Fendt beste imago in Duitsland, gevolgd door Claas en John Deere
Fendt staat in de jaarlijkse imago-barometer van de Deutsche Landwirtschaftsgesellschaft (DLG) op een solide eerste plaats bij de fabrikanten van trekkers en landbouwwerktuigen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Andere merken zijn overgens net zo goed tegenwoordig worden er geen slechte trekkers gemaakt vind ik. maar fendt is wel mooie duitse kwaliteit!
De huidige situatie bij JD met de mega dealers en de nieuwe range tractoren doen JD geen goed...
Dat is zover ik weet alleen nog maar in NL Heeft dus niks met het imago in Duitsland te maken
En als het nieuwe dealernetwerk zo slecht is bevallen, waarom staat België dan op de planning als volgende kandidaat?
Aan de nieuwe tractoren kan het trouwens al helemaal niet liggen. Denk dat er bijvoorbeeld geneog zijn die liever trekkers rijden zonder die troep wat men Adbleu noemt erin maar alleen maar diessel. JD heeft trouwens niet voor niks miljoenen er in gestopt om desze nieuwe trekkers etc. te ontwikkelen.
Zoals @johnd-ts zegt, JD is niet volledig Duits, Fendt wel! Als dit over de VS ging stond JD waarschijnlijk hoger. Dit omdat JD van oorsprong uit de VS komt en niet uit Duitsland.
@GROENEDEERE
Idd.
Klopt
Tja, als ik 3 merken op had meoten noemen met het beswte imago in Duitsland had ik ook gelijk deze 3 opgenoemd. Volgorde maakt me niks uit. Dit zijn echt merken die hun duidelijk hun sporen hebben verdiend in Duitsland(weet niet precies hoe je het meot zeggen).
Ik snap de volgorde ook zeker wel!
maar dat is voor iedereen anders denk ik
ik heb nu gewoon 3 merken opgenoemd die als eerst in me opkwamen
maar nh en claas horen er ook zeker bij
maar dat is voor iedereen anders denk ik
ik heb nu gewoon 3 merken opgenoemd die als eerst in me opkwamen
maar nh en claas horen er ook zeker bij
maar ik denk zoals meerdere hier op tf dat het gewoon aan de oorsprong van het merk ligt
waar het dus allemaal begonnen is
fendt op 99,7 , claas op 94,5 en John Deere op 92,0.
Zet deze waardes es op een Y-as van 0 tot 100% dan is het verschil NAUWELIJKS te zien, dit noemt men marketing, een vertekedn beeld weergeven... DLG u stelt mij teleur!
Bij fendt zijn ze daar ook extreem goed in, altijd lachwekkend! Grafiekje hier grafiekje daar, waardeloos, want er is nauwelijks verschil ... hahahaha
fendt op 99,7 , claas op 94,5 en John Deere op 92,0.
Zet deze waardes es op een Y-as van 0 tot 100% dan is het verschil NAUWELIJKS te zien, dit noemt men marketing, een vertekedn beeld weergeven... DLG u stelt mij teleur!
Bij fendt zijn ze daar ook extreem goed in, altijd lachwekkend! Grafiekje hier grafiekje daar, waardeloos, want er is nauwelijks verschil ... hahahaha :D
okee.....:? dat schaalverdeling zo is gemaakt is alleen om stijging/daling tussen 2008 en 2011 te laten zien
Bij proeftechniek moet de X- en Y-as in verhoudeing blijven, anders krijg je een vertekdn beeld.
Ridiculous...
Maar als je een Fendt koopt betaal je 20% meer. dat is een wel overwogen beslissing om het wel of niet te doen.
Als je al 20% meer hebt betaald voor een product, ga je niet negatief doen over zo'n product want je wilt jezelf altijd overtuigen dat je geen miskoop hebt gedaan.
mensen met fendt hebben meer betaald voor hun product en zullen altijd het prijsverschil goed blijven praten, en met zulke testen gaan mensen gemiddeld extra hard hun product en sevice de hemel in prijzen.
(hierbij wil ik alvast verklaren dat ik fendt geen slechte trekker vind, en dat het zeker een kwaliteits product is, maar emotioneel hebben mensen een 20% sterkere band met deze tractoren)
Betreffende "John Deere mega dealers" denk ik toch dat het een goede zet is. Geeft rust in de organisatie en de complete gehele lijn uitdragen verkoopt gewoon beter......De rest zal volgen....
Zoals bij Fendt hier in Nederland kan toch ook niet. De Vor voor Noord-Nederland en Abemec voor Zuid-Nederland. Ze zitten nu bij elkaar in het gebied te "knooien". En dan erbij Fendt verkoopt niks, maar zet de markt vol met "lease".
en dat is een slechte zaak ??
Inderdaad, het klopt wat je zegt. Mensen willen hun extra kosten rechtvaardigen. Zie maar eens naar de duitse drie in auto wereld. Die zetten zich neer als premium, daardoor hebben mensen het gevoel dat het terecht is dat ze meer moeten betalen. Dat is marketing. Overigens kan het wel zo zijn dat ze beter zijn, maar dat rechtvaardigt nog niet de forse meerprijs.
En zo zit het bij Fendt ook.
Fendt 20% duurder dat is gelul eerder waren ze dat maar tegenwoordig niet meer. En dan nog een fendt heb je eerder terug verdient als een ander merk.
En dit gelul krijg je altijd als john deere in de min word gezet.
Ik heb het niet over JD, ik heb het over Fendt tov andere merken. en eerder terug verdienen..hoe moet je zo'n trekker terug verdienen?
en tuurlijk is fendt duurder, is het niet 20% dan 15%.
Ga maar is rekenen als je een Fendt leased en een ander merk, neem je de inruilwaarde en al die dingen mee, betaal je rente op rente op rente al €1.- per draaiuur meer dan wat Fendt jou gaat voorrekenen.
Het maakt mij allemaal niet zoveel uit. maar persoonlijk zal ik zelf als boer geen gebruikte Fendt kopen met 6.000 uur op de teller die gebruikt 20% meer kost dan een een ander merk. omdat het risico namelijk precies net zo groot is op gebreken als een ander merk, en voor die 20% extra kun je nogal een beetje repareren.
en ge1u1.... ik zit hier niet te lu11en, ik verklaar een een gedeelte van de test waarom deze er beter afkomt.
@kareltje
Zo is het maar net, ik heb nog nooit iemand horen janken dat ze bij de mercedes garage 2x zoveel betalen voor alles, en daarna de mercedes inruilen voor een skoda. omdat ze het ervaren als gezichtsverlies,
Fendt is duurder, is gewoon een feit. Mss geen 20%, maar zeker 10%. Een Fendt verdien je niet eerder terug. Het is dat ze hoge inruilwaarde de extra aanschafkosten verzachten, maar eerder terug verdienen slaat nergens op. Overigens geldt dat net zo goed voor jd/valtra/mf/df ten opzichte van de goedkopere trekkers als Landini.
Je kan pas vergelijken als je de offertes naast elkaar op papier hebt liggen, en JD komt dan qua prijs bijna net zo hoog uit als Fendt. Er zijn zoveel loonbedrijven die het merk niks interesseert, alleen wat er onder de streep betaald moet worden, en wat de kosten per uur zijn!
Ook wat @JD6930 verteld over Ad Blue is beetje eenzijdig. Het is al in 100 tests beschreven dat een motor die optimaal loopt meer uitstoot als een motor die geknepen wordt. Het is dus meer dan logisch als een fabrikant Ad Blue gebruikt om deze uitstoot te verminderen. New Holland heeft het mooiste bewijs van iedereen geleverd door hun demo voor de waterrem. Het verbruik was (met Ad Blue toegevoegd) schrikbarend minder dan met een schonere verbranding (dus hogere brandstofkosten) wat JD toepast (zonder additieven). Bovendien is het met Ad Blue erbij geteld (want zo duur is dat spul niet) nog veel goedkoper per draaiuur.
En dan komt het feit dat een `geknepen` motor veel erger belast wordt (hogere temperaturen enz.) en dus voor meer slijtage/onderhoud/reparatie zorgt er nog bij. Dit is al uitgebreid bewezen in de automobielsector!
Je kan pas vergelijken als je de offertes naast elkaar op papier hebt liggen, en JD komt dan qua prijs bijna net zo hoog uit als Fendt.
Heb je niks aan? onzin, Als je er niets aan had, dan was het ook niet opgesteld, dus bullshit. En dan zal het soms voorkomen dat ze gelijk zijn, de richtprijzen, dat zijn catalogus prijzen zijn wel verschillend en dan is fendt duurder.
In 100 test beschreven. Laten we om te beginnen er eens 10 noemen. Welke 10 testen weet jij dat het zo bewezen is? En is het niet een beetje blauw gekleurd als NH zo test doet? Dat is net als opel zijn eigen auto's gaat testen en zegt nav de test dat ze de beste zijn. Ik had niet anders verwacht. Kortom best wel een slecht verhaal.
En ja JD kiest niet de gemakkelijste weg, om adblue te gebruiken. Ze tonen lef en durf en of het goed uitpakt is inderdaad afwachten. DAt jij het dan eigenwij noemt is een ander verhaal. Ik kan niet anders noemen dat ze zich niet willen scharen onder eenheidsworsten.
Je weet überhaupt nog niet eens wat er standaard op welk type zit, welke acties lopen er, wat is de inruil die een importeur/dealer je geeft. Dat is allemaal marketing van het merk die hier in meespeelt. Kunstmatig de prijs hooghouden, een bult korting geven, dus de klant het gevoel geven dat je veel van de prijs af doet. Het is net welke strategie dat en importeur kiest van een merk.
Nou, ik denk ondertussen wel in 100 tests. Kijk eens in de truckbranche, automobielsector, en de landbouw natuurlijk. Hoe vaak is al geschreven dat een schone verbranding voor extra brandstofverbruik zorgt, heel vaak!
