Illustratie van:

International 323 - Tips en aandachtspunten aanschaf international 323

Hallo leden,
Ben bezig met de aanschaf van een 323.
Zijn er bij dit type nog aandachtspunten en/of dingen waar ik op moet letten?

Bekent van deze trekker is wel dat er werk aan de motor is. hij lekt langs de zuigerveren dus hou er al rekening mee dat ïk er nieuwe zuigers en bussen in moetten zetten en alles wat we dan gaan tegenkomen.

Alle tips/ info En documentatie is welken

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

+1
Martichr
Ik heb mijn 323 onlangs vervangen voor een 423 , de 26 pk is vaak toch net wat weinig in dagelijks gebruik hoewel het verder wel dappere trekkertjes zijn. Aandachtspunt was bij mij ook de motor, het blok van de 423 is toch een stap verder, de agriomatic en versnellingsbak zou ik zeker goed nakijken, als dit goed werkt is het prima maar dat is vaak niet het geval. Verder moet je ook gewoon een beetje geluk hebben met een 323. De ene heeft nooit wat de andere is een doorlopend project.
Suppertukker
@Martichr dankjewel voor de info zal er zeker op letten
+1
henrie-assinck
Volgens mij heeft dit type een wat ouder type motor, uit de D-326 (volgens mij de International Harvester DD-111). Dit zijn "voorkamer-diesels" en hebben géén directe inspuiting. Op zich geen probleem. Maar hier een paar aandachtspunten:
- Ze moeten lang voorgloeien bij starten. Vooral 's winters. Zorg voor een goede accu en voldoende laadtijd na het starten! Wat kan helpen is om gloeistaven in plaats van gloeispiralen te plaatsen. Starten ze een stuk sneller van...
- De klepstangen in de motor worden enkel afgedicht door een glij-lager en niet door afdichtingsrubbers. Hier wil wel lekkage ontstaan door slijtage van de glij-lagers, waardoor olieverbruik kan oplopen.
Suppertukker
@henrie-assinck dankjewel zal zeker verder kijken naar die gloeistsven. Glijlagers ook maar meteen meenemen dan.
mestyle
Opletten op vorstschade mocht die buiten gestaan hebben. Dit hebben wij gehad bij een 323. Die was gescheurd achter de brandstofpomp. Ligt inderdaad zelfde blok in als een d326. En kijken in hoeverre de agriamotic al afgesteld is dat die niet al uitgesteld is.
Jeroen745
Speling op het stuur wil ook wel eens gebeuren. Koop je hem bij een mechanisatie bedrijf of particulier?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 323 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN