Illustratie van:

Deutz D7206 - Gloeibougie of vlambougie

Voor mijn 7206 heb ik een vraagje. In de luchtinlaat zit één gloeibougie waar diesel uit drupt bij het gloeien. Is het de bedoeling dat de diesel verdampt wordt, of moet deze ook in brand gaan en een vlam geven in de inlaatcollector?
Alvast dank voor jullie reactie.

Deel dit topic

Reacties

+1
Corne S
Volgens mij zit hierin een klein spiraaltje en klepje. Ook wel vlamstart genoemd. Er komt dus een vlam. Maar waar de zuurstof / rook dan vandaan / heen gaat geen idee. Of het de bedoeling is dat de vlam ook in de cilinder komt, weet ik niet.
Favorit614
Quote Reactie van @Corne S:
vlam ook in de cilinder komt,

Ja , vlamstarter zorgt voor een hogere temperatuur in de koude cilinder, zo dat ie gemakkelijker start
+1
Deutz-oldie
Eerst moet het spiraaltje gloeien, dan gaat een klepje open door een bimetaal waardoor er diesel loopt en dat schiet in brand. De vlam moet niet in de cilinder zelf gaan, maar warmt gewoon de inlaatlucht op.
Rick V
@Deutz-oldie krijgt tie de diesel niet van de retour leiding op de brandstof pomp? Er zit ook nog een elektrisch bediend klepje op

Ten minste bij een f4l912 kraan motor die ik ooit had, ik heb het Wp 912 1968 t/m 71 handboek mocht @Christian7206 het precies willen weten kan ik het opzoeken maar dan moet ik het effe vertalen naar nl
+1
Deutz-oldie
@Rick V ja via de retour leiding loopt er een reservoirtje vol wat overloopt in de dieseltank. Dat reservoirtje kan dan naar de vlamstarter lopen, sommige hebben daar idd ook een elektrisch klepje zitten.
Corne S
@Deutz-oldie

Enig idee hoe dit dan werkt met een gesloten inlaat? De vlam stikt toch vanzelf in zn eigen rookgassen? Je gloeit namelijk voordat de motor loopt.

Ik vraag het, aangezien ik het ook op mn trekker wil bouwen.
twand2505
@Corne S bij een deutz werkt het eigenlijk iets anders, tijdens het voorgloeien (eerste stand op je trekschakelaar) warmt het spiraaltje op deze wordt rood verhit, omdat die op de retour van de pomp zit gaat ie pas diesel op de rode metaal spuiten tijdens de start. Wanneer de motor start en je de schakelaar los laat komt er geen diesel meer op het spiraal. Dus alleen tijdens het starten krijg je een vlam.
Deutz-oldie
Bij onze D100 06 werkt het in elk geval met een reservoirtje. Ik denk dat het wel de bedoeling is dat je gaat starten als de vlam aan gaat, in elk geval voordat de zuurstof in de inlaatcollector opgebruikt is, en voordat het reservoirtje leeg is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7206 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0