Hallo
Ik heb een vraag over een Schuitemaker Rapide 180. Is deze Schuitemaker zeldzaam of zo slecht dat ze niet veel gemaakt van is, of een prototype? Ik vind hier namelijk nergens info over. Loonwerker Claikens uit Lauw (de loonwerker op de foto) kocht deze Rapide 180 in 2010 over van Loonwerker de Vries uit Ryptsjerk. In 2012 kocht loonwerker Vanvinckenroye die dan weer over van Claikens. In 2017 verving Vanvinckenroye die dan weer voor een Rapide 155. De mannen van Vanvinckenroye vertelde mij dat die opraapwagen al oud was... Kunnen jullie mij hier meer info over geven?
Alvast bedankt
Schuitemaker Rapide - Is deze schuitemaker zeldzaam?
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
Deze schuitemaker bedoel ik...
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schuitemaker Rapide ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Als voorbeeld, de wagen op mijn foto's is een duitse wagen. Heeft de zelfde lengte als een 2085 maar is 20 cm smaller
Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit eerder een 180 tegen ben gekomen, maar ik vermoed dat dit een prototype wagen kan zijn. Weet je toevallig het bouwjaar en/of het serienummer?
Voor de geintereseerden
Het waren niet zozeer afwijkende maten maar andere aanduiding dat het een export machine betreft die andere specificaties had.
Dus een 6 arms pick up ipv een 5 arms
Of een andere beveiliging op de mesbalk omdat er in een bepaald land meer stenen in de grond of het gewas zaten.
Zo werden er met veld proeven trottoir tegels in de wiers verwerkt om te zien hoe de mesbalk en rotor zich daar op aanpaste.
Daar uit is ook de in 3 delen uitklapbare mesbalk ontwikkeld die later in de 155 of 135 of 165 en de andere nieuwere zat.
Andere ontwikkelingen zoals een druksensor voorop de voorwand om de bodemketting in te schakelen als een soort laadautomaat zijn nooit verder dan veldproeven gekomen.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
En aan de wielkeggen voorop te zien dat het een export machine betreft
Staat wel op YouTube een filmpje van deze wagen met een JD 7800 er voor. Er naast rijd dan een (toen net nieuwe) Fendt 926 met hakselaar. Ze zijn dan aan het grashakselen. Zal eens voor je vragen of ik meer te weten kan komen over het hoe en waarom van dat type.
Is een export type.