Illustratie van:

Ford 7700 - Hoe top snelheid verhogen zonder groter banden?

Ik heb een ford 7700 en wil dat die rond de 40 loopt loopt nu 28 en heb wel eens gehoord dat je de hoog laag kunt omwissellen weet iemand hoe dit zit of anderw manier om hogere snelheid te halen?

Deel dit topic

Reacties

+4
bartjuh
Op een dieplader zetten. Kan je 85
+2
stijn-de-bock
@bartjuh in een vrachtvliegtuig gaat ie nog veel sneller,sorry,kon het niet laten
walker1
@stijn-de-bock Naar de maan schieten!
jammermaarhelaas
De hoog laag omdraaien dat kan bij de Hi-Lo van John Deere, geloof niet dat dit gaat bij de DualPower van Ford. Een simpele manier is het max. toerental verhogen, echter, of dit verstandig is weet ik niet, het levert je een enorm dieselverbruik op, en niet zo heel veel meer snelheid (bijvoorbeeld van 2200 naar 2600 tpm = 26/22 maal 28km/h = 33 km/h).
+1
Hkramer
@jammermaarhelaas wil niet moeilijk doen maar met een 4 cilinder met balansas was ik mooi van het max toerental afgebleven.
jammermaarhelaas
@Hkramer

Ja, ik blijf er ook af, en daarom wilde ik ook graag aan topicstarter laten zien dat dit niet veel helpt, en vertellen dat het vooral veel dieselverbruik geeft.
major512
@jammermaarhelaas Welke bandenmaat ligt er op ?
jammermaarhelaas
@major512

Op een 7700 ligt/lag standaard denk ik een 16.9R38. Maar het is niet mijn trekker, maar die van @Fordje7700
+1
Deutz-5006
Was er ook niks mogelijk met een ander kroon en pignonwiel uit een 4000 ofso?
dennisbouter
@Deutz-5006 ja daar is een heel topic over, maar dat spul is er niet meer ofzo, er is 1 manier GROTE WIELEN+TOEREN
county854t
Hallo, er is het een en ander mogelijk. Even er vanuit gaande dat het n 2 wiel aangedreven exemplaar is. Iets meer toeren kan tot 2400 zonder problemen. Dan is er n adres dat je versnellingsbak kan passen en loopt ie ongeveer 42km/uur. Als laatste mogelijkheid is het monteren van n kroon/pignon set van n 4000/4600. Maar dan gaat je snelheid aanzienlijk omhoog, ongeveer 50-55km/uur.
Succes
Fordje7700
@county854t het is een 4wd zijn die manier dan ook nog goed
+2
county854t
@Fordje7700 Bij n 4wd blijft alleen de transmissie aanpassing over en is wss de duurste maar eerlijk gezegt zou ik m origineel houden of van grotere wielen voorzien.
+15
walker1
Er staan honderden, zo niet, duizenden trekkers te koop die 40 of nog harder lopen. Maar nee, op TF gaat iedereen het liefst een ruim 40 jaar oude trekker verprutsen. De remmen van zo'n trekker zijn ook maar op 30 km/h berekend en als het een 2wd is, remmen de voorwielen niet eens mee. Gek genoeg zie je op TF nooit de vraag voorbij komen hoe de remmen te verbeteren...
+5
mklok
@walker1 heeft de eigenaar zeker hiervoor met een brommer of scooter gereden, die worden ook opgevoerd maar iets met de remmen doen wordt vaak vergeten. Ben ook voor om het allemaal gewoon orgineel te houden blijft het langste heel en veilig.
+1
Sjon
@walker1 jij zegt het, het is gewoon gevaarlijk om met een oud 2 w aangedreven ding hard te gaan rijden. Die voorwieltjes gaan zwabberen dan.
walker1
@Sjon En bij de nodige slijtage zit er ook wel wat speling op die voorwielen, dan wordt het gezwabber alleen maar erger.
Fordje7700
@walker1 is een 4 wd
dennisbouter
@walker1 bij een 4wd remmen de voorwielen bij ford ook niet mee, ik rijd ook 40 met grotere wielen maar van rotonde naar rotonde is dat ook gewoon 25 - 30
walker1
@dennisbouter Maar alle modernere trekkers remmen wel via de 4wd.
+1
dennisbouter
@walker1 ja en hebben roetfilters adblue en nog veel meer rotzooi die we helemaal niet willen, een ford rijd altijd zachter als een concurrerend merk
+1
valmet6400power
@dennisbouter
Ho ho, ik denk dat David Brown dat duel glansrijk wint. Of eigenlijk, verliest 😀
dennisbouter
@valmet6400power dat merk bestaat al 40 jaar niet meer toch? Rond 1980 reden al trekkers toch ongeveer 25 a 30?
valmet6400power
@dennisbouter
Klopt in 1988 is de laatste trekker van de band gerold. Maar die kwamen niet eens aan de 30 km/u joh..
dennisbouter
@valmet6400power dan winnen ze
walker1
@dennisbouter Ik rijd al 10 jaar met een auto met roetfilter en egr. Werkt probleemloos. Kan me voorstellen dat een boer die een trekker veel voor korte klussen gebruikt er wel problemen mee krijgt, maar trekkers die langere klussen doen en normaal op bedrijfstemperatuur komen zouden er ook geen problemen mee moeten krijgen.
dennisbouter
@walker1 ik heb een bus van 2010 hij is er bij mij onderuit en niet zonder reden
walker1
@dennisbouter Zaken als adblue, egr, roetfilter is ook iets van de laatste 10 jaar, onze John Deere 6130 uit 2008 heeft dat ook allemaal niet en loopt wel 40 km/h, remt op alle 4 de wielen. Zeker vanaf de jaren 90 waren de meeste merken al wel 40 km/h of daar in ieder geval in de buurt.
wotan2
@walker1 remt op alle 4 de wielen? Of gooit hij er de 4 wd in? Dan moet je als er nog ooit ijs komt eens remmen met een wiel op het ijs en de andere op het wegdek.
hobbyboer
Quote Reactie van @wotan2:
Dan moet je als er nog ooit ijs komt eens remmen met een wiel op het ijs en de andere op het wegdek.

