Slechte koude start Case international 685XL

Als het onder de 5 graden is heeft de 685 waar ik mee voer bij de buren erg slecht starten (koude start)Wie herkent dit probleem en wat kan je er aandoen? Volgens mij is de accu veel te klein.

Deel dit topic

Reacties

caseih1056xl
Ik start mijn kubota nog met onder 5 graden. en hij draaid zo.
1046
Bedrading na kijke of er wel breukjes in zitte , zoja , vernieuwe, dat scheelt ook al veel
Idd, nakijken. als je vermoed dat de zccu te klein is dan muj eem een nieuwe aanschaffen 😄
pekelderboer
Kunne die dingen nie gloeie of helpt dat ook niks ??
caseih1056xl
Zou het helpen als je met een fohne in het luchtfilterhuis met warme lucht de motor voor te verwarmen.
1046
Als een accu te groot is , is ook nie goed , die is zo aan vervanging toe , omdat je em dan niet goed volgeladen krijgt met de dynamo
Hoekstraj
Ja tuurlijk wel dan moet je zonder de koppeling de sleutel omdraaien tot starten dan zie je de controle lampjes minder branden dan gloeit hij dan ff een paar seconden dan met koppeling moet hij starten en moet ook koudstart op zitten volgens mij dan moet je de uitknop voor de helft uit trekken en dan starten;)
guldner75
Een echte inter start niet in de winter 😛 haha
fiatjuh
Ja maar zelfs na een minuut wil die dan nog niet aanslaan. Zelfs met startkabels en de 956 erbij lukt het nog niet. Dan trekken we hem maar an, maar dat is natuurlijk een noodoplossing
guldner75
Gloeispiralen ? onderdruk ?
ik weet niet of je het hebt anders moet je eerst een tijdje de heather er voor zetten als die daarna wel sneller start moet je in je gloeisysteem kijken
fiatjuh
Met zwarte strepen op de weg er aan over houden
fiatjuh
Het mechanisatiebrijf heeft alles nagekeken en alles schijnt goed te zijn. Hij zegt dat dat bij die engelse case vaker voorkomt.
fiatjuh
Hij draai elke dag maar een half uur dat is ook niet goed denk ik.
renault651-4
Dan zou t du seen algemeen probleem zijn en kan je beter een andere trekker eroor zetten met die kou.
JD-H4L
Of de trekker langer laten draaien over dag misschien dat de accu dan met een half uur niet genoeg is bij geladen
fiatjuh
De 956 is te breed voor de lucas silogrif 1901 voederbak en de 453 is te klein en de john deere 6230 is ook te groot
JD-H4L
Laat um dan gewoon een half uur meer draaien zonder gas
fiatjuh
Dat hebben we ook allemaal al geprobeerd
JD-H4L
Laait je dynamo wel goed bij ?
mrpieter
Een 85 serie heeft een vlamstarter in het spruitstuk. je moet de motor eerst een een paar keer rond laten gaan zodat er wat diesel in het slangetje van de starter zit, dan sleutel stukje omdraaien dat je ziet dat de lampjes iets minder gaan branden. dan gaat de vlamstarter branden. bij erg koud weer kun je dit een paar keer herhalen tot hij makkelijker start
MartijndenBoer
Wat ze bij de duitse inter serie s doen is een 9 v anker in de startmotor zetten of een complete 9 v startmotor monteren . Die maken meer toeren omdat ze op 12 volt draaien . Kan schelen met meer start toeren dattie vlotter aan slaat . Inweze doe je dat ook met aan slepen je motor meer toeren laten draaien
schuivens
De inter start ook niet als ze het proberen met startkabels. Dat de inter niet start heeft dus niks te maken met de dynamo.

