Trekker kenteken door 1e kamer

Trekker kenteken door 1e kamer aan genomen

Lees meer »

Clayson M80

Reacties

Fordje4600
De link werkt niet, iemand al een idee hoe het zit met de kentekens en wanneer je ze aan kan vragen?
Clayson M80
@Hannesman dit verhaal is van 2 juni 2020
wat zou er in tussen tijd nog veranderd zijn ?
in de brief van de minister 15-11- 2019 staat wel tot 2025 aanvragen
brauheist
Ik heb een kieper met hydro remmen, kan iemand mij vertellen of hierop gehandhaafd gaat worden of hoe dit nu precies zit?
Clayson M80
@brauheist heeft dat niet de grens van 8 ton te maken
boven de 8 ton dubbele rem leidingen
+1
worteljcb
@brauheist Dat is pas verplicht bij aanhangers vanaf bouwjaar 2018. Is de kieper ouder, dan mag gewoon enkelleiding voor zover ik weet.
Vanaf 1500 kg moet je dan verplicht een reminrichting hebben en dat mag tot 8000 kg totaalgewicht een oplooprem zijn. En anders gewoon dubbelleiding remsysteem.
Rick V
Daar wordt je gek van!

Oplossing uit eu! Als je het mij vraagt,
D4006s uit 68 met kenteken? Ziet er niet uit 25a30kmh waar hebben we het over? Hobby! Niet zakelijk๐Ÿ˜‘
+1
Ritchie
@Rick V

Lees eerst de tekst in die link maar even voordat je gek wordt.
Rick V
@Ritchie heb gelezen, is redelijk beknopt
+8
walker1
@Rick V Maak je niet druk. In de rest van Europa rijd elke D4006s al tig jaar met een kenteken er op.
Rick V
@walker1 tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik al een kabel voor de remlichten heb lopen,

Maar dan moet er denk ik ook verlichting op met keurmerk enz
+4
worteljcb
@Rick V Je moet voldoen aan de wettelijke eisen van de verkeerswetgeving. Dat is nu niet anders als jij op de weg rijdt met je oldtimer.
Om het kenteken aan te vragen hoef je geen keuring te doen (als je die aanvraag maar doet voor eind 2021) en als ie niet harder loopt dan 40 km is APK ook niet verplicht. Dus gewoon kwestie van formulier invullen met alle gegevens en vervolgens een kentekenplaatje aanvragen met je kentekenbewijs. Kost paar tientjes en verder veranderd er niks.
+1
edwin-hensbergen
@worteljcb idd, elke hobbytrekker of wat dan ook gewoon begrenzen op 40kmh ff invullen en niks aan t handje
Rick V
@worteljcb tja, dan gaan we dat regelen
Kenteken wordt dan denk ik ook gekoppeld aan verzekering en chassis nummer

Dus stel ik heb 2 of 3 4006en kan ik niet meer op 1 verzekering rijden, tenzij je denk je chassis nummer er uit slijp, maar dan kun je denk ik weer geen kenteken krijgen

Dus het wordt gewoon een vierkant plaatje aanvragen, voor rechts op het spatbord achter, zou voor ook moeten?
worteljcb
@Rick V Chassisnummer is inderdaad verplicht voor kenteken, daar zou ik maar niet mee knoeien. Dat moet je niet willen..
Je mag maar รฉรฉn plaat, alleen achterop. Dat is wat ik heb begrepen.
Rick V
@worteljcb nee, moet sowiso origineel blijven daar niet van!
Clayson M80
@worteljcb en dan komt de oranje 3 hoek plaat te vervallen ?
heb ik ooit eens gelezen
worteljcb
@Clayson M80 Dat weet ik niet, maar kan ik me goed voorstellen
Clayson M80
@Rick V rechter spatbord ? de oranje 3 hoek staat bij de meesten op het linker spatbord
Rick V
@Clayson M80 wat heb ik dan verkeerd gezegd? Is dan toch juist goed?, zelf knoop ik vaak de driehoek achter de stoel
+7
ronald-deutz-fahr
@Rick V goh, dus omdat jouw trekker geen remlichten heeft, en en je met 3 trekkers op 1 verzekering wil rijden, is het trekker kenteken geen goed idee? Soms denk ik weleens dat 2 jaarlijkse apk beter is, is al die halve meuk ook gelijk van de weg af.......
Rick V
@ronald-deutz-fahr zijn meer redenen die je zelf ook wel kunt bedenken!
+2
ronald-deutz-fahr
@Rick V ben benieuwd ๐Ÿ˜Š
Rick V
@ronald-deutz-fahr

