Fendt 103 LS - Op schroefen

Ik wil mijn fendt 103 ls op schroeven hij geeft wat meer pks nodig
Huub pronk

Reacties

Hkramer
Achteraan brandstofpomp kapje met 4 boutes los draaien, komt olie uit,, later bijvullen bovenop brandstof pomp. vervolgens sleutel 10 contramoer los en met platte schroevendraaier de stelschroef indraaien net zover als je maar wilt, contramoer vast, kapje er weer op olie vullen en gaan.

edit, dit opvoeren raad ik niet aan als je niet weet wat je doet en dit is een ruige beschrijving.
Rick V
@Hkramer zit er ook nog niet ergens een veertje wat je er met een punt tang moet los en vast maken?
jirmo850
@Rick V dat is van een roterende bosch pomp
+2
InsaneNL
@Rick V als je een veer tegenkomt zit je al veel te diep in de brandstof pomp en loop je met spul te kutten waar je vanaf moet blijven.
Hkramer
@Rick V dan heb je de complete achterste kap los, dit is een kapje/dekseltje met 4 boutjes, de achterkap zit een papieren pakking tussen en gaat met 6 platte koppen hierzit nog een veertje tussen inderdaad. deze kap moet er niet af.
Rick V
@Hkramer dank voor je info! Heb me dan idd vergist met het vierkante plaatje en de kompleet kap

Heb zelf een 105s uit elkaar wel rijdend en het zou idd aardig zijn als tie harder rijd

Moet natuurlijk wel veilig blijven en technisch vol te houden zijn ook op lange termijn 😉

De pomp zit bij mij links. bij mijn d4006 rechts je kunt dus bij de fendt eigenlijk niet bij de gas hande eindaanslag komen om die op max te zetten

Ik denk dat de afstelling inwendig in mijn geval dan niet meer nodig is?

Maar met die 10mm moer zoals u omschreef geef je een langer inspuit moment? Dus meer toeren?

Of alleen meer pks waar dit topic over gaat?
Hkramer
@Rick V dit is puur voor meer diesel inspuiten, alleen meer pk's en dus geen meer toeren, bij een 4 pitter raad ik het ook niet aan het toerental hoog op te draaien ivm de balans as. als je het niet begrijpt had ik er eens even iemand bij gehaald en er zelf niet aan om gedraaid en gedaan.
Rick V
@Hkramer heb ik ook nog niet gedaan hoor
Was meer even iets wat ik me af vroeg eigenlijk
roscho
@Rick V Meer toeren van de motor maakt wel iets, maar niet veel uit. Als je uitgaat van 2000 toeren bij 30 km/h, dan kun je de motor wel 10% sneller laten draaien, dus 2200, dan gaat je snelheid ook 10% omhoog, dus 33.
Ga je te ver, dan loopt het brandstofverbruik flink op en ook de slijtage. Verder kan de motor gaan "galopperen" d.w.z. dat hij niet meer op een constant toerental loopt.
Om het toerental te verhogen moet je aan de buitenkant van de pomp zijn.
Om het aantal pk's te verhogen moet je de stelschroef achter het plaatje verdraaien. 1 slag zou daar al wel 30 pk kunnen uitmaken, dus weet wat je doet, het materiaal is niet oneindig sterk.
Arrie94
Quote Reactie van @Hkramer:
met platte schroevendraaier de stelschroef indraaien net zover als je maar wilt

Daarbij, 1 slag indraaien is al een wereld van verschil
blauwe tractor
Achteruit rijden voor elk wiel een schroef leggen en dan weer vooruit rijden dat is opschroefen.
Rick V
@blauwe tractor of een karretje onder je linker wiel bijvoorbeeld of rechts net wat je wil en dan die kant de rem in trappen

Dan ga je dubbel zo hard door het differentieel! Alleen wordt sturen denk ik erg lastig 😄

Zoals u allen begrijpt is dit natuurlijk een geintje!
blauwe tractor
@Rick V
Wat een lol, wat voor karretje???
Rick V
@blauwe tractor weet ik veel maak er maar wat van. Een karretje waar het gewicht op kan met 1 wiel want anders glij je echt over de weg denk

Was een grapje he!
blauwe tractor
@Rick V
Laat ik nu denken dat je serieus was!!
roscho
@Rick V Je kunt natuurlijk ook de hele tractor op een karretje zetten en er dan een snellere tractor voor knopen.... 😂
Rick V
@roscho ik dacht dat ik ooit al eerder op tf iets gek heb gezet (doe ik wel vaker😉) om een vrachtwagen cardan op je aftakas in de hef te zetten

Maar hierbij ontstaan natuurlijk veel problemen

Remmen en teveel toeren van trekker differentieel enz niet doen dus!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 103 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!