Illustratie van:

Case International 1056 XL - waar bij letten bij aankoop

Beste

ik ben mij van plan een case international 1056xl te kopen
om te restaureren en bespreken voor mijn eindwerk in het kta te gent
zijn er bepaalde zaken aan deze tractor waar ik extra op moet letten bij aankoop
misschien gekend onder jullie maar ik zou deze kopen bij calle pascal in stekene deze verkoopt international tractoren
iemand daar meningen over of dergelijke (als je naam intypt of google kun je al zijn tractoren bekijken)
het zou dus gaan om een ihc 1056 xl met faucheux frontlader met luchtremmen, 40 km uitvoering voor de prijs van 13 000€

graag alle tips hieromtrent of dergelijke

grtjes lawrence

Deel dit topic

Reacties

1046
Gaat et om een case ih of een international?????
tone29
Letten op de pedalen. hoe meer ze versleten zijn. des te meer uurtjes hebben ze gedraaid. moet je beetje nagaan of dat kan kloppen.
DaanHaar
Op zich zijn het degelijke trekkers. Met de motor is niet gauw wat aan de hand. Uiteraard is het verstandig om de toestand te beoordelen van de koppeling (is deze nog op te stellen en hoeveel)en hij goed zijn de remmen? Wat verder nog van belang is om te testen of hij niet uit de versnelling springt tijdens het rijden en afremmen (bij volgas ineens laten uitvieren) en of de voorwielaandrijving goed inschakeld, goed uitschakeld (ook op werktemparatuur!!) en of die voorwielen bij inschakeling nog goed mee trekken (slip op platenpakket). Als alles een beetje in orde is en hij ziet er redelijk uit is dit een faire prijs lijkt mij. Let wel, setje nieuwe banden, bijvoorbeeld BKT, kost al gauw € 2.500,= excl. BTW
F-E-N-D-T-J-E
Plaatwerk valt mij vaak tegen vaak verot motorisch zijn t beste trekkers
DaanHaar
Net nog even gekeken bij Calle Pascall (uit Stekene) maar het zijn echt geen strakke trekkers, banden matig, blikwerk matig dus dan is € 13.000,= een hoge prijs. Ik zou er niet te veel voor betalen. En wat tone29 zegt, kijk maar goed naar de pedalen in hoeverre de blokjes er af zijn gesleten, veel slijtage is veel uren!!!
Vooras bij frontlader ook altijd zwaar gebruikt dus ook aandachtspunt.
1046
En et is een franse uitvoering
lawihc553
Het gaat om een case international 1056 xl bwj 90 '

@ 1046 misschien domme vraag maar is een verschil tussen franse uitvoering en andere

@daanhaar heb je misschien andere adressen waar eventueel zo'n 1056 xl te koop staat
1046
Franse zijn vaak iets lichter gebouwd
mf 35X driver
@DaanHaar

uren kun je daar niet mee kijken...
maar wel veel koppeling werk. en dat is met n voorlader toch vaak zo.
zag net een 1455 staan op marktplaats met voorlader met electrice kopeling op de pook.
mischien iets?
Ramrod2
@mf 35X driver

Daar moet je mee oppassen, omdat zo'n koppeling makkelijk bedient, waardoor die extra lang ontkoppelt blijft staan. Normaal begint het wel te vervelen met de linker knie, maar met het knopje heeft de chauffeur er geen last van.
Eerder zag je het nog wel eens op Herder combinaties, maar dan krijgt het druklager, maar nog belangrijker ook het axiaallager van de krukas nogal op de kop. Om die reden heb ik wel eens een motorblok gewisseld..
lawihc553
Beste

@ 1046 aan wat kan je een franse uitvoering herkennen
DaanHaar
@mf 35X driver:
ben zelf geen voorstander van koppeling hulp maar het beschermt wel je knieen.

En wat betreft de pedalen, geloof van mij dat je er veel vanaf kunt lezen. Ik zit heel mijn leven al in die dingen en als de pedalen tegen vallen valt de trekker echt altijd tegen.

@Iawihc553: momenteel weet ik zo geen 1056 hier in de buurt te koop. Vlgs mij staat bij Meekes-Groenlo.nl nog wel een mooie 956 (zelfde motor etc. als 1056) en zelf ben ik met de laatste dingen bezig van een 956 xl 2WD. Aan deze trekker is bijna alles vernieuwd incl. zuigers/bussen/koppeling etc. maar dat wijkt te veel af van een 1056 4WD.
mf 35X driver
@Ramrod2