Betaald parkeren ๐Ÿ˜‰
Makkelijker bekeuringen met protesten enzo ๐Ÿ˜‰
Misschien wegen belasting in toekomst?
Milleu tax bijvoorbeeld

En het gaat geld kosten denk ik

Maar het voordeel is denk ik idd dat de frikandellen en gebakjes๐Ÿ˜‰

Niet zo snel meer worden verkocht ivm de keuring die gaat komen, en wordt denk ik voor velen ook lastig met de trekker handel
+2
dennisbouter
@Rick V betaald parkeren, je gaat nu op een betaald parkeren plek staan en betaald gewoon niet, bon 1

Je krijgt geen boete voor protesteren , ga je door hekken heen rijden en dat soort toestanden, dan mogen ze van mij ook gewoon de trekker in beslag nemen.

Ik lees ik heb geen zin om mij aan regels te houden dus ik wil geen kenteken ๐Ÿ™ˆ
Rick V
@dennisbouter euhm, nee dat ook niet, maar misschien hebben we er zelf om gevraagd, maar ik zie dit zelf als nadeel, mag u anders zien maar zo zie ik het
labella
@Rick V als je 3 dezelfde trekkers hebt zou je met 1 nummerplaat toe kunnen en telkens even omzetten, het mag niet maar het lijkt mij sterk dat oom agent bij een overtreding naar een serienummer gaat lopen zoeken.
+1
ronald-deutz-fahr
@labella totdat je iemand in een rolstoel rijd kan dat goedgaan ja...
+2
worteljcb
@labella En waarom zou je dat willen?
Om die paar tientjes van de registratie te besparen, pff...
labella
@worteljcb ik zeg niet dat ik dat wil maar dat het zou kunnen,ik ga dat ook niet doen en heb ook geen 2 dezelfde trekkers.
worteljcb
@labella Ik kan toch ook niet op vakantie met het paspoort van mijn vrouw? Als die rommel nou straks allemaal goed geregistreerd is, wordt er veel beter. Eigendomsrecht, diefstal lastiger, verzekering goed geregeld, administratie voor export eenvoudiger enz.
Bietenbrug
@worteljcb je bent nog een paar voordelen (voor de overheid) vergeten. Straks makkelijke invoering van wegenbelasting, flitsboetes en boetes voor onleesbaar kentekenplaat.
+2
worteljcb
@Bietenbrug Dat zou inderdaad kunnen in de toekomst. Maar in principe is dat toch ook gewoon terecht? Als je een boete krijgt dan houd je je niet aan de regels. En qua wegenbelasting is inderdaad wat lastig, een heel aantal trekkers komt nauwelijks op de weg, dat is een pijnpuntje. Voor diedegene die dagelijks op de weg komen zou het ook gewoon prima zijn. Je maakt toch immers gebruik van de weg, waarom zou iedereen daarvoor moeten betalen behalve de boer? En ja, ik geef zelf ook niet graag geld aan belastingen, probeer zo min mogelijk zelfs, maar objectief gezien is dit krom geregeld nu.
1046
@worteljcb met een trekker rij je meer asfalt kapot dan met een gewone gemiddelde auto. Dus dan is et zo gek nog nie dat je ook wegenbelasting moet betalen.maar tis ook zo met mensen met een auto die weinig op de weg zitten .die betalen ook veel wegenbelasting. Dus gezever om niks
bas101
@1046 traktoren zijn in eerste instantie bedoeld om op t land te rijden , om van t ene stuk land naar t andere te komen moet soms over een asfalt weg gereden worden daar waar dit vroeger een zandwegen waren , die asfaltwegen zijn voor t comfort van de automobilist aangelegd , wegenbelasting voor traktoren lijkt mij niet in vrage te komen.
1046
@bas101 nog nie, gaat wel gebeuren in de toekomst. Wat rijd er rond in et grondverzet????
dennisbouter
@bas101 ik denk dat er langzaam aan meer trekkers met een grondkar rijden dan op het land
bas101
@dennisbouter idd is t zo dat er door de jaren heen meer en meer traktoren met een kipperaanhanger erachter over de wegen rijden , deze zijn dan bezig met transport al dan niet voor derden , met name als men transporteert voor derden dan is wegenbelasting terecht
dennisbouter
@bas101 die 3e is in 9 van de 10 gevallen de overheid zelf
+1
ronald-deutz-fahr
@Bietenbrug is het verandwoord om met de trekker 60 te rijden waar autoโ€™s 50 mogen dan?
Of 40 waar je 30 mag, ook goed..
+1
labella
@worteljcb Als je heel veel op je vrouw lijkt zou het misschien wel kunnen.
Rick V
@labella idd
mike_v
Quote Reactie van @Rick V:
D4006s uit 68 met kenteken? Ziet er niet uit

Ik vind oranje richtingaanwijzers ook niet mooi ... 😐
worteljcb
Dat staat in de link, maar dit is niet correct;

Quote:
Voor bestaande voertuigen heb je tot 2025 om deze te registreren, en het trekker kenteken aan te vragen.

Die registratie moet worden gedaan voor eind 2021 en dat kan zonder keuring. Als een voertuig in 2022 nog niet is geregistreerd dan mag die niet meer op de weg. Om de registratie dan nog gedaan te krijgen, moet die eerst worden gekeurd bij de RDW.
Dat zou ik proberen te voorkomen 😉
MFPOWER06
Maar je mag dus wel gewoon een trekker die vanaf fabriek bijvoorbeeld 30 kmh loopt en dan door banden wissel de trekker 35kmh laten lopen of mag dit dan niet meer
MFPOWER06
Maar je mag dus wel gewoon een trekker die vanaf fabriek bijvoorbeeld 30 kmh loopt en dan door banden wissel de trekker 35kmh laten lopen of mag dit dan niet meer
Hannesman
@MFPOWER06 gaat over constructie snelheid, 35 val je nog steeds niet onder de 40+kmh apk plicht
worteljcb
@Hannesman Idd en die blijft gewoon 30 km/u
+1
Hannesman
@worteljcb met veel modificaties, over de constructie snelheid gaan. 40+ kmh, kon nog wel eens gezeik opleveren met de verzekering bij een ongeval
worteljcb
@Hannesman Ja dat ben ik met je eens. Op de typegoedkeuring van de trekker staan ook een heel aantal bandenmaten. Zit me ook wel eens af te vragen of afwijkende bandenmaten monteren nog een probleem gaat worden in de toekomst. Eigenlijk vervalt je goedkeuring dan volgens mij, weet jij hoe dat zit?
Hannesman
@worteljcb ik denk dat de specificatie van de grootste band maat op de type goedkeuring dan de max is kwa omtrek (ivm snelheid, remkracht. etc) en dat kwa breedte, de maximale toegestane voertuig breedte geld voor wegverkeer (met breedte markering)
Fast Eddy
@MFPOWER06

Volgens mij komen er ook een aparte platen voor mechanisatie bedrijven. Net zoiets als de groene platen voor garages.
Yanmarthomas
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen kenteken met mijn international smalspoor (1.26) breed?
worteljcb
@Yanmarthomas Die 1,30 geldt alleen voor mmbs en die mogen dan ook geen trekvoorziening hebben.
Yanmarthomas
@worteljcb aha. Weer wat geleerd.. dan even wachten tot het rdw ready is.
jd 1140
Wat opvallend is, in dat overzicht op die website staat er bij trekkers onder de 25km/h dat er dus geen kenteken nodig is, terwijl ik dacht dat het wel nodig is. Wordt er niet echt duidelijker van zo.

(klik om te vergroten)

Tabel van de website
worteljcb
@jd 1140 Wel kentekenregistratie, dus op papier heb je een kenteken en kentekenbewijs.
Alleen een fysieke kentekenplaat hoef je niet te bevestigen, al vraag ik me af of dat wel correct is..
jd 1140
Staat hier ook trouwens

(klik om te vergroten)

MFPOWER06
Ooo als ik het goed begrijp hoe je onder de 40 kmh alleen een nummerplaat en geen keurig etc etc
Hannesman
@MFPOWER06 binnen de overgangsregeling, dus t/m sept 2021 als ik het goed las
+1
Clayson M80
Alles op 1 polis zo als bij Overwater nu met de oldtimer verzekering
zal ook wel anders worden,heb nu 4 oldtimers verzekert voor โ‚ฌ 135,00
straks misschien 135 euri voor 1
Loeideutz
@Clayson M80 Wat heeft de verzekering te maken met het kenteken? 2 totaal verschillende zaken, door 2 totaal verschillende instanties geregeld. Enigste wat de overheid je verplicht is om een WA-verzekering te hebben als je de weg op gaat.
Deutz fahr 5206
Dat is toch al jaren aan het rotzooien

Is het nu wel echt ?

