Werkplaatshandboek McCormick D-217 standard

Ik ben in het bezit van een McCormick D-217 standard. De motor draait niet (goed). De motor slaat slecht aan, rookt vreselijk, reageert slecht op gasgeven, ook onder het deksel. Als de motor éénmaal draait lijkt hij op hol te slaan. De gashevel op het motorblok gaat ook niet lekker heen en weer. Het lijkt op een brandstofprobleem. 1 brandstofpomp vervangen, verstuivers gereviseerd. Er lijkt ook nog een probleem in de regelateur te zitten. Heeft iemand van jullie nog iedeën? En kan iemand mij misschien helpen aan een werkplaatshandboek óf weet iemand waar ik WP-handboek kan verkrijgen?
john-oak

Bijlages

(klik om te vergroten)

Één van de brandstofpompjes

Reacties

Huuuuub
Heb je de plunjer er goed om in gedaan?
Als deze verkeerd om zit kan die op hol slaan.
Wybren de vries
Ik ben in bezit van het werkplaats handboek van de D219 D217 standaard ik kan je misschien wel vanmiddag ff foto’s sturen van de brandstof pomp maar volgens mij staat hij bij het d219 topic ook
john-oak
@Huuuuub Ik heb alle 2 de pompjes uit elkaar in in elkaar gehad. O.a. een kapotte veer vervangen. Streepjes tegenover elkaar, maar het lijkt er idd op dat de 2 plunjers vol open staan. 'Op hol slaan klopt'. Daar waren we al op voorbereid, blok hout voor het inlaatspruitstuk was wel nodig.
@Wybren de vries Wat betreft het WPH, ik heb wel een NL-uitgave, maar hier staan bijvoorbeeld geen exploded vieuws van de brandstofpompjes in. Ik dacht misschien is er nog een uitgebreider WPH.
Ik ga iig met de 2 plunjers aan de slag. Bedankt voor de tip. Ik houd jullie op de hoogte.
john-oak
Ik zie nu ook op een foto van een motor van een D-217 op 'Tractorfan' dat het plaatje met het veertje onder het deksel van de nokkenas van de 2 brandstofpompjes verkeerd zit. Het veertje aan de regelstang tussen de 2 brandstofpompjes. Zo te zien hoort het plaatje met het gaatje aan het veertje, om het draadeind.
+1
john-oak
Opgelost. De motor draait weer als een nieuwe. De plunjers in de brandstofpompjes zaten inderdaad verkeer om en het veertje van de regelstang tussen de brandstofpompjes zat ook verkeerd. Iedereen bedankt voor het meedenken! 😃
Wybren de vries
@john-oak graag gedaan
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!