Wij willen onze case 845 xl in ruilen en hebben een mooie case cs 86 gezien
een paar vragen heeft hij powershift
zit er bijrijders stoeljes op?
en zijn er verder nog klachten over slechte verhalen over die case
en graag foto's van de cabine als je die hebt
gr erik
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb afgelopen jaar bij een Case dealer stage gelopen daar zeiden ze dit dus denk dat er wel een kern van waarheid in zit bovendien heeft een klasgenoot van mij een cs ingerolen omdat hun versnellingsbak al 3 keer stuk was gegaan.
konedata.net/Traktorit/caseihCS78.htm/
Er zijn hier op tf al meerdere geweest die vragen stelden over de aanschaf van een CS of gelijkwaardige Steyr 90xx. Je zou dus even kunnen zoeken in het forum.
Bijrijdersstoel zit links vooraan in de cabine. Verder is misschien het belangrijkste wel dat je bedenkt dat je een Steyr koopt met Case-ih stickers. De CS serie is dan ook compleet verschillend van de 845 die je nu hebt.
als een versnellingsbak 3x kapot gaat achterelkaar hebben ze waarschijnlijk iets over het hoofdgezien met het repareren.
Zoals hier al eerder wordt besproken zijn er zat met meer dan 12.000 uur op de teller waarvan de bak nog nooit is losgeweest.
we hebben het hier over een hi/low bak die gewoon erg simpel is en niet zo complex is als de 4 traps powershift bak.
ook die bakken staan goed bekend, en denk dat de dealer waar je stage gelopen hebt misschien niet zo bekend is met de CS serie, aangezien er toen ook nog de MX serie was die er naast liep.
dus met het ''ik heb wat gehoord en dat is me verteld'' vindt ik dat je nogal een slecht advies geeft, omdat het gewoon niet waar is
er zijn van elk merk/type maandagochtend bouwsels , dus waarom niet?
klopt, maar dat is niet zoals Dalton het brengt.
''ik heb gehoord dat de versnellingsbakken snel kapot gaan en het veel kost'' kan iemand inderdaad horen, maar is dus gewoon niet waar.
ik heb hier ook al een keer een topic over gestart: tractorfan.nl/topic/3770/
heb veel cs trekkers bekeken en heb uiteindelijk een case jx100u gekocht, en heb er geen spijt van gehad.
Ik ken toch echt wel meer gebruikers met reparaties aan de omkeer versnelling
even voor de duidelijkheid, de 9094 heeft geen omkeer onder last. dus daar zijn ook geen reparaties aan. deze heeft gewoon een groepenpook met vooruit/achteruit en 1 2 3 4 met eventuele (!) steyrmatic (powershift, 1 trap). of kale 4 bak met gewoon H/L op de groepenpook waar de achteruit ook bij op zit.
hebben hier thuis een 9094 gehad met iets van 4600 uur, niks geen problemen gehad met bak en motor. en waren toen die weg ging nog super fijn. wel hoofdkoppeling vervangen bij 4000 uur omdat trekker veel ''koppeling'' werk heeft gedaan. en de aftakastkoppeling een keer vervangen, deze is te krijgen met mechanische koppeling of electrische, de mechanische is iets degelijker. verder heeft trekker wel redelijk probleemloos gelopen op zo heel af en toe een keer een slecht contactje op de printplaat onder het stuur na. (dit was grotendeels te wijten aan te laat stofvrij maken)
steyr 9094 heeft mijn maat ook. Nog nooit problemen gehad. maar waarom dan die cs en wel? (het is echt waar, ken die gebruikers pers.) allen hadden toch problemen met de achteruit. zal dan wel op dezelfde pook zitten als je dat zegt. Ik wist niet dat het dezelfde was als de steyr 9094..
konedata.net/Traktorit/caseihCS78.htm/
deze trekkers zijn exact gelijk technisch.. de grotere 6 cilinders ook (cs 120/130/150).
ik snap alleen nog niet wat voor probleem je bedoelt, de synchromessen eruit getrokken van de achteruitversnelling?, dan moet je toch wel erg lomp doen..
nou hoef je niet heel lomp voor te zijn als je maar altijd op die hendels blijft hangen dan gaat die synchromessen er aan, en dat die bakken kapot gaan ligt aan de manier waarop er geschakeld word, want het zijn naar mijn mening goede trekkers en gaan lang mee, maar wel met beleid schakelen dan is er niets aan de hand. en denk dat fiatfan bedoelt met de omkeer gewoon de versnellings pook vooruit- achteruit, en dan er een met electrohydrauliche Hi-lo
als je de lift zonder iets aan omhoog doet dan sta je mooi. en zeker voor iets aan en af te koppelen geloof ik. ni zo tevreden over de CS ofwa?
een cs 86 of 94 zijn ook niet compleet electronisch. je hebt ook de keuze over een mechanische hef of electriche hef (bediening dan).