Moeten ze ook wegen belasting betalen ?
Clayson M80
@Deutz fahr 5206 dit is niet echt , is een verhaal van 2 juni 2020
en de rdw weet nog van niks
sjaak67
Ik lees dat je ook het voertuig identificatie nummer nodig heeft. Er staan verschillende nummers op mijn deutz d25s. Kan iemand zeggen welk nummer ik nodig heb?
dennisbouter
@sjaak67 zal het chassisnr wel zijn
sjaak67
Klopt, maar er staan verschillende nummers en aanduidingen. Ik weet niet welke ik moet hebben.
dennisbouter
@sjaak67 ff topic aanmaken welke van de nummers is bij een deutz ... Het chassis nr
+3
geweldenaar
Gewoon wachten tot de 2e helft van 2021, voor die tijd nog helemaal niets doen!!

Die regeling word nog zeker gewijzigd en/of verlengd.
+2
walker1
@geweldenaar zo is het, waarschijnlijk krijg je als alles definitief is wel per post informatie hoe alles geregeld gaat worden. Nu druk maken is nergens goed voor.
+1
1046
@walker1 ik zal niks per post krijgen omdat ik niks met landbouw te maken heb. Of het moet via de verzekering gaan๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ
Maar ik hou zelf wel alles in de gaten๐Ÿ˜‰
Loeideutz
@1046 Daar tractoren wijd verbreid worden ingezet mag je er van uit gaan dat het niet alleen aan landbouwers bekend gemaakt wordt. Wegenbouw, bosbouw en niet onbelangrijk, misschien wel de belangrijkste, de vele hobbyisten, een van de redenen waarom het kenteken zoveel werk en tijd heeft gekost.
Als de overheid al een gepersonaliseerde campagne wil voeren, dan zal dat, volgens mij, alleen maar via de verzekeringsmaatschappijen kunnen. Alleen daar is betrouwbare informatie te vinden over eigenaren van tractors. De vraag is of dat met de privacywetgeving wel kan. We zullen zien, maar ik denk dat we het ook zelf in de gaten moeten houden.
dennisbouter
@1046 de verzekering zal jou vast een brief sturen jou polis en kenteken worden gekoppeld
+1
Clayson M80
Laatste nieuws vanaf 1 januari 2021 registratie van alle tractoren ed van voor 1 januari 2021
wil je harder dan 25/km dan kenteken plaat verplicht
alles wat na 1 januari 2021 komt is keuring plichtig bij de RDW
dit bericht komt van de RDW
Deutz fahr 5206
Oke
Deutz fahr 5206
Wat kost het dan als je harder dan 25km uur wil
En hoe hard mag je dan ?
1046
@Deutz fahr 5206 registratie en kentekenplaten, 30-40 euro, dan mag je tot 40 km, boven 40 km komt er apk bij op
worteljcb
Kijk hier maar even:
rdw.nl/over-rdw/actueel/…
Inter644fan
Luitjes een vraag. Gaat dit om de snelheid die op papier staat of de snelheid die hij rijd?
1046
@Inter644fan snelheid die technisch op papier staat
worteljcb
@Inter644fan Snelheid die op papier staat.

Stel je hebt een 50 km/u CVT trekker. Je wilt geen APK plicht EN je aan de regels houden. Laat hem dan softwarematig begrenzen op 40 door de dealer. Ga naar een RDW keuringsstation, laat hem goedkeuren, en voila hij is 40 km/u op papier. Zo gaat dat in de toekomst.

Alleen begrenzen is niet voldoende, dat verandert niks op papier. Maar voor tractoren met bouwjaar tot 2020 hoef je geen CVO of goedkeuringsbewijs in te dienen bij het registreren. Dus als jij die aanmeld binnen de overgangsregeling in 2021 als 40 km/u versie kraait er geen haan naar. Tenzij je later wordt gepakt met 50 uiteraard.. Dus wees gewoon het braafste jongetje uit de klas, als je hem aanmeld als 40 km/u, begrens je trekker dan ook gewoon. Je mag toch maar 40 km/u rijden.
Clayson M80
@worteljcb wat staat er op papier bij een oldtimer van 50 jaar oud ?
zullen misschien op de rollenbank moeten om de snelheid te meten
ronald-deutz-fahr
@Clayson M80 of ze nou 25 of 35 lopen maakt niet uit. Hele enkeling misschien die 40 gaat 40, maar daar hoor je niemand over..
Clayson M80
@Inter644fan een Inter met 30 km bak komt nooit op 40 km/uur
+1
1046
@Clayson M80 38/39 lukt wel๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
Clayson M80
@1046 dan blijf je toch mooi onder de 40
+1
1046
@Clayson M80 das toch mooi๐Ÿ™‹๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!