Illustratie van:

New Holland 8160 - Dieselpomp paar pks bijzetten

Hallo
Voor een new holland 8160 zou ik misschien de dieselpomp een beetje willen open zetten.
De vorige eigenaar heeft er al een turbo op gezet.
Hij heeft nu rond de 110pk
Maar we zouden naar de 125 willen gaan.
Vooral voor bij het ploegen wat meer vermogen te hebben.
Hoe zet je de dieselpomp een beetje bij?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Fendt926Driver
Origineel 100 pk.
Nu met opbouwturbo 110
En dan wil jij hem nu nog bijgeven naar 120 pk??

Ben je de trekker zat of zo??
Een turbo op een ongeblazen motor zetten is al vragen om moeilijkheden.
En dan nog even extra opdraaien?
Hoe denk je dat dat motorisch gaat?
Straks voor de maaier te weinig en ook nog even een intercooler op zetten?

Daarvoor zijn een paar typen groter in de serie opgenomen.
+2
sallander
@Fendt926Driver dat zal nog wel meevallen, ligt volgens mij een 7.5 liter 6 cilinder in, die hebben wel wat over.
Fendt926Driver
@sallander maar een opbouwturbo op een ongeblazen blok.
Misschien is het super gedaan.
Dus met zuigerkoeling
Zwaardere klepveren
Zwaardere krukas lagerschalen
En alle andere aanpassingen aan het blok wat een turbo blok ook heeft.
Dan is het wel mogelijk om hem nog extra diesel bij te geven.
Anders is het wachten op problemen
new holland koen
@Fendt926Driver Onze tm120 had standaard al turbo + intercooler en had 120pk aan de aftakas ipv op de motor, ook wat extra gegeven dus.
Deed het super en nooit gekke dingen aan gehad.
+1
stephan-inter
@new holland koen
Af fabriek al turbo?
Dan hebben ze ook zuigerkoeling neem ik aan. De ongeblazen hebben dit niet.
+1
RPCounty
+8
RPCounty
@Fendt926Driver bij een MWM is dat idd t geval. Die zijn gewoon gebouwd op de pk s die ze moeten leveren. Maar de ongeblazen powerstar van ford heeft al oliesproeiers etc van zichzelf. Dit blok heeft dan ook een bereik in standaard uitvoering van 100 tot 240 pk......uiteraard komen in de hogere pk klasse wel de aanpassingen zoals dikkere pistonpennen. Maar de basis kan het gewoon hebben.
Fast Eddy
@RPCounty

Is dat bij de FPT 6,7 L ook zo? Het basisblok bedoel ik dan.
RPCounty
@Fast Eddy dat weet ik zo niet. Ik heb het hier over de 7.5 l Ford powerstar
Fast Eddy
@RPCounty

Dat weet ik. Het is ook maar gewoon een vraag. De 6,7 L FPT loopt van 150 pk tot ongeveer 300 pk.
+1
Fendt926Driver
@RPCounty dat verandert de zaak.
Dan kunnen ze direct door naar een 140 pk.
+2
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver vam die 25 pk gebeurt er echt niks mee, prima blokken dit
+2
guldner g30s
@Fendttrisixfan De 8160 en de M100 zijn volgensmij de enigste zonder turbo.
de grotere types hebben allemaal turbo. en dezelfde 7.5 liter motor
DANOONTJE POWERR
@guldner g30s de M 115 ook nog zonder
+1
Noordammen
Volgens mij moet dat goed kunnen 8160 is de lichtste uitvoering van de 60 serie
bij die van ons zit er een lijnpomp op de kun je makkelijk meer diesel geven hebben we dus ook gedaan tot 140 pk.
Noordammen
Er is ook een turbo opgebouwd loopt al jaren perfect
+2
new holland koen
Als ik jou was zou ik er toch even mee naar een dealer gaan, daar zet je hem aan de waterrem en stellen ze hem precies af zoals je wilt.
maikwolsink
Kan prima, loonbedrijf waar ik stage liep had er 2.
1 gewoon orgineel zonder turbo en de andere met turbo en wat opgedraaid voor de zaaicombinatie.
Die trekker loopt nu nog steeds
guldner g30s
@maikwolsink deze motoren kunnen wel wat hebben. ik weet alleen niet waar je de pomp afsteld. weer een andere soort pomp wat ik gewoon ben om aan te sleutelen.
sallander
Het is natuurlijk niet één op één te vergelijken maar zo'n trekker heeft een groter blok qua inhoud dan veel moderne 300 pk trekkers
+1
sallander
There's no substitute for cubic inches.
+1
valmet6400power
@sallander
There is no replacement for displacement is het he 😄
+3
DANOONTJE POWERR
@guldner g30s
Moraal van het verhaal, laat het doen bij je lmb aan de vermogenstester en kijk goed mee wat ze doen.
Vervolgens kun je zelf de pomp weer terug zetten ook.
Ik deed dat vroeger ook, voor het ploegen 15 pk erbij en voor het beregenen weer terug.
+1
jammermaarhelaas
Even een zijdelingse opmerking: ploeg goed afstellen (rechtdoor ploegen met handen los van het stuur), lage bandendruk en genoeg frontgewicht (slechts weinig wielslip) doen ook veel qua vermogensverbruik (en dieselverbruik).
casejxu115
Of je antwoord gewoon even op zijn vraag. Net boven jou verstuiverleidingen zit een schroefje die geborgd is met een moer ( sleutel 13). Deze zie je net niet op de foto. Het kan zijn dat het schroefje bij jou tractor bedenkt is met een dopje die er op geknepen is. Als je deze eraf haalt wel even uitkijken dat je niet al met het schroefje aan het draaien bent. Ik zou zeggen begin met een kwart van het schroefje in te draaien en kijk dan of ie bevalt. 200 pk is nog geen probleem
+1
guldner g30s
@casejxu115
Dankje, ik had gisteren nog even verder gekeken, en was er al achter gekomen dat het zo moest.
De verzegeling zal er niet meer op zitten denk ik. de vorige eigenaar heeft er al wat mee gespeeld denk ik.
misschien heeft hij hem iets teveel terug geknepen, omdat hij de laatste jaren alleen aan de spuit heeft gereden.
hij heeft nu rond de 9000u en als hij moet trekken komt er niet eens een beetje rook uit.
of de motor is nog heel goed, of hij staat wat arm.
+2
DANOONTJE POWERR
@guldner g30s
Hoe weet je dan dat ie 110 pk heeft?
+1
guldner g30s
@DANOONTJE POWERR
Beetje gegokt. De M135 trekt veel harder aan de ploeg.
En als hij standaard zou staan met turbo zou het kunnen kloppen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 8160 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
0