Case cs 86

Wij willen onze case 845 xl in ruilen en hebben een mooie case cs 86 gezien

een paar vragen heeft hij powershift
zit er bijrijders stoeljes op?
en zijn er verder nog klachten over slechte verhalen over die case

en graag foto's van de cabine als je die hebt

gr erik

Deel dit topic

Reacties

pieto84
Let even op de motor! Als je er één hebt met een uilaat door de motorkap heb je een mwm motor. Deze hebben een bekend probleem met de kleppen rond de 8000 uur. Daar gaat rotzooi op zitten ofzo, en daardoor gaan ze niet goed meer dicht en slaan ze in de zuigers
lammers1
Het is een schakel, op de book zit een knopje waarbij je van low naar high gaat zonder te koppelen, verder geen slechte tractoren als de motor in orde is.
dalton
Ik heb ooit gehoord dat de versnellingsbakken snel kapot gaan en dat dit dan veel geld kost om het te maken
Rene2506
Dat heb je niet goed gehoord dalton, en er zijn Cs'en geweest met de uitlaat in de motorkap met sisu motoren, (overgang type)
eppo
Waar ik werk staan 3 cs en met intotaal bijna 25000 uur, en heb nog nooit gehoord van een kapotte versnellingsbak. wat wel voorkomt zijn kleine elektronische stooringen, let daar dus goed op in de eerste periode. verder fijne trekker.
ErDee
Er kunnen onder de kap van de versnellingpoken kabeltjes van de hef open schuren, dan gaat de hef af en toe vanzelf omhoog en omlaag. te verhelpen door de kale plekken af te plakken.
dalton
@Rene2506

Heb afgelopen jaar bij een Case dealer stage gelopen daar zeiden ze dit dus denk dat er wel een kern van waarheid in zit bovendien heeft een klasgenoot van mij een cs ingerolen omdat hun versnellingsbak al 3 keer stuk was gegaan.
CaseCS130
Voor foto's van de cabine en technische data hier even kijken:
konedata.net/Traktorit/caseihCS78.htm/
Er zijn hier op tf al meerdere geweest die vragen stelden over de aanschaf van een CS of gelijkwaardige Steyr 90xx. Je zou dus even kunnen zoeken in het forum.
Bijrijdersstoel zit links vooraan in de cabine. Verder is misschien het belangrijkste wel dat je bedenkt dat je een Steyr koopt met Case-ih stickers. De CS serie is dan ook compleet verschillend van de 845 die je nu hebt.
Rene2506
@dalton

als een versnellingsbak 3x kapot gaat achterelkaar hebben ze waarschijnlijk iets over het hoofdgezien met het repareren.

Zoals hier al eerder wordt besproken zijn er zat met meer dan 12.000 uur op de teller waarvan de bak nog nooit is losgeweest.

we hebben het hier over een hi/low bak die gewoon erg simpel is en niet zo complex is als de 4 traps powershift bak.
ook die bakken staan goed bekend, en denk dat de dealer waar je stage gelopen hebt misschien niet zo bekend is met de CS serie, aangezien er toen ook nog de MX serie was die er naast liep.

dus met het ''ik heb wat gehoord en dat is me verteld'' vindt ik dat je nogal een slecht advies geeft, omdat het gewoon niet waar is
suggs 73
@Rene2506

er zijn van elk merk/type maandagochtend bouwsels , dus waarom niet?
Rene2506
@suggs 73

klopt, maar dat is niet zoals Dalton het brengt.

