Illustratie van:

Deutz D6206 - Aanbouwventiel in serie werkt niet naar wens.

Hallo,

Ik heb bij een Deutz D6206 2 extra stuurventielen in serie geplaatst met het huidige stuurventiel. Dit door deze blokken gewoon ertussen te bouten.
Alles werkt naar behoren, dus ik heb nu 3 DW ventielen om te bedienen. Enkel is het probleem nu dat 2 ventielen gelijktijdig zouden moeten kunnen werken omdat deze elk een hydromotor aansturen.
Het lijkt alsof het ene ventiel het andere afsluit en het laatste ventiel altijd voorhang krijgt. Volgens het schema zou ik denken van niet ?
Het aanbouwventiel wat is gebruikt heb is het type SVA19140

Bedankt!

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

jo845xl
In theorie zou je gelijk moeten hebben , maar ik denk dat het probleem zit in de hydromotoren .
Olie zoek altijd de gemakkelijkste weg , dus al 1 hydromotor minder weerstand heeft ( minder moet werken ) dan zal deze draaien en de andere niet , je zult dus beide motoren samen op 1 ventiel IN serie moeten aansluiten . Maar dan zijn ook weer minder sterk .
Ofwel sluit je ze parallel aan samen met dit ventiel om te zorgen dat ze beide even snel draaien .

kramp.com/shop-be/nl/…
Fendt926Driver
Een 6206 heeft (bijna) nooit genoeg olie om 2 hydromotoren tegelijk te laten lopen.
Dan moet je eigenlijk 2 oliepompen op de trekker hebben.
Die ieder een ander ventiel bedienen
Je zou in de retour leiding van de hydromotor die wel draait een verstelbaar smoorventiel kunnen plaatsen.
Maar weet niet of de 2e dan wel zal gaan draaien
+3
twand2505
Als je een van de ventielen bedient sluit die een ander af, omdat je de olie stroom via het bediende ventiel laat lopen. Dit is het zelfde voorbeeld als dat je ook niet en de hef en een ventiel tegelijk kunt bedienen
goeiedag eem
@JosCons moeten de beide hydromotoren altijd tegelijk werken? Punt 1 is al de opbrengst wat hierboven geschreven wordt zal een probleem kunnen worden, je hebt namelijk ook tandwiel motoren die wel hogere snelheden halen alleen minder sterk zijn. Maar de gewone meeste gebruikte hebben veel kracht maar relatief laag toerental. Je zou ze als ze tegelijk moeten werken ze met een gelijkrichter die 1 oliestroom in 2en verdeeld aankunnen sturen
redeagle14
@JosCons op 1 ventiel met een 50/50 stroom verdeler of met een 3 weg stroomverdeel ventiel uit de vpr3ep serie van Kramp.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6206 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN