Illustratie van:

Case International 1056 XL - verschillen franse en duitse uitvoering

Beste

om enige verwarring tevoorkomen
kan iemand mij de verschillen tussen een franse en duitse uitvoering (als er nog meer zijn ook graag) geven van een case international 1056 xl
er is mij verteld dat een franse uitvoering iets lichter is gemaakt waaraan kan je dit dan zien enz
alvast bedankt op voorhand

grtjes lawrence

Deel dit topic

Reacties

Kukel
De Franse heeft toch geen XL cabine?
IHC-power
Ik twijfel er sterk aan of de Franse lichter gemaakt zijn! Onderscheid zit inderdaad in de cabines en in het merk van klokken dat gebruikt wordt.
Kukel
Dus de Franse is dan ook geen XL maar een gewone
1046
Franse xl heeft vaak andere spatborden
vossie
Type plaatje. of er staat ihc neuss op op ihc france
suggs 73
@AW217

dat zijn toch de engelse uitvoeringen met die spatborden ?
1046
Das de 85 serie , zeg maar, da ware engelse
pieto84
Volgens mij zijn het technisch dezelfde trekkers, met alleen andere klokken en spatborden. Achterbrug en dergelijke zijn gewoon hetzelfde. De franse uitvoeringen hebben dus gewoon een xl-cabine. 1056'ers zijn er alleen met xl-cabine, op de export uitvoeringen na
jordi 1455
De letters international zijn klein bij de franse versie en de franse versie heeft zwarte velgen en de spartborden zijn smaller dan de duitse.
in frankrijk werden somige met turbo uitgerust later toen de productie stopte in frankrijk werden wel eens duitse geimporteerd en ook van turbo voorzien.

Duits met 40 bak hebben geen verstelvelgen i.v.m wetgeving.
redeagle14
De engelse hebben korte spatborden en kleine achterlichten. Alleen verschil in de klokken en het soort hydraulische ventielen, duits heeft enkel en dubbel werkend (bij de rode) en frans heeft 2 dubbelwerkende. Later hadden ze allemaal 2 dubbelwerkende (SB23) En de zwarte binnenplaten in de wielen hebben alle verstelvelgen.
1046
@redeagle14

fransen hebben ook andere spatborden dan de duitsers
1246 844-s
En hebbe de franse 1056's ook allemaal een 30bak net als de 1455's die daar vandaan komen en de 844-sb's zegmaar???
inter-Eric
Franse zijn er meer met 30 bak,volkje daar is niet zo gehaast als in nederland,maar bij mijn wete zijn ze er wel met 40 bak
bert8210
Bijna alle franse trekkers uit die tijd liepen maar 30, denk maar aan de ford 40 serie, liepen daar ook maar 30 terwijl hier allemaal 40 en meer

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
10