maar bij n case vooral is de koppeling behoorlijk zwaar...
daarom is het met voorlader werk mischien wel makkelijk. @denhaar idd best wel veel maar ik wil zeggen als hij veel voor een mixer gestaan heeft of wel echt landwerk dan valt dat vaak mee en is het n voertrekker voor,aderwerk is het vaak allemaal versleten
1046
Spatborden zijn anders dan de normale uitvoering van de xl
14_Power
Ik heb er nog eentje te koop staan , een Case 1056xl van 1992, als je intresse hebt even een berichtje sturen voor meer informatie;)
mf 35X driver
@14_Power
wrrm verkoop je je 10?
case_power
Hij vraagt voor alles veel geld voor wat het waard is vindt ik enja kunt g de staat van alles wel tegoei testen is ook de vraag , dan zoude al ne dag met die tractor moeten werke eer dat ge da 100 % weet maarja je moet er geluk bij hebben
Allrad
Een niet onbelangrijk punt om te controleren, vooral bij een frontladertrekker, is de "ophanging" van de vooras. Hier wil nog wel een speling op zitten, en bij de modellen met centrale aandrijving mag hier nagenoeg geen speling op zitten. Als hier speling op zit zal de vooras afhankelijk van de belasting voor of achterover in de uitslag van de speling gaan hangen. Omdat het als het ware een starre as is die naar voren loopt heeft deze geen mogelijkheid om de uitlijnfout die door de speling ontstaan is op te vangen. Hierdoor vreet de bus waarmee aandrijfas aan het pignon wiel wordt bevestigd het splineprofiel op. En dit kan resulteren in een niet eenvoudige kostbare operatie.
Mielmonteur
Ik weet nog een mooie 1056 te staan, maar daar zit niet veel werk meer aan ding is zo goed als af, voor interesse PB'tje
assink
Meekes hebben we hier geen beste ervaringen mee, geen aanrader om daar een tractor te kopen. Onderdelen heeft ie wel genoeg.
jordi 1455
Plaatwerk onze heeft voor dat wij hem hadden voor de mestwagen gestaan dus dan is het plaatwerk wel wat minder zeker bij de cabine en achterspatborden.
Fendt_favorit
@14_Power

Wat wil je voor iets dan?
SJB533
Plaatwerk is wat dun, en wil dus makkelijk roesten. Gewoon een kwestie van netjes wegzetten, niet in een stal!

@1046 je kunt ook wel Duitsers met smalle spatborden tegenkomen. Dacht trouwens dat de meeste 1056XL's in Nl Franse uitvoeringen zijn. Eigenlijk enige verschil met de Duitsers zijn de klokjes in je dashboard.
ford5000
@SJB533

Verschil tussen Jeager of VDO zeker?
SJB533
redpower
Ik heb nog een 1056 xla te koop, zit wel een turbo op..
lawihc553
@redpower

kun je mij misschien wat info versturen (foto) en prijs over deze trekker
ook vermelden waar deze ergens staat
je kan anders in een email alles doorsturen
lawrence.van.hulle@hotmail.com

grtjes lawrence
lawihc553
@14_Power

kun je mij misschien wat meer info geven over jou 1056
- foto's
- prijs
- opmerkingen
ook graag vermelden waar deze ergens staat
anders kun je dit via mail zenden
lawrence.van.hulle@hotmail.com

grtjes lawrence
DennisVanDerSteen
@lawihc553

Dit is die van RedPower:
14_Power
@lawihc553,

ik zal je even een PB sturen met alles erin, oke ?
14_Power
Ik zal je wel emailen via het adress wat je typte met wat foto's erbij gelijk. Mvg
lawihc553
@assink

kan je misschien wat meer info verschaven waarom het af te raden daar een trekker te kopen
(bij delicate zaken zend in email door)
lawrence.van.hulle@hotmail.com

grtjes lawrence
14_Power
@lawihc553

ik heb je een email gestuurd met alle informatie en een paar foto;s ik hoor graag wat terug;)
Rega
Deurdorpels en stijlen naast achterraam gevoelig voor roest. Handkoppeling wil nog wel eens uit zijn vergrendeling slaan ook een checkpunt dus (tijdens het rijden).
Husqvarna
Versnelling haasje vooruit schiet wil er bij de meesten rond de 8500 uur ofzoiets wel uitspringen als je het gas los laat, in het begin ook wel als je over een hobbel rijd versleten schakelgaffel meen ik.
En die splines uit de vooras willen wel wegslijten, eerst word 10x de koppelmof versleten en vervangen en daarna zijn de splines ook wel weg, pendel van de vooras niet genoeg doorgesmeerd.
Cabine, onderdorpels, onderste achterruit willen wel doorrotten. Maar verder zijn ze bulletproof, absoluut. Onze 956xl is bij 10.500 nog nooit los geweest, koppeling werkt nog, motor loopt mooi wel iets carterdruk, maar hier zijn ze er echt niet zuinig op geweest.
ikkehebhonger
Oliepomp onder de cabine ...
bij warme moter gaat hij dan slecht uit de 4wd
lampje op dashboard brand rood
ramrod
@DaanHaar
Wat is het meest voorkomende probleem bij het uit de versnelling springen tijdens het spelen met motortoerental?
DaanHaar
@ramrod, versleten synchromesringen. Wij hebben destijds van onze 1056 (bj. 92) deze compleet vervangen en toen was het probleem verholpen.
case-jannes
zakelijk.marktplaats.nl/agrarisch-tractoren/…

ook een case international 1056 XLA met voorlader
mtx125
Nooit bij Calle Kopen,ik ben er belazerd met een 956xla.Het begon met de uren zogezegd 6300,werkelijk 11800.Bij verkoop staan er andere onderdelen op dan bij levering.Bj op papier bij koop was 1991 en bij levering 1988.Dit zijn enkele dingen.Ik heb er voor 5800€ kosten aangedaan nu is hij inorde

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
120