Massey Ferguson 550 - De stuurbekrachtiging van mijn MF550 werkt niet meer.
De stuurbekrachtiging van mijn MF550 werkt niet meer en het stuur blijft ronddraaien zonder de wielen te bewegen. ligt dit aan de orbitrol of de pomp ? de stuurcilinders zijn wel gereviseerd maar hiervoor bleef het stuur ook al doordraaien en de stuurbekrachtiging viel soms weg en maakte geluid. maar nu stuurt hij helemaal niet meer, soms heel iets 1 kant op maar niet meer en je kunt er ook niet meer meerijden. Als of hij geen druk heeft om de wielen te verplaatsen of moet je hem ergens ontluchten ? het filter van de stuurpomp heb ik ook vervangen en er zit nu STOU olie in het reservoir van de stuurpomp. alvast bedankt voor jullie reactie
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor even op krik zetten, en meerdere malen helemaal links en helemaal rechts sturen, en oliepeil in gaten houden, evt. aanvullen.
Ik verwacht een versleten pomp die door het droogvallen tijdens het vervangen van het filter.
Probeer eens met de aanvoerslang los te koppelen vanaf de pomp naar de orbitrol en dan ook bij de orbitrol.
Komt hier voldoende olie dan zou er nog een klepje kunnen vast zitten in de orbitrol.
het enige wat kan is dat het filter geen olie doorlaat als de pomp geen olie zou kunnen krijgen.
druk wordt pas opgebouwd als de olie tegengehouden wordt. met een losse slang komt er dus wel olie maar met minimale druk.
Als ik de voorkant opkrik sturen de wielen naar links en rechts maar zet ik hem weer op de grond lukt het niet.
In beide gevallen blijft het stuur doordraaien terwijl de wielen helemaal naar links of rechts staan.
De wielen staan dan wel in de uiterste stand terwijl het stuur dan niet tegen een aanslag aan zit en je blijft hem helemaal doordraaien.
Nu is alles vervangen de pomp, orbitrol en de cilinders zijn voorzien van nieuwe keerringen en het werkt nog steeds niet.
Veel meer kun je volgens mij niet vervangen.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, alvast bedankt voor jullie reacties erg gewaardeerd.
En zeker ook ATF er in ipv STOU. Jaren bij een dealer gewerkt, maar er ging altijd ATF in.
En als controle de persleiding van pomp naar orbitrol loskoppelen en met een (blanke) slang rechtstreeks terug in het reservoir. Eens kijken of er serieus verpompt wordt, ook met wat tegendruk. Niet afdoppen!