Jaaa, dat is de oplossing!
Volgas blijven geven in hoogste versnelling en dan het wiel op het ijs remmen
walker1
@wotan2 gooit de 4wd er in. Maar dat is bij de meeste 4wd trekkers zo en de meeste trekkers hebben ook geen abs. Dus net gladheid moet je gewoon voorzichtig rijden.
thomas-renault
@walker1 klagen ofniet
walker1
@thomas-renault Ik klaag niet, dus geen idee wat jij met je opmerking bedoeld???
mike_v
Quote Reactie van @walker1:
Gek genoeg zie je op TF nooit de vraag voorbij komen hoe de remmen te verbeteren.

Dat is omdat ze achteraf gezien vrijwel nooit aan die hogere topsnelheid geraken omdat de gemiddelde snelheid toch niet hoger ligt dan pakweg 25km/u 😆 .
+2
hoest
Houden we er ook even rekening mee dat vanaf volgend jaar alle trekkers geregistreerd moeten worden, en later een kenteken. Als dan later blijkt dat de constructie snelheid opgevoerd is kun je ook wel eens een probleem hebben
vandewalje
Er bestaan kroon en pignon sets van county die je er in kan bouwen dan loopt ie ongeveer 42, maar succes met de zoektocht om die te vinden. Heb het vorig jaar gedaan met een ford 7000. heb nog gelezen dat ze in een 8210 en bak van een 6610 steken, zou ook schelen
dennisbouter
@vandewalje omdat een 8210 sowieso niet vooruit te branden is, die gaan maar 25 heb ik wel eens gehoord, en die 6610 gaat ook maar 32 op papier
selectford
@dennisbouter onze 6610 gen 2 rijdt ongeveer 38
dennisbouter
@selectford met 18.4-38 en 2500 toeren?
selectford
@dennisbouter ja met iets minder toeren zelfs
+1
vandewalje
@dennisbouter de 8210 liep 25 of 32 was te zien voor wel land deze bedoeld was.Ik dacht dat de transmissie van een 6610 of een 7610 een stuk sneller draait, en met een grote eindvertraging zat in de kroon en de pignon. en een 8210 zat met een andere verhouding. heb al vaak gelezen dat ze dan zo'n transmissie in een 8210 bouwden en dat ie dan een stuk sneller gaat.
dennisbouter
@vandewalje 5610, tot 7810 zijn allemaal hetzelfde als het goed is
+1
RPCounty
@vandewalje dat klopt van die County. Die sets heb ik liggen. Zijn idd zeer zeldzaam...
ronald73
@RPCounty Waarom laat je daar dan geen dotje van bijmaken? Het voorbeeld heb je. Geen handel?
+1
RPCounty
@ronald73 omdat dat prijstechnisch niet haalbaar is. Een nieuw setje kost 3500 en dan moet je dr 10 laten maken........
MaxxuM4ever
@RPCounty misschien @ronald73 even offerte laten vragen in polen? Moet je daarna wel 10 klanten vinden.
wotan2
@MaxxuM4ever kun je de offerte toch ook pas bevestigen als je de klanten bij elkaar hebt.
ronald73
@MaxxuM4ever Bij serieuze interesse ben ik de moeilijkste niet.
wouterdp
@RPCounty
Nog geen set tegengekomen met het load monitor gat op de kop?
verwijderd
+2
SJB533
@Koiter
Bij deze

(klik om te vergroten)

+1
Koiter
@SJB533 super 👍

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7700 en hebben de trefwoorden ford en snelheid geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
26
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN