Illustratie van:

Massey Ferguson 6290 - Informatie over 6290/6280/6270

Hoi mf'ers
Ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen de modellen 6290/6280/6270 ik weet dat de pk's verschillen maar hoe zit het met de motor en transmissie? Is dit hetzelfde? Zijn ze dezelfde grootte of is de 6270 kleiner dan de 6290? Is in de cabine ook alles hetzelfde of zijn er andere dingen? Is het geluid ook hetzelfde?

Alvast bedankt!
Joshi

Deel dit topic

Reacties

+1
EA_MF
Zover mijn kennis rijkt zijn de 6270 en 6280 gelijk (op de afstelling na). De 6290 heeft wat kleine verschillen in de motor en versnellingsbak (die zijn gelijk aan de 8220 zover ik weet). Ook moet de 6290 op papier iets meer hefvermogen hebben.

Cabine is verder exact gelijk, ze zijn er in 2 uitvoeringen maar dat heeft met het bouwjaar te maken.

Edit, mijn kennis was toch iets vervaagd, heb gauw even in t boek gespiekt, wat @MaartenMandemaker en @De MF man zeggen komt aardig overeen met wat in het boek van onze 6290 staat 😃 6280 en 90 zijn aardig gelijk aan elkaar, 70 heeft de transmissie van de lichtere types.
De MF man
6270 heeft een compleet andere achterbrug, kan ook met de zelfde wielen smaller op spoor als een 6280 of 90 ook hebben de 80 en 90 een 10gats vooras waar een 70 een 8gats heeft.
+1
6280 en 6290 hebben een zwaardere achteras, en een 6290 heeft een grotere turbo met waste gate klep. Versnellingsbak is hetzelfde. Geluid is gewoon muziek bij deze trekkers.
EA_MF
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Geluid is gewoon muziek bij deze trekkers.

💯
De MF man
@MaartenMandemakerturbo bij een 6290 is zonder waste gate. Tenminste de onze wel, nieuw gekocht, en eerste turbo;)
@De MF man oké, de 90 heeft wel een grotere turbo dan de 70.
De MF man
@MaartenMandemaker ja dat kan best
mfrijder
@MaartenMandemaker Artikelnummer is gelijk voor alle drie de types
NH-Ford
Buiten de genoemde versies heb je ook nog weer de HD achterbrug, aantal punten in je transmissie/achterbrug zijn dan zwaarder uitgevoerd.
@NH-Ford is dat bij een 6200 serie ook al? Wat is er dan zwaarder dan bij een standaard ?
NH-Ford
@MaartenMandemaker
Wat er allemaal precies zwaarder is weet ik zo niet. In ieder geval de synchromes en tandwielen.
Kom je eigenlijk van buitenaf lastig achter, fabrieksuitdraai geeft dan wel duidelijkheid.
mfrijder
@NH-Ford klopt helemaal, tandwielen in de versnellingsbak zijn zwaarder uitgevoerd.
+1
tonis
Voor zover ik weet heeft een 6270 de zelfde vooras en achterbrug als de 4 cilinders. Een 6280 een zwaardere achterbrug. Een 6290 een zwaardere achterbrug en vooras.
mfrijder
@tonis de vaste DANA vooras van een 6270 heeft ook 10 wielbouten per kant, de vaste of geveerde vooras van Carraro heeft 8 wielbouten per kant voor de 6270 en 6280.
type vooras van 6235-6245 is AG 85, type vooras 6255 is AG 105 type vooras , type vooras bij 6270-6290 is AG 125 en voor de 6290 is dat AG155, alle zijn dan de vaste vooras van DANA.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6290 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0