Illustratie van:

Renault 651 - aankoop renault

Hallo iedereen, ik sta op het punt een renault 651 s aan te schaffen,bauwjaar 1983 , 4500 uren,met ingebouwde compressor? Welke prijs zou ik mogen geven? (richtprijs?)Wat zijn de zwakke punten waar ik moet op letten? Graag reactie aub. groetjes hanjos

Deel dit topic

Reacties

superluc
Wat is de status van zijn uiterlijk?
en let wel ff op de vooras die kunnen wel eens waar met veel voorladerwerk het eens gaan begeven.
Joop3
Is het er een met omkeerbak? Vooral daar naar kijken. Laat deze zich nog goed schakelen zonder te kraken?
Algemene toestand zegt veel over de geschiedenis. Plaatwerk is niet van topkwaliteit, kijken of niets rot is. Vlot in de hydrauliek?
Over het algemeen zijn dit degelijke trekkers, waar weinig aan kapot kan/gaat.
Wimsumar
Beste Hanjos: Wat bedoelje met ''ingebouwde compressor''?

Hier een website met voorbeelden Renault 651:

swustetractoren.nl/swuste.php/…
valmet6400power
@Wimsumar

hebben sommige oude Zetors toch ook? kun je een compressorslang op aan sluiten!
Wimsumar
Beste Valmet6400power: Daar heb je gelijk in. Maar je verwacht het in eerste instantie niet dat er een luchtdrukremsysteem op een R-651 zit.
valmet6400power
Nee dat klopt.. hopelijk geeft de topic starter ons nog antwoord hier op! Anders ook geen idee wat hij ermee bedoeld..
fiat 666
Een 651 ,start slecht ,weinig pit in en lichte hydrauliek armen ! maar verder een trekker met weinig onderhoud en kosten aan ,kvind het een beetje lichte tractor van bouw vr 65 pk , deze dat ik ken toch
pino
Goede trekkers starten goed zijn sterke motoren. kwa lichte hef armen valt het wel mee, al zou ik zeggen een 681 s is degelijker.
,
Wat (fiat 666) zegt zijn zijn eigen ervaringen over 1 trekker dus op zich vind ik niet dat hij kan oordelen over alle Renault,s Namelijk rijd de heer zelf Fiat volgens mij, deutz
Heldern
Renault 651 starten gewoon goed.
Het is gewoon heel simpel onderhouden is overhouden.
Maar dat is met alles zo.
Uit ervaring kun je beter wel een trekker bij een dealer kopen.
Want je kunt er wel op kijken maar niet in kijken.
larsje1111
Zijn prima trekkers! Starten ook prima, is bijna nooit wat mee aan de hand. Maar elke Renault 651 is natuurlijk anders dus je zal zelf even moeten kijken of het wat is 😉
fiat 666
Mijn schoonvader hft een 651 ,hoe komt het dan dat hij zeer lang moet demareren tegen dat hij wil starten ,,heeft nog maar 4000u !
thijs caseih
Wij hebben ook een 651 en die start en loop atlijd ook in de winter geen probleem. we kijken of hij nog goed schakeld want de versnellings bakken van de 51 serie zijn niet de beste. veder zijn het prima trekkers
bert8210
@fiat 666

dat komt door de dealer die meer bij zijn duiven zat dan aan trekkers werkte! ik vind een renault 651 de gemakkelijkste trekker die er is, om mee te rijden, vor onderhoud, en voor zijn bouw is hij juist motorisch sterk, ik ken iemand die met een 3 schaar ploegde met een 651-4, die had 8000u en was ook nog nooit iets aan geweest, die waar ik veel mee reed heeft er nu ook 8000 en enkel de startmotor en de alternator zijn vervangen.
Tom VB
Taai,degelijk en oer simpele techniek. Ideale trekker voor de hobby !
Wimsumar
Beste Tom VB]

Quote:
Ideale trekker voor de hobby

Ook geschikt voor 'normaal' boerenwerk alleen moet je van een Renault 651 dezelfde prestaties verwachten wat andere merken met 55 p.k. type doen.
fiat 666
@Winsumar ,ben ik volledig met u eens ,renault haalt nooit zijn pk s,zeer goede motors , maar geen pit ! In de tijd kocht een loonwerker hier een zwaardere renault vr onder de bietenmachine en hft hem van armoede er weer uitgehaald hij moest 2 versnellingen trager rijden !
pino
@Wimsumar hoe kom je daar bij dat je 55 pk moet rekenen ?
de 681 van ons heeft zijn pk,s aan de aftakas zelfs meer dan hij moet geven. het zelfde met de 461.
Tom VB
Wij gebruikten zelf ook nog een 681, niks over te klagen, behalve dat de stoel kapot is maargoed, dat kan eens een keer... heeft weinig met de trekker an sich van doen.
basia
@fiat 666

