Fendt beste imago in Duitsland, gevolgd door Claas en John Deere

Fendt staat in de jaarlijkse imago-barometer van de Deutsche Landwirtschaftsgesellschaft (DLG) op een solide eerste plaats bij de fabrikanten van trekkers en landbouwwerktuigen.

Deel dit topic

Reacties

vanlint8
Das natuurlijk geen verrassing
TheFendtDriver
Zo hoort dat!
Andere merken zijn overgens net zo goed tegenwoordig worden er geen slechte trekkers gemaakt vind ik. maar fendt is wel mooie duitse kwaliteit!
MOOI-WARK
Had wel iets hoger van JD verwacht.
Fendt_favorit
@MOOI-WARK

De huidige situatie bij JD met de mega dealers en de nieuwe range tractoren doen JD geen goed...
johnd-ts
JD is niet volledig Duits, en dus staan ze niet hoger, zijn nogal gericht op hun eigen producten daar..
GROENEDEERE
Gaan we het nu hebben over het imago van een merk??? volgens mij zijn de kwaliteiten belangrijker.
JD6930
@Fendt_favorit

Dat is zover ik weet alleen nog maar in NL 😉 Heeft dus niks met het imago in Duitsland te maken 😉

En als het nieuwe dealernetwerk zo slecht is bevallen, waarom staat België dan op de planning als volgende kandidaat?

Aan de nieuwe tractoren kan het trouwens al helemaal niet liggen. Denk dat er bijvoorbeeld geneog zijn die liever trekkers rijden zonder die troep wat men Adbleu noemt erin maar alleen maar diessel. JD heeft trouwens niet voor niks miljoenen er in gestopt om desze nieuwe trekkers etc. te ontwikkelen.

Zoals @johnd-ts zegt, JD is niet volledig Duits, Fendt wel! Als dit over de VS ging stond JD waarschijnlijk hoger. Dit omdat JD van oorsprong uit de VS komt en niet uit Duitsland.

@GROENEDEERE

Idd.
Kamps
Imago doet veel met de verkopen...
jehan
Ik wou net zeggen dr wordt tegenwoordiger nogal over imagos van trekkers geschreven
Koentjuh
@Kamps

Klopt
Trekkerrfan2130
Ik had deze volgorde wel verwacht. Omdat Claas & Fendt ook een thuismerk zijn daar
Kamps
Kijk alleen maar eens naar het imago van de dealer
JD6930
@Trekkerrfan2130

Tja, als ik 3 merken op had meoten noemen met het beswte imago in Duitsland had ik ook gelijk deze 3 opgenoemd. Volgorde maakt me niks uit. Dit zijn echt merken die hun duidelijk hun sporen hebben verdiend in Duitsland(weet niet precies hoe je het meot zeggen).
Trekkerrfan2130
@JD6930 ja daar ben ik het met je eens. Maar de volgorde nu snap ik opzich wel 😉
JD6930
@Trekkerrfan2130

Ik snap de volgorde ook zeker wel! 😉
bart H
Had ik 3 merken kunnen kiezen had ik john deere fendt en mf gedaan
maar dat is voor iedereen anders denk ik
ik heb nu gewoon 3 merken opgenoemd die als eerst in me opkwamen
maar nh en claas horen er ook zeker bij
bart H
Had ik 3 merken kunnen kiezen had ik john deere fendt en mf gedaan
maar dat is voor iedereen anders denk ik
ik heb nu gewoon 3 merken opgenoemd die als eerst in me opkwamen
maar nh en claas horen er ook zeker bij

maar ik denk zoals meerdere hier op tf dat het gewoon aan de oorsprong van het merk ligt
waar het dus allemaal begonnen is
maan820tms
Volgens mij zijn er mensen op hun tenen getrapt:P
Jullie trappen er allemaal in met jullie ogen GROOT open !!! hahahahaha Neem even een goeie blik op de grafiek, vooral naar de Y-as, het begint met 90% en eindigt op 100%,
fendt op 99,7 , claas op 94,5 en John Deere op 92,0.
Zet deze waardes es op een Y-as van 0 tot 100% dan is het verschil NAUWELIJKS te zien, dit noemt men marketing, een vertekedn beeld weergeven... DLG u stelt mij teleur!

