Mc Cormick D430 start niet

Mijn Cormick D430 start niet
Hij rookt zwart tijdens het starten maar pakt niet aan
De gloeipluggen doen het alle 4, tandwielen in de distributie staan allemaal goed, verstuivers vernevelen goed en de compressie is goed
Wat kan het probleem zijn?

Deel dit topic

Reacties

mestyle
Je weet dat de distributie tandwielen goed staan. Dus heb je hem los gehad ? Vermoedelijk zou ik als je hen losgehaald hebt zeggen de pomp staat niet goed. Oftewel hij spuit wel in maar de timing is niet goed. Kleppen en alles staan ook goed ?
Mf1999
@mestyle
Ja ik heb de deksel er af gehad om te controleren, tandwielen stonden goed.
Ik heb hem zo gekocht en weet dus niet of er met de sleufgaten van het tandwiel en de pomp wat gedaan is, hier zal die als enige niet op tijd kunnen staan maar dat heb ik ook al geprobeerd
mestyle
@Mf1999

Op de poulie van de krukas zitten een paar streepjes dit is moment van inspuiting.

Moet je eigenlijk even kleppendeksel eraf heben en plaatje met twee schroeven van de brandstofpomp. En dan gaan kijken of als de eerste cillinder op inspuiten staat de plunjer van de brandstofpomp ook tegen de inspuiting aanstaat. Voor zelfde geld staat bijv cilinder 2 tegen de inspuiting en is de pomp 90 graden verdraait
Mf1999
@mestyle Heb de pomp nu precies op tijd gezet, poulie op inspuiten staan en dan komt er diesel uit de eerste plunjer van de brandstofpomp en dan staat de 4e cilinder op tuimelen en dus de eerste op inspuiten. Wat kan verder het probleem zijn? Af en toe pakt die hem aan maar houd die hem niet aan de gang en stopt die naar een paar seconden al weer
Klein Rot
@Mf1999
Inspuitbegin afstellen, af druppel methode.
De krukas poelie op de eerste streep zetten 1e cilinder op compressie 4e op tuimelen.
Dan de inspuitleiding naar de 1e cilinder op de pomp verwijderen, dan het terugslagklepje onder de leiding aansluiting verwijderen (diesel toevoer naar de pomp dicht zetten) leiding aansluiting terug plaatsen en hierop een korte leiding monteren met een bocht naar beneden. Van de brandstofpomp de tandwiel verstelling losmaken en de diesel toevoer naar de inspuitpomp openen, er zal diesel uit de gemonteerde leiding stromen, nu de brandstof pomp zo draaien (in de normale draairichting) dat de diesel stroom net stopt, dan begint het inspuitmoment precies op de merkstreep op de krukas poelie, (als er geen brandstof stroomt dan de pomp terugdraaien en opnieuw vooruit), dan tandwiel brandstofpomp vastzetten. Dan terug slagklepje en de inspuitleiding terug monteren en de motor starten, deze zou dan moeten aanslaan.
Motor iets op temperatuur laten komen en door het hele toeren bereik testen, als hij niet mooi rond loopt kan je de timing nog iets verstellen.
+1
Klein Rot
@Mf1999
U weet zeker dat de regelstang in de brandstofpomp niet vast zit op maximaal inspuiten. Als dat zo is zal de motor op hol gaan als hij toch aanslaat. In ieder geval een dikke prop poetslap gereed leggen waarmee het luchtfilter afgesloten kan worden zonder verse lucht smoort de motor.
Mf1999
@Klein Rot Ik kan de regelstang naast de pomp bedienen, inwendig zal er wat los kunnen zitten maar daar heb ik nog niet naar gekeken, ga ik morgen doen!
+1
Mf1999
@Klein Rot De regelstang is gewoon los en funtioneert goed
caseih212
Vanuit gaande dat de timing klopt...Kompressie is goed, hoeveel BAR dan? Heb je gloeispiralen of gloeistiften? Anders even starten met een föhn of verfbrander voor de inlaat voor goede warme inlaatlucht. Draait de startmotor voldoende hard rond? Klepspeling in orde (0,3mm)? Verstuivers vernevelen goed, maar ook als je ze omgekeerd even aansluit en dan de trekker 'start'? Als dat allemaal goed lijkt, dan toch maar de timing controleren met de Bosch overstroommethode.
mestyle
Zou zelf eerst de methode van caseih212 zo weer je zeker dat je pomp voldoende druk levert daarna inderdaad afdruppelen
Klein Rot
@mestyle
Ja ook een goed idee,om de pomp te testen
mestyle
Al wat verder mee gekomen ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN