel erg te galoperen, waar zou dit aan kunnen liggen? ik dacht zelf dat de pomp niet op tijd stond, dus die alle kanten al op gehad maar daar veranderd het galoperen niets mee, iemand een idee? Kan dit aan de verstuivers liggen?
Alvast bedankt!
Mvg Harold
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
En een filmpje dat hij zwaar belast word:
zitten de gasstangen wel een beetje passend? Als er tussen de hevel aan de pomp en de plaats van de veer erg veel speling zit, zou dat ook invloed kunnen hebben
Geheel eens @ramrod! als toevoeging; als er meerdere punten zijn waar het veertje aan bevestigd kan zij, kan die ook nog (foutief) teruggeplaatst zijn natuurlijk. Tenminste, ik ken dat van de CAV-pompjes.
er zit een lijnpomp op.
@WimBe Er is inderdaad een Bosch Lijnpomp gemonteerd!
Die pomp mag nog volledig open staan, dat doet er niks toe. Het lijkt er wel op of hij teveel avance heeft. Staat ze wel op dezelfde plaats gemonteerd tegenover de distributie? Maak de pomp anders lichtjes los, en duw meer naar de motorblok toe, heb dat op de 411 ook moeten doen.
ja, zoals ik bedoel of ze wel op tijd staat. Op onze 411 was dat ook zo, ze zijn enorm fel, dat wel, maar ze starten heel moeilijk. Controleer dat maar eens, desnoods terug die moeren lossen waarmee de pomp vast staat, en dan ietjes terug draaien naar de motor toe. Die pomp mag qua dieselhoeveelhied volledig open staan, dat mag het probleem niet zijn.
Ja maar die hebben vooral stationair dat de plunjers veel te veel verpompen t.o.v. wat er maar nodig is. Dat is een ander (regel)probleem als wat er hier is.
@Harold357
Jammer, die heb ik nog niet van de binnenkant kunnen bekijken