Toch apart dan dat Fendt als duur te boek staan. Hebben ze hun marketing technieken toch niet helemaal voor elkaar.
En inderdaad er zijn acties. Maar het gaat om de basisprijs. We hebben het niet over inruil, we hebben ook niet over acties, we hebben het over wat een Fendt kost zonder inruil en zonder acties.
Bijvb. De Albert Heijn acties zijn enorm goedkoop. Echt spotgoedkoop. Betekent dan dat die winkel goedkoper is dan de Aldi? Tuurlijk niet, want het zijn maar acties en over het algemeen zijn de producten normaal duurder. Aldi nog altijd goedkoper, maar AH heeft wel eens acties die nog goedkoper zijn terwijl het over het algemeen een dure winkel is.
Ofwel, Fendt is een dure trekker tov andere merken
Cijfers, dat zijn feiten. Iets wat geschreven staat is geen waarheid. Ik wil keiharde cijfers getest door een onafhankelijk instituut onder representatieve voorwaarden.
Fendt is gewoon duurder, en dat kun je in 1 oog opslag zien dat het gewoon zo is. dure cabine vering verchroomde dit en dat etc.
en daar is niks mis mee, en somige mensen hebben het ervoor over, en de ander ruilt zijn Fendt weer in omdat het toch niet het beloofde utopia was.
Maar dat fendt duurder is, dat is gewoon een Feit, zou toch bizar zijn dat ze gebruikt stervens duur zijn, en nieuw net zo duur als een ander? dan hadden ze wel 100% marktaandeel gehad, en ging het goedkoper rijden verhaal inderdaad op
Loonwerkers/boeren die niet verder doortellen/kijken als alleen een catalogusprijs noemen het idd duur ja.
Echter dat de 900 vario weer meest verkocthe loonwerkers trekker is, hoe bewijs je dat dan? Dat loonwerker die alleen JD/New Holland rijdt een 900 heeft als hoofdtractor?
Als je met auto naar een dealer gaat, voor deze in te ruilen, hebben sommige een inruilpremie die je extra krijgt, en sommigen krijg je gewoon het handelsbod. Echter de autos verschilden bijv. wel 2500 euro ten opzichte van elkaar in catalogusprijs?
Wat ik er mee wil zeggen is dat je niet blind moet staren op een catalogusprijs, maar je kan pas serieus vergelijken als je dezelfde tractoren naast elkaar zet, met beiden een door de dealer gemaakte offerte. Dan kun je pas vergelijken, en niet met een prijslijst die je ergens van internet hebt geplukt.
Ben ik het helemaal mee eens.
Leg maar eens een paar offertes naast elkaar van verschillende loonwerk trekkers dan wil ik nog wel eens zien waar fendt beland.
Precies! En is JD zo goedkoop? Volgens catalogusprijs wel, omdat ze hem zo kaal als maar wat op de markt zetten standaard. Vergelijk hem maar eens met precies dezelfde uitvoering als ander merk, behoort hij ook tot de top van de prijzen...
Gewoon de aanschafprijs en de prijs die je er voor terug krijgt. dus geen olie verversen of filters of anders wat mee gerekend.
- het aantal uur
- hoe er mee omgegaan is
- hoe hij eruit ziet van binnen
- en aan de buitenkant,
- wat er vervangen is,
- wat er versleten is,
- aantal opties zoals: luxe stoel, fronthef, aantal aftakas toerentallen enzovoort
- de relatie klacht/dealer
- inruilen voor een nieuwe of gebruikte trekker
Een trekker van ong 100 t/m 170 pk
ff gauw rekenen van simpele trekker met 100pk geen toeters en bellen €60.000 ff voor het gemak de standaard €10.- per draai uur, zou die trekker na 1000 uur ongeveer €50.000.- waard zijn..dat zou je niet helemaal gaan redden.denk eerder een afschrijving van €15.- meer op zijn plaats is.
bij de 6000 uur zul je ongeveer op €7 per draaiuur uitkomen
Wat reken je dan allemaal mee? Want ik denk dat je met vrij jonge trekkers dat toch ook zeker moet halen. Wij zitten rond de 5 á 6 euro. Dit is puur het geld dat we eraan afgereden hebben. Verder helemaal niks meegerekend.
ik reken mee wat het kost om die te vervangen, tov nieuwe meerprijs en niet wat de trekker toen gekost heeft en op die manier afschrijven (inflatie moet je op herinvestering ook meenemen namelijk)
verder als jij op 6 uitkomt en ik op 7...dat is gewoon ff snel rekenen en vindt ik niet echt een spannend verschil.
het gaat erom dat niemand op een bijna nieuwe trekker zit te wachten van 500 uur die een jaar oud is als je een nieuwe kunt kopen voor €5000 meer.
pak alleenmaar de lease tarieven, dan is die nieuwe van 5000 euro meer als ineens weer €2000.- goedkoper, en heb je nog is een jaar extra garantie, investeringsaftrek en al die dingen, voor maar €3000.- extra