Bij fendt zijn ze daar ook extreem goed in, altijd lachwekkend! Grafiekje hier grafiekje daar, waardeloos, want er is nauwelijks verschil ... hahahaha 😃
weurding
Van grafieken kan de kachel niet branden, en stijn heeft gedeeltelijk wel gelijk, verschillen zijn minimaal, imago is zeker belangrijk, maar duitsers draaien ook meer draaiuren per trekker, de percelen zijn vaak veel groter dan hier, immense zaaicombinaties worden daar verkocht die je hier nooit ziet, dus wat dat betreft hecht ik wel waarde aan de aftersales die ze daar geven en de waardering hiervoor
neyzing
@StijnTheDeereDriver

Quote:
Jullie trappen er allemaal in met jullie ogen GROOT open !!! hahahahaha Neem even een goeie blik op de grafiek, vooral naar de Y-as, het begint met 90% en eindigt op 100%,
fendt op 99,7 , claas op 94,5 en John Deere op 92,0.
Zet deze waardes es op een Y-as van 0 tot 100% dan is het verschil NAUWELIJKS te zien, dit noemt men marketing, een vertekedn beeld weergeven... DLG u stelt mij teleur!

Bij fendt zijn ze daar ook extreem goed in, altijd lachwekkend! Grafiekje hier grafiekje daar, waardeloos, want er is nauwelijks verschil ... hahahaha :D

okee.....:? dat schaalverdeling zo is gemaakt is alleen om stijging/daling tussen 2008 en 2011 te laten zien
@neyzing mini stijging en mini daling 😉
Bij proeftechniek moet de X- en Y-as in verhoudeing blijven, anders krijg je een vertekdn beeld.
Ridiculous...
neyzing
Staat echt dat fendt de rest ruin achter zich laat. En DLG is niet zomaar een organisatie. Maar mooi dat sommige zich daar over op kunnen winden 😃
johndeere3640fan
Claas is wel hard gezakt de laatste jaren
Koentjuh
John Deere als ik zo bekijk even hard als Claas
Rene2506
Ik ga nu misschien iets heel raars typen, en of je nu het wilt lezen of niet.

Maar als je een Fendt koopt betaal je 20% meer. dat is een wel overwogen beslissing om het wel of niet te doen.

Als je al 20% meer hebt betaald voor een product, ga je niet negatief doen over zo'n product want je wilt jezelf altijd overtuigen dat je geen miskoop hebt gedaan.

mensen met fendt hebben meer betaald voor hun product en zullen altijd het prijsverschil goed blijven praten, en met zulke testen gaan mensen gemiddeld extra hard hun product en sevice de hemel in prijzen.

(hierbij wil ik alvast verklaren dat ik fendt geen slechte trekker vind, en dat het zeker een kwaliteits product is, maar emotioneel hebben mensen een 20% sterkere band met deze tractoren)
Deeretown
Zolang de omzet van Fendt de winst bij John Deere is, is er niks aan de hand. Test is een momentopname.

Betreffende "John Deere mega dealers" denk ik toch dat het een goede zet is. Geeft rust in de organisatie en de complete gehele lijn uitdragen verkoopt gewoon beter......De rest zal volgen....

Zoals bij Fendt hier in Nederland kan toch ook niet. De Vor voor Noord-Nederland en Abemec voor Zuid-Nederland. Ze zitten nu bij elkaar in het gebied te "knooien". En dan erbij Fendt verkoopt niks, maar zet de markt vol met "lease".
neyzing
@Deeretown

Quote:
En dan erbij Fendt verkoopt niks, maar zet de markt vol met "lease".

en dat is een slechte zaak ??
Deeretown
@neyzing Zeker niet! Denk alleen dat je als dealer meer verdiend op verkoop dan op lease. Let wel denk ik......
Johndeeretje
John Deere beste imago in NL, gevolgd door New Holland en Fendt 😃 XD
Kareltje
@Rene2506

Inderdaad, het klopt wat je zegt. Mensen willen hun extra kosten rechtvaardigen. Zie maar eens naar de duitse drie in auto wereld. Die zetten zich neer als premium, daardoor hebben mensen het gevoel dat het terecht is dat ze meer moeten betalen. Dat is marketing. Overigens kan het wel zo zijn dat ze beter zijn, maar dat rechtvaardigt nog niet de forse meerprijs.
En zo zit het bij Fendt ook.
jelle930
Rene2506

Fendt 20% duurder dat is gelul eerder waren ze dat maar tegenwoordig niet meer. En dan nog een fendt heb je eerder terug verdient als een ander merk.
En dit gelul krijg je altijd als john deere in de min word gezet.
MaartenMandemaker
Niks ge1ul, Fendt is gewoon duurder als een andere merken. En eerder terugverdient dat denk ik niet, je moet eerst de meerprijs ophoesten.
Rene2506
@jelle930

Ik heb het niet over JD, ik heb het over Fendt tov andere merken. en eerder terug verdienen..hoe moet je zo'n trekker terug verdienen?
en tuurlijk is fendt duurder, is het niet 20% dan 15%.

Ga maar is rekenen als je een Fendt leased en een ander merk, neem je de inruilwaarde en al die dingen mee, betaal je rente op rente op rente al €1.- per draaiuur meer dan wat Fendt jou gaat voorrekenen.

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit. maar persoonlijk zal ik zelf als boer geen gebruikte Fendt kopen met 6.000 uur op de teller die gebruikt 20% meer kost dan een een ander merk. omdat het risico namelijk precies net zo groot is op gebreken als een ander merk, en voor die 20% extra kun je nogal een beetje repareren.

en ge1u1.... ik zit hier niet te lu11en, ik verklaar een een gedeelte van de test waarom deze er beter afkomt.

@kareltje

Zo is het maar net, ik heb nog nooit iemand horen janken dat ze bij de mercedes garage 2x zoveel betalen voor alles, en daarna de mercedes inruilen voor een skoda. omdat ze het ervaren als gezichtsverlies,
Kareltje
@jelle930

Quote:
Fendt 20% duurder dat is gelul eerder waren ze dat maar tegenwoordig niet meer. En dan nog een fendt heb je eerder terug verdient als een ander merk.

Fendt is duurder, is gewoon een feit. Mss geen 20%, maar zeker 10%. Een Fendt verdien je niet eerder terug. Het is dat ze hoge inruilwaarde de extra aanschafkosten verzachten, maar eerder terug verdienen slaat nergens op. Overigens geldt dat net zo goed voor jd/valtra/mf/df ten opzichte van de goedkopere trekkers als Landini.
Fendt_favorit
Jongens, al die catalogusprijzen heb je niks aan!!

Je kan pas vergelijken als je de offertes naast elkaar op papier hebt liggen, en JD komt dan qua prijs bijna net zo hoog uit als Fendt. Er zijn zoveel loonbedrijven die het merk niks interesseert, alleen wat er onder de streep betaald moet worden, en wat de kosten per uur zijn!

Ook wat @JD6930 verteld over Ad Blue is beetje eenzijdig. Het is al in 100 tests beschreven dat een motor die optimaal loopt meer uitstoot als een motor die geknepen wordt. Het is dus meer dan logisch als een fabrikant Ad Blue gebruikt om deze uitstoot te verminderen. New Holland heeft het mooiste bewijs van iedereen geleverd door hun demo voor de waterrem. Het verbruik was (met Ad Blue toegevoegd) schrikbarend minder dan met een schonere verbranding (dus hogere brandstofkosten) wat JD toepast (zonder additieven). Bovendien is het met Ad Blue erbij geteld (want zo duur is dat spul niet) nog veel goedkoper per draaiuur.
En dan komt het feit dat een `geknepen` motor veel erger belast wordt (hogere temperaturen enz.) en dus voor meer slijtage/onderhoud/reparatie zorgt er nog bij. Dit is al uitgebreid bewezen in de automobielsector!
Fendt_favorit
Kortom, het is afwachten hoe het zich uitpakt. JD is zo eigenwijs om deze manier toe te passen, terwijl andere fabrikanten overstappen op Ad Blue. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt...
Kareltje
@Fendt_favorit

Quote:
Jongens, al die catalogusprijzen heb je niks aan!!

Je kan pas vergelijken als je de offertes naast elkaar op papier hebt liggen, en JD komt dan qua prijs bijna net zo hoog uit als Fendt.

Heb je niks aan? onzin, Als je er niets aan had, dan was het ook niet opgesteld, dus bullshit. En dan zal het soms voorkomen dat ze gelijk zijn, de richtprijzen, dat zijn catalogus prijzen zijn wel verschillend en dan is fendt duurder.

In 100 test beschreven. Laten we om te beginnen er eens 10 noemen. Welke 10 testen weet jij dat het zo bewezen is? En is het niet een beetje blauw gekleurd als NH zo test doet? Dat is net als opel zijn eigen auto's gaat testen en zegt nav de test dat ze de beste zijn. Ik had niet anders verwacht. Kortom best wel een slecht verhaal.
En ja JD kiest niet de gemakkelijste weg, om adblue te gebruiken. Ze tonen lef en durf en of het goed uitpakt is inderdaad afwachten. DAt jij het dan eigenwij noemt is een ander verhaal. Ik kan niet anders noemen dat ze zich niet willen scharen onder eenheidsworsten.
Fendt_favorit
@Kareltje

Je weet überhaupt nog niet eens wat er standaard op welk type zit, welke acties lopen er, wat is de inruil die een importeur/dealer je geeft. Dat is allemaal marketing van het merk die hier in meespeelt. Kunstmatig de prijs hooghouden, een bult korting geven, dus de klant het gevoel geven dat je veel van de prijs af doet. Het is net welke strategie dat en importeur kiest van een merk.

Nou, ik denk ondertussen wel in 100 tests. Kijk eens in de truckbranche, automobielsector, en de landbouw natuurlijk. Hoe vaak is al geschreven dat een schone verbranding voor extra brandstofverbruik zorgt, heel vaak!
wout820
Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur
Kareltje
@Fendt_favorit

Toch apart dan dat Fendt als duur te boek staan. Hebben ze hun marketing technieken toch niet helemaal voor elkaar.
En inderdaad er zijn acties. Maar het gaat om de basisprijs. We hebben het niet over inruil, we hebben ook niet over acties, we hebben het over wat een Fendt kost zonder inruil en zonder acties.
Bijvb. De Albert Heijn acties zijn enorm goedkoop. Echt spotgoedkoop. Betekent dan dat die winkel goedkoper is dan de Aldi? Tuurlijk niet, want het zijn maar acties en over het algemeen zijn de producten normaal duurder. Aldi nog altijd goedkoper, maar AH heeft wel eens acties die nog goedkoper zijn terwijl het over het algemeen een dure winkel is.
Ofwel, Fendt is een dure trekker tov andere merken

Cijfers, dat zijn feiten. Iets wat geschreven staat is geen waarheid. Ik wil keiharde cijfers getest door een onafhankelijk instituut onder representatieve voorwaarden.
weurding
@wout820 dat ook, maar stiekum wil iedereen wel fendt rijden alleen niet het geld er voor neerleggen, ik wel in ieder geval 😄 het rijden dan hè
Rene2506
Ik zou niet graag op een vent willen rijden, maar dat terzijde.
Fendt is gewoon duurder, en dat kun je in 1 oog opslag zien dat het gewoon zo is. dure cabine vering verchroomde dit en dat etc.

en daar is niks mis mee, en somige mensen hebben het ervoor over, en de ander ruilt zijn Fendt weer in omdat het toch niet het beloofde utopia was.

Maar dat fendt duurder is, dat is gewoon een Feit, zou toch bizar zijn dat ze gebruikt stervens duur zijn, en nieuw net zo duur als een ander? dan hadden ze wel 100% marktaandeel gehad, en ging het goedkoper rijden verhaal inderdaad op 😃
jelle930
Nou dan wil ik die keiharde feit wel eens zien van die prijzen. En een gebruikte fendt is gewoon nog zo duur omdat dat de duurzaame trekker is en dat is een feit die je niet uitschijt. En dan nog een fendt kost weinig per uur en je krijgt er een goeie inruil waarde voor wat wil je nog meer.
Fendt_favorit
@Kareltje

Loonwerkers/boeren die niet verder doortellen/kijken als alleen een catalogusprijs noemen het idd duur ja.
Echter dat de 900 vario weer meest verkocthe loonwerkers trekker is, hoe bewijs je dat dan? Dat loonwerker die alleen JD/New Holland rijdt een 900 heeft als hoofdtractor?

Als je met auto naar een dealer gaat, voor deze in te ruilen, hebben sommige een inruilpremie die je extra krijgt, en sommigen krijg je gewoon het handelsbod. Echter de autos verschilden bijv. wel 2500 euro ten opzichte van elkaar in catalogusprijs?

Wat ik er mee wil zeggen is dat je niet blind moet staren op een catalogusprijs, maar je kan pas serieus vergelijken als je dezelfde tractoren naast elkaar zet, met beiden een door de dealer gemaakte offerte. Dan kun je pas vergelijken, en niet met een prijslijst die je ergens van internet hebt geplukt.
jelle930
@Fendt_favorit


Ben ik het helemaal mee eens.

Leg maar eens een paar offertes naast elkaar van verschillende loonwerk trekkers dan wil ik nog wel eens zien waar fendt beland.
Fendt_favorit
@jelle930

Precies! En is JD zo goedkoop? Volgens catalogusprijs wel, omdat ze hem zo kaal als maar wat op de markt zetten standaard. Vergelijk hem maar eens met precies dezelfde uitvoering als ander merk, behoort hij ook tot de top van de prijzen...
Deutzstap
Zou wel eens willlen weten wat dan de afschrijving is voor een trekker per uur. Maakt niet uit wat voor merk het is.

Gewoon de aanschafprijs en de prijs die je er voor terug krijgt. dus geen olie verversen of filters of anders wat mee gerekend.
trean
@Deutzstap De prijs die je er voor terug krijgt ligt aan
- het aantal uur
- hoe er mee omgegaan is
- hoe hij eruit ziet van binnen
- en aan de buitenkant,
- wat er vervangen is,
- wat er versleten is,
- aantal opties zoals: luxe stoel, fronthef, aantal aftakas toerentallen enzovoort
- de relatie klacht/dealer
- inruilen voor een nieuwe of gebruikte trekker
Rene2506
Ligt ook een beetje aan welke pk klasse, trekkers boven de 200pk schrijven harder af als daaronder
Deutzstap
Prijs ligt niet aan het aantal uur, want als ik een trekker met meer uren inruil is hij ook minder waard. Je hebt ongeveer een gemiddelde per trekker wat je afschrijft per uur. Er vanuit gaande dat de trekker fantsoenljik behandeld wordt en binnen staat.

Een trekker van ong 100 t/m 170 pk
weurding
3 jaar terug was een gebruikte 411 vario met 2000 uur op de klok en 5 jaar oud net zo duur als een nieuwe claas 6.10 cis arion, hoefde niet lang te denken.....
Rene2506
Ligt wel aan het aantal uur, een trekker met 1000 uur schrijf je veel meer op af dan i met 6000 uur.
ff gauw rekenen van simpele trekker met 100pk geen toeters en bellen €60.000 ff voor het gemak de standaard €10.- per draai uur, zou die trekker na 1000 uur ongeveer €50.000.- waard zijn..dat zou je niet helemaal gaan redden.denk eerder een afschrijving van €15.- meer op zijn plaats is.
bij de 6000 uur zul je ongeveer op €7 per draaiuur uitkomen
Deutzstap
@ Rene2506

Wat reken je dan allemaal mee? Want ik denk dat je met vrij jonge trekkers dat toch ook zeker moet halen. Wij zitten rond de 5 á 6 euro. Dit is puur het geld dat we eraan afgereden hebben. Verder helemaal niks meegerekend.
Rene2506
@deutzstap

ik reken mee wat het kost om die te vervangen, tov nieuwe meerprijs en niet wat de trekker toen gekost heeft en op die manier afschrijven (inflatie moet je op herinvestering ook meenemen namelijk)
verder als jij op 6 uitkomt en ik op 7...dat is gewoon ff snel rekenen en vindt ik niet echt een spannend verschil.
het gaat erom dat niemand op een bijna nieuwe trekker zit te wachten van 500 uur die een jaar oud is als je een nieuwe kunt kopen voor €5000 meer.
pak alleenmaar de lease tarieven, dan is die nieuwe van 5000 euro meer als ineens weer €2000.- goedkoper, en heb je nog is een jaar extra garantie, investeringsaftrek en al die dingen, voor maar €3000.- extra
weurding
Als je na 5 jaar je trekker inruilt met 5000 uur op de klok voor een zelfde qua pk's zul je relatief per uur minder afschrijven dan als hij 2500 gedraaid had, reken bij 5000 uur 6 euro/uur en bij 2500 uur 10 eur/uur, denk dat je dan redelijk goed zit

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
56
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
4