Brandstofpomp laten testen ; als nokkenring van pompplunjers
versleten is slaat ie ook slecht aan enheeft geen power !
weurding
Slecht starten van een 651 ligt aan de startmotor zelf, vervangen door een snellere en het probleem is geklaard, absoluut taai trekkertje, dat van wimsumar snap ik ook niet, zelf een 65-34 3 cilinder gehad die trok meer dan een ford 4610
Wimsumar
Beste Pino:

Quote:
hoe kom je daar bij

Eigen ervaring met een Renault 651. Handige, eenvoudige trekker om mee te werken maar stond (ver) 'in de schaduw' bij de prestaties van leeftijd-/p.k.-genoten van buren.
Zoals I.H.C.-744, David Brown 1390, M.F.165, John Deere 2130.
fiat 666
@Winsumar helemaal met u eens ,luie trekkers zijn het
fiatfan
Die oude serie van renault zijn echt wel super goede trekkers! starten altijd, hoeven nooit voor te gloeien, maar ze zijn wat licht gebouwd, mn de achterbrug. ze zijn voor de tuinbouw zeeeer geschikt, maar bij een zware mesttank oid zou ik ook iets anders zoeken. en idd alternatief 681 heeft zwaardere achterbrug en zijn er als je er op let her en der ook wel eens te koop. hoef je echt niet bij een dealer te kopen!
weurding
Appels en peren zijn ook niet het zelfde, genoemde trekkers hebben allemaal meer pk's
Heldern
@fiat 666

Wat is jou probleem met renault.
Zijn allemaal MWM motoren wat ook in een fendt zit.
Dus zit niet zo dom te praten.
hanjos
Iedereen dank voor de reacties,de compressor heeft gediend voor een wagen met luchtremmen, er is ook een aansluiting voor eventueel banden op te pompen, is ook handig om de houten afsluiting van de paardenwei te repareren met nagelpistool, of te snoeien met snoeitang op luchtdruk. Heb dit eigenlijk niet nodig,maar zit er nu eenmaal op,kan toch handig zijn. Tractor heeft ook een aparte pook om voor en achteruit te schakelen.Heeft ook een s achter de 651 staan. Tractor ziet er goed uit,geen olie op de motor, beetje roest maar niet rot, laagje verf doet wonderen,lift werkt vlot,weliswaar zonder last,denk dat hij zal meevallen? Groetjes
valmet6400power
Ik hoop het! uiterlijk kan meevallen dus hopelijk mechanisch ook.. al proefrondje gereden?
weurding
Leuke trekker, een van de eersten met keerkoppeling en dubbele oliepompen, weinig problemen, veel onderdelen tegen een normale prijs verkrijgbaar, suuces!
hanjos
Dank u weurding, @ valmet, heb proefrit gemaakt,draait zeer kort,heb vriend meegenomen die er meer van kent, koppeling getest,goed resultaat,heb nu david brown 1490 van 1981,elk jaar in hooitijd stukken,heb maar 1 ha te hooien elk jaar,en elk jaar kosten,vliegt de deur uit.groetjes
Joop3
@hanjos Dan kan er weinig mis gaan. Direct ruilen. Al zegt het heffen zonder last weinig. Je moet er wel rekening mee houden dat een nieuwe hydrauliekpomp minimaal €500,- kost...
Ik heb best wel ervaring met zulke Renaults, en met name de 751, waar ik verhoudingsgewijs veel uren mee gemaakt heb, zou ik met plezier weer terug nemen. Dat ding liep dik 800 uur per jaar, terwijl hij toen al oud was. (4 dagen aan 1 stuk voor de 2m schijvenmaaier met kneuzer, terwijl de loonwerker nog met een PZ185 maaide, 8 m3 mesttank met vastetand injecteur, 3 schaar wentel, enz. Op de omkeer na onverwoestbaar. Als ik hem weer tegen zou komen kocht ik hem direct.... 😞
bert8210
Ik denk dat fiat 666 nog niet op een echte renault gereden heeft, zijn voorbeeld kun je niet meenemen in de vergelijking
fiat 666
@Bert8210 ;uren genoeg met een 651 gereden van mijn schoonpa en ik vind het maar niks, wel hft hij er nog geen kosten aan gehad da wel ! Als je een 651 moet vergelijken met mijn deutz 6006 of fiat 666 ,dan zal je er ver moeten achter blijven ,zijn nochtans vergelijkbare trekkers dacht ik !
weurding
@fiat 666 hou toch op jonge 😄, een 6006 trekt idd misschien iets meer, maar kwa versnellingkeuze en hydrauliek opbrengst en servobesturing legt hij het af tegen een 651, om van de cabine maar te zwijgen, ben een groot deutz fan van de 06 serie, maar die 651 waren rijk uitgerust standaard, dubbelwerkend ventiel, stuurbekrachtiging, omkeerkoppeling, cabine etc, je schoonpa zal een misser gehad hebben 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 651 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
49