Beste
ik ben mij van plan een case international 1056xl te kopen
om te restaureren en bespreken voor mijn eindwerk in het kta te gent
zijn er bepaalde zaken aan deze tractor waar ik extra op moet letten bij aankoop
misschien gekend onder jullie maar ik zou deze kopen bij calle pascal in stekene deze verkoopt international tractoren
iemand daar meningen over of dergelijke (als je naam intypt of google kun je al zijn tractoren bekijken)
het zou dus gaan om een ihc 1056 xl met faucheux frontlader met luchtremmen, 40 km uitvoering voor de prijs van 13 000€
graag alle tips hieromtrent of dergelijke
grtjes lawrence
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vooras bij frontlader ook altijd zwaar gebruikt dus ook aandachtspunt.
@ 1046 misschien domme vraag maar is een verschil tussen franse uitvoering en andere
@daanhaar heb je misschien andere adressen waar eventueel zo'n 1056 xl te koop staat
uren kun je daar niet mee kijken...
maar wel veel koppeling werk. en dat is met n voorlader toch vaak zo.
zag net een 1455 staan op marktplaats met voorlader met electrice kopeling op de pook.
mischien iets?
Daar moet je mee oppassen, omdat zo'n koppeling makkelijk bedient, waardoor die extra lang ontkoppelt blijft staan. Normaal begint het wel te vervelen met de linker knie, maar met het knopje heeft de chauffeur er geen last van.
Eerder zag je het nog wel eens op Herder combinaties, maar dan krijgt het druklager, maar nog belangrijker ook het axiaallager van de krukas nogal op de kop. Om die reden heb ik wel eens een motorblok gewisseld..
@ 1046 aan wat kan je een franse uitvoering herkennen
ben zelf geen voorstander van koppeling hulp maar het beschermt wel je knieen.
En wat betreft de pedalen, geloof van mij dat je er veel vanaf kunt lezen. Ik zit heel mijn leven al in die dingen en als de pedalen tegen vallen valt de trekker echt altijd tegen.
@Iawihc553: momenteel weet ik zo geen 1056 hier in de buurt te koop. Vlgs mij staat bij Meekes-Groenlo.nl nog wel een mooie 956 (zelfde motor etc. als 1056) en zelf ben ik met de laatste dingen bezig van een 956 xl 2WD. Aan deze trekker is bijna alles vernieuwd incl. zuigers/bussen/koppeling etc. maar dat wijkt te veel af van een 1056 4WD.
maar bij n case vooral is de koppeling behoorlijk zwaar...
daarom is het met voorlader werk mischien wel makkelijk. @denhaar idd best wel veel maar ik wil zeggen als hij veel voor een mixer gestaan heeft of wel echt landwerk dan valt dat vaak mee en is het n voertrekker voor,aderwerk is het vaak allemaal versleten
wrrm verkoop je je 10?
Wat wil je voor iets dan?
@1046 je kunt ook wel Duitsers met smalle spatborden tegenkomen. Dacht trouwens dat de meeste 1056XL's in Nl Franse uitvoeringen zijn. Eigenlijk enige verschil met de Duitsers zijn de klokjes in je dashboard.
Verschil tussen Jeager of VDO zeker?
kun je mij misschien wat info versturen (foto) en prijs over deze trekker
ook vermelden waar deze ergens staat
je kan anders in een email alles doorsturen
lawrence.van.hulle@hotmail.com
grtjes lawrence
kun je mij misschien wat meer info geven over jou 1056
- foto's
- prijs
- opmerkingen
ook graag vermelden waar deze ergens staat
anders kun je dit via mail zenden
lawrence.van.hulle@hotmail.com
grtjes lawrence
Dit is die van RedPower:
ik zal je even een PB sturen met alles erin, oke ?
kan je misschien wat meer info verschaven waarom het af te raden daar een trekker te kopen
(bij delicate zaken zend in email door)
lawrence.van.hulle@hotmail.com
grtjes lawrence
ik heb je een email gestuurd met alle informatie en een paar foto;s ik hoor graag wat terug;)
En die splines uit de vooras willen wel wegslijten, eerst word 10x de koppelmof versleten en vervangen en daarna zijn de splines ook wel weg, pendel van de vooras niet genoeg doorgesmeerd.
Cabine, onderdorpels, onderste achterruit willen wel doorrotten. Maar verder zijn ze bulletproof, absoluut. Onze 956xl is bij 10.500 nog nooit los geweest, koppeling werkt nog, motor loopt mooi wel iets carterdruk, maar hier zijn ze er echt niet zuinig op geweest.
bij warme moter gaat hij dan slecht uit de 4wd
lampje op dashboard brand rood
Wat is het meest voorkomende probleem bij het uit de versnelling springen tijdens het spelen met motortoerental?
ook een case international 1056 XLA met voorlader