BTW; Startte die daarvoor ook al slecht
goeiedag eem
Koop gewoon een ander merk trekker die wel wil starten, Deutz, Fendt, bijvoorbeeld maar IHC staan er bekend om dat ze slecht starten in de winter, bij mijn maat hebben ze er 3 maar hij zegt, als ze vorst ruiken starten ze al minder, en begint het te vriezen berg ze dan maar warm op
caseih1056xl
Als jij hem geld geeft ken hij misschien wel een andere trekker kopen 😃 en als het echt koud is start een fendt nie hoor kan je beter valmetje hebben ofzo
IamCandyman
Haha, een fendt start ook niet altijd hoor: tractorfan.nl/topic/1977/
Ik had hetzelfde probleem met onze fendt thuis en het ligt gewoon aan de batterij hoor. Een nieuwe in of gewoon even aan de chargeur hangen, en dan start ie als een roosje (of zoiets 😃 )
john633
Wij hebben op het werk een deutz 5206 destijds nieuw gekocht en heeft zo oud ie is altijd slecht gestart
goeiedag eem
Als een deutz niet makkelijk starten wil is het waarschijnlijk een kleinigheidje, klepspeling is heel belangrijk, schone gasolie filter en luchtfilter. onze d6006 starte ook even slecht en kwamen we erachter dat er een paar lekke kleppen in zaten, we hebben de koppen laten reviseren (16000 uur) en nu start hij weer als een nieuwe. Oook vorige week met de vorst, hij staat gewoon onder een afdak in alle koude en zonder voorgloeien start hij nog.
Hier in de buurt hebben ze ook wel fendt en zo maar die strarten ook gewoon goed zonder problemen volgens die mensen. Wij hebben zelf bij ons al 40 jaar deutz en ze hebben nog nooit laten staan.
looman
Bij mijn 744 heb ik een extra kabel (lasapparaatkabel 70mm2) van de startmotor massa naar de min-pool van de accu gelegd. Verder een echte startaccu (Bosch Silverline) geplaatst. Is maar 45 Ah maar kan wel 700A startstroom leveren. Sindsdien is het starten-lopen, ook bij -10.
claas celtis
Standart een inter start niet in de winter
fendtjuh
Kansloos, ga jij maar met je miniatuurtjes spelen.

@goeiedag eem zeg moar, dure koppen dan, 16000e 😃
eddie
Ja hoezo inter start niet, onze inter start altijd, zelfs als het - 10 is en hij staat in de kapschuur, gewoon even voor gloeien en starten maar, loopt altijd
1046
Idd eddie, een inter start gewoon in de winter ook de mijne start gewoon bij min 10, et probleem ligt vaak bij de kabels , die zijn slecht door de leeftijd, maar als je ze een keer vervangt is et probleem vaak verholpen
PatrickZ
Nou die 885xl van ons thuis die wil altijd wel starten hoe hard het ook vriest 😃 ff gloeien en dan hoppa an de loop
goeiedag eem
Fendtjuh goed lezen is volgs mij een probleem voor jou want er staat 16000 UUR en geen Euro.
Maar zet ze maar eens in de open lucht met -10 dan wil ik ze wel eens zien hoesten en martelen om ze aan de praat te krijgen. Met gewone kabels en een normale accu moeten ze het gewoon doen, zonder al die dikke kabels en ander hulp middelen.En tuurlijk er zullen echt wel inters zijn die wel willen starten maar dat zijn volgens de inter kenners bij ons in de buurt uitzonderingen
Dr Fendt
Gewoon 1 reactie van mijn 😶
inter start niet in de winter 😛
MartijndenBoer
Start piloot is niet ideaal voor je motor slecht zelfs bij herhaling . Het hele euvel bij een inter is dat de brandstofpompen niet voldoende start opbrengst geven als ze ouder worden . Mn 1246 start altijd krijgt iets meer brandstof tikken lopen . Op zn tijd de verstuivers testen en na kijken kan ook geen kwaad . vaak is het rijden en nergens naar kijken .
masterdeutz
Moet er een droge accu op hadden wij eerst ook
maar wou die ook niet starten en met die droge start hij elke morgen in 1 keer 😄
MartijndenBoer
Ik denk dat het een rode optima is die hebben een hele hoge start capaciteit . Kan je wel vlot mee starten maar niet te vaak achter elkaar .
Favorit614
Ff een andere startmotor proberen, inductie die draait sneller. maar heb er geen ervaring mee
Als het aan het koude weer/accu ligt laat hem dan als je hem niet gebruikt zoals s'nachts aan de druppellader staan
ROBERTIHC
Als het koud is dan start alles minder goed, zo is het gewoon.
dat alleen inter niet wil starten in de winter is natuulk wel een beetje onzin.
zie de nieuwste boerderij maar, staat toch echt een deutz die nie wil starten

alleen de 844-sa had beetje start probleme met zen auto-accu, zit nu een grote in dat start wel makkelijker
Corne S
Accupolen schoonmaken en de cellen in de gaten houden scheelt ook een heel stuk.

Onze 585 start gewoon lekker, stopknop half uit, voet van de koppeling af, 20 seconden doen alsof je hem start (startmotor draait dan niet rond) voet op koppeling en lopen.

Binnen de hoeveel tijd gaat de startmotor minder hard draaien?

Sommige roepen wel nieuwe accu, maar startmotoren kunnen ook kapot gaan, terwijl ze het nog wel doen.
hakkert6
Goeiendag eem (een heel aantal reacties terug) slaat volgens mij de spijker aardig op z'n kop.
hij heeft het over kleppen die minder afdichten.

De slechtere klep afdichting zogt er voor dat de compressie eind temperatuur niet gehaald wordt. dit wordt meestal met een 9volt anker in de startmotor en/of een optima gecompenseert maar is niet altijd de oplossing.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
27