International 1055 - Juiste montage achterbrug keerring

Beste,

hoe hoort de binnenste keerring in de trompet gemonteerd te zitten, ik heb het vermoeden dat de oude keerring verkeerd om zat. deze zat met de veer richting het diff. gemonteerd maar als ik de afbeelding bekijk lijkt hij andersom te zitten?. het gaat om keerring nummer 3 van de afbeelding. alvast bedankt.
gecko03

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

basia
De veer van de keerring hoort aan de zijde te zitten ; waar de olie komt

Zat dus volgens mij wel goed
Corne S
Apart, want een 1055 heeft namelijk aan 2 kanten olie. Hij heeft geen droge remmen. Zit er aan de andere kant ook een keerring?
de Leeuw IH
@Corne S zit bij mijn 956 ook aan twee kanten olie met een keering ertussen dus dat zal wel goed zijn
gecko03
@de Leeuw IH en hoe zat die keerring bij jou gemonteerd. het oliepeil in de trompet staat hoger dan het niveau in de achterbrug, vandaar dat ik denk dat de keerring andersom hoort.
gecko03
@gecko03 meende dat een 956 twee keerringen heeft zitten, zat er bij jou maar èèn dan?
gecko03
@Corne S nee zit èèn keerring gemonteerd als afscheiding van trompet en achterbrug
basia
Ik ging er van uit dat het droge remmen waren ( ben geen IH kenner )
Misschien een olie keerring om te voorkomen dat er vervuilde olie ( rem slijtage ) in de achterbrug kan komen ? Dan zou de keerring wel beter andersom kunnen ?

Is het remhuis apart te vullen ; en af te tappen ?
gecko03
@basia ja is apart.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!