Case International 633 - Oververhit bij frezen
Hallo allemaal ! onze 633SA raakt oververhit bij het frezen , nu is de radiator nog niet lang gans vernieuwd , weet iemand raad aub ? mvg
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Staat de temperatuurmeter in het rode, of, komt de stoom uit het koelsysteem?
Rijd je pa niet gewoon klein beetje te snel? Het kan zijn dat de motor het wel zo gezegt aan kan, maar dat hij toch te zwaar belast is om af te koelen.
lijkt me dat ze met bouwen er wel rekening mee hebben gehouden of niet dan
@stannetje96
Ga maar eens een dagje ploegen met een Fendt 818 Turboshift met een 5schaar ploeg en 1 powershift trapje te hoog. Die laten het ook niet echt merken, je ziet het alleen aan de temperatuur die stilaan de hoogte in gaat...
die inter heeft helegaal geen powershift en ploegen is anders dan freezen en reed met onze valmet hele dag met 2000 toeren met frees in een versnelling dat ie net niet smoorde en radiateur hield alles heerlijk op temperatuur. en was een dag van 8.00 tot 21.00
en dan raakt ie ook oververhit?
zonder thermosstaat?!
Ze hadden op het werk gezegt dat je er voor moest op letten dat die dingen soms warmen gaan lopen. Ik had op de ene akker geploegt in een bepaalde versnelling en daar liep hij goed. Toen ik op een ander veld moest ploegen en het in de zelfde versnelling deed merkte ik op dat hij warmer ging lopen. Ik ben dan direct een trapje lager gaan rijden en het kwam weer goed. De grondsoort leek op het zicht het zelfde. Oververhit is hij dus bij mij niet geweest omdat ik op tijd ingreep.
Maar mij verbaast het ook dat een Inter warm komt, want die hebben anders wel een goede koeling. Heb met de 644 nooit problemen gehad omtrent.
gewoon doorgaan niks ander hand
wij hebben een deutz die zijn luchtgekoeld en me vader ging maaien met de agrotron watergekoeld te warm hele blok onder de koelvloeistof
zuigt hij genoeg lucht aan
even uitblazen met lucht of met water spoelen.
de thermostaat zorgt er voor dat als de motor koud is het water niet door de radiator gaat en als de motor warm is wel. Zo houd je de motor op bedrijfs tempratuur
Weet ik, heb stage gelopen bij een mechanisatiebedrijf die vroeger veel Inters hebben verkocht. Samen met een monteur reviceerde ik een Inter motor, toen hij mij dat leerde, die man sleutelde al aan Inters toen jij je eigen naam nog niet eens kon schrijven dus hij zal het wel weten
Dat is dus juist het punt, bij warme motor zorgt de thermostaat ervoor dat het koelwater overal rond de motor komt doormiddel van geopende kleppen. Alleen bij koude motor stuurt de thermostaat het water direct terug, maar dat is hier helemaal niet van toepassing omdat het om een te warme motor gaat
Het water zoekt de weg van de minste weerstand, om bij de achterste cilinder te komen is vrij veel weerstand, daarom gaat het water al eerder weer terug. (Het water komt nog wel redelijk ver in het blok omdat het blok schuin achterover ligt bij Inters..)
er kan ook een vogelei in zitten?
ja of een heel nest
Leg eens uit wat je daar dan aan waarneemt?
Dit is (kan!) een bekend verschijnsel als de radiateur 'tot de rand toe gevuld is en de motor na zeer zwaar werk op stationair draaien of stopgezet wordt. Dan valt de koeling ineens weg en de nog in de motor aanwezige hitte doet de koelvloeistof koken.
ADVIES: De radiateur niet geheel tot 'het randje' vullen.
maar met een thermostaat erin word dat echt niet anders
even opletten of hij wel echt kookt
dat verhaal met die thermostaat er zit een kern van waarheid in. geen thermostaat is minder weerstand de pomp kan dan zonder moeite een beetje rond pompen en zet geen druk. ik zal er maar weer eens een thermostaat in doen als ik jou was om dat probleem uit te sluiten.