Illustratie van:

International 1055 - Velgen spuiten

Oke nu zijn de velgen gespoten maar ook alweer een tegen slag Druipers is in de lak wat nu doen ? Opnieuw schuren waar druipers zijn en opnieuw spuiten of met borstel na de hand bijwerken ?

Deel dit topic

Reacties

IH-Jansen
Met een borstel na bewerken?
volgens mij kun je ze beter schuren en opnieuw een dun laagje overspuiten.
ford5000
Idd opnieuw schuren en spuiten. Dat "bijkwasten" blijf je altijd zien.

En zorg dan dat je verf dun genoeg is en de temperatuur hoog genoeg. Beter in meerdere lagen spuiten als een dikke laag ineens.
Jelle916
Gewoon de stukjes opnieuw schuren en bijspuiten.
IH-Jansen
@Jelle916

als je een klein stukje doet kun je het net zo goed niet doen.
sprokkel hout
Te veel gespoten in eene keer idd schuren en dan opnieuw spuiten
DaanHaar
Waar lekkers zitten komt nooit geen roest.

wanneer ik spuit maak ik de verf goed heet en dan kun je de laklaag in 1 keer aanbrengen met een fatsoenlijke dikte en zonder zakkers.

(resultaat op www.haarhuistraktoren.nl --> verkochte machines.)
@DaanHaar

mooie site! erg duidelijk. op dit moment nog wat aan het opknappen?
mooi detail foto's van de 2wd 956. goed om de 'probleemplekken' te laten zien, dan weet je meteen hoe de trekker is opgelapt.
ford5000
@DaanHaar

Wat noem jij heet Daniël?
sprokkel hout
@DaanHaar

als je met lage druk spuit moet hij zo dun mogelijk zijn en als je het heet maakt hard het te snel uit denk of niet
Ramrod2
@sprokkel hout

Klopt, Zet de pot niet bovenop de kachel, want dan is de verf al droog voordat het glad kan vloeien. Dit geldt met name voor vlot drogende verf (2-K).
Gewoon ruim van tevoren in de keuken zetten, zodat de temp ong 20 graden is
DaanHaar
@sprokkel hout en @Ramrod2, ik zal even iets duidelijker zijn. Het rode blik is in de cabine gespoten, dus blikwerk op een goede temparatuur en dan met 2K lak spuiten. Al het overige, velgen, frame, cabine etc. is met lak van kramp gespoten. Ik maak deze lak zo warm dat de damp er af komt en verdun hem dan nog iets (5-10%) met verdunner bij. Ik verwacht dat temparatuur dan ca. 50-60 graden is. Bij het verwarmen wel de deksels er los op leggen anders knapt deze er door de warmte eraf. Meestal gebruik ik een industriefohn/verfstripper.

@heersinkvoerdertechniek, ben momenteel met een 956 xl aan het opknappen. Deze is bijna klaar, alleen de dak rand nog even spuiten. Deze trekker is helemaal uit elkaar geweest incl. bak. Veel vernieuwd, zoals schakelvorken, koppeling, remmen, pakkingen, keerringen, zuigers, bussen, kop, verstuivers, startmotor, dynamo, accu, banden, trekhaak etc. etc. Hij loopt echt helemaal als nieuw. Enigste wat je kunt vinden is dat de synschro mes ringen van de groepen minder is, zeker niet kapot of zo. Als deze klaar is kan ik hem weer verkopen.
DaanHaar
De eerste trekkers die ik spoot waren geheel in 2K. Ik vond deze lak te ver bij het originele af omdat het altijd sterk glimde en het tweede punt is dat deze lak minder flexibel/buigzaam is met als resultaat dat het snel scheurt/knapt. De lakken van Kramp zijn echt wel goed, vind ik.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
2