''ik heb gehoord dat de versnellingsbakken snel kapot gaan en het veel kost'' kan iemand inderdaad horen, maar is dus gewoon niet waar.
interRick
@Case ih 845 xl

ik heb hier ook al een keer een topic over gestart: tractorfan.nl/topic/3770/

heb veel cs trekkers bekeken en heb uiteindelijk een case jx100u gekocht, en heb er geen spijt van gehad.
fiatfan
Het probleem waar dalton op doelt zit hem in de omkeerversnelling. je moet echt stilstaan voor achteruit en vooruit, en daar hadden die gebuikers met problemen geen zin/tijd in/voor...
Ik ken toch echt wel meer gebruikers met reparaties aan de omkeer versnelling
@fiatfan

even voor de duidelijkheid, de 9094 heeft geen omkeer onder last. dus daar zijn ook geen reparaties aan. deze heeft gewoon een groepenpook met vooruit/achteruit en 1 2 3 4 met eventuele (!) steyrmatic (powershift, 1 trap). of kale 4 bak met gewoon H/L op de groepenpook waar de achteruit ook bij op zit.
hebben hier thuis een 9094 gehad met iets van 4600 uur, niks geen problemen gehad met bak en motor. en waren toen die weg ging nog super fijn. wel hoofdkoppeling vervangen bij 4000 uur omdat trekker veel ''koppeling'' werk heeft gedaan. en de aftakastkoppeling een keer vervangen, deze is te krijgen met mechanische koppeling of electrische, de mechanische is iets degelijker. verder heeft trekker wel redelijk probleemloos gelopen op zo heel af en toe een keer een slecht contactje op de printplaat onder het stuur na. (dit was grotendeels te wijten aan te laat stofvrij maken)
De nieuwere cs ''pro'' of steyr 9000 MT heeft wel omkeer onder last mocht je dit genot willen hebben.
CASEJRB
De cs86 zijn goede tractoren niks mis mee. wij hebben er 1 van 2003 4000uur nog geen reparaties gehad .we hebben nog 3 cs met totaal 9600 uur zijn kwalitatief net zo goed als de xl
fiatfan
@martijnsteyrdriver

steyr 9094 heeft mijn maat ook. Nog nooit problemen gehad. maar waarom dan die cs en wel? (het is echt waar, ken die gebruikers pers.) allen hadden toch problemen met de achteruit. zal dan wel op dezelfde pook zitten als je dat zegt. Ik wist niet dat het dezelfde was als de steyr 9094..
@fiatfan

konedata.net/Traktorit/caseihCS78.htm/

deze trekkers zijn exact gelijk technisch.. de grotere 6 cilinders ook (cs 120/130/150).

ik snap alleen nog niet wat voor probleem je bedoelt, de synchromessen eruit getrokken van de achteruitversnelling?, dan moet je toch wel erg lomp doen..
Wardcase
@martijnsteyrdriver

nou hoef je niet heel lomp voor te zijn als je maar altijd op die hendels blijft hangen dan gaat die synchromessen er aan, en dat die bakken kapot gaan ligt aan de manier waarop er geschakeld word, want het zijn naar mijn mening goede trekkers en gaan lang mee, maar wel met beleid schakelen dan is er niets aan de hand. en denk dat fiatfan bedoelt met de omkeer gewoon de versnellings pook vooruit- achteruit, en dan er een met electrohydrauliche Hi-lo
wouter_
Da is wel vervelend da de lift ni wil zakken 😉
wouter_
@tractorquintentje
als je de lift zonder iets aan omhoog doet dan sta je mooi. en zeker voor iets aan en af te koppelen geloof ik. ni zo tevreden over de CS ofwa?
Rene2506
Denk dat je dan wat meer moet smeren, of de hefinrichting gewoon vaker moet gebruiken.
een cs 86 of 94 zijn ook niet compleet electronisch. je hebt ook de keuze over een mechanische hef of electriche hef (bediening dan).
kro-woe
Ook wij hebben een Cs 94 gehad en daar ook behoorlijke kosten aan gehad bij 2000 uur nieuwe dynamo, daarna aftakas tandwiel kapot,veel lekkage in hydro systeem en storing in ehr. uiteindelijk met 4800 uur ingeruild voor CS 95 pro en gelukkig gaat dit stukken beter met nu 3700 uur

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
12