Gezocht: Case IH 1455 XL

Ik ben op zoek naar een case IH 1455xl met nog een goede versnellingsbak voorkeur gaat uit naar een 30 Bak

Deel dit topic

Reacties

Koiter
@stephan-inter heeft er een tekoop
1455xl fan
@Koiter Heb er al contact met gehad. Ik zoek een standaard 1455xl
stephan-inter
@Koiter mag allemaal niet te veel kosten
1455xl fan
@stephan-inter hij moet gewoon standaard zijn en niet afgezien hebben op trekkertrek en een aangepaste pomp kan je niet terugschroeven naar standaard dan is u inspuiting te vroeg dus niet optimaal en kom je zelfs nietmeer aan zijn originele vermogen.
+2
dennisbouter
@1455xl fan dan kan je in nederland wel stoppen met zoeken
1455xl fan
@dennisbouter ja klopt zijn er veel zoon maar niet allemaal ik zoek er tenslotte maar 1 😉 vandaar hier de vraag er zijn er tenslotte genoeg te koop maar daar valt de bak vaak bij tegen of er zitten andere pomp op.
Koiter
@1455xl fan Trekkertrek in een standaardklasse worden ze trekkers echt niet anders van
1455xl fan
@Koiter standard Klassen heb ik geen probleem mee met zo 1. Maar grotere pomp steken grotere turbo vind ik nietmeer standaard
1455xl fan
@1455xl fan hier in België mogen we de standaard niet meer in met een grotere pomp of grotere turbo
+2
MaxxuM4ever
@1455xl fan als ik jouw was zou ik agriaffaires in de gaten houden en in Frankrijk wat proberen te vinden, gegarandeerd een langzame bak, mooi land klimaat en wellicht niet al te duur.
+1
stephan-inter
@Koiter jochie wil liefst een 1455 voor 2000 euro ofzo.
+2
MaxxuM4ever
@stephan-inter toch een mooie prijsje om mee te starten, daarna nog ff laten spuiten 5k, technische in super staat brengen 15k, knappe banden 5k. Heb je voor onder de 30k een 1455.
+15
@stephan-inter kinderachtig om zo af te geven op topic starter, omdat jouw trekker hem niet aanstaat.
stephan-inter
@ronald-deutz-fahr is niks kinderachtig aan.
Hij zegt dingen die niet waar zijn........
Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres
+1
@stephan-inter wat ik hier lezen kan is dat hij een trekker zoekt met originele pomp. Dat jij jouw trekker terug kan zetten op originele pk’s geloof ik best en daar zal hij het mis hebben.
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @stephan-inter:
is niks kinderachtig aan.Hij zegt dingen die niet waar zijn........

Dat vind ik een hele rare opmerking, hij zegt in de tweede reactie hier dat het een standaard 1455 moet zijn zonder jouw trekker af te kraken en vervolgens ga je direct in de aanval.
stephan-inter
@1455xl fan volgens mij praat je ergens over waar je geen verstand van hebt.
Hoezo met een andere pomp niet meer naar standaard vermogen.
Maar blijven zoeken he.
+1
1455xl fan
@stephan-inter ik denk na 4 bakken van 1455 te hebben gereviseerd dat je wel weet over wat je praat en over wat het kost en wat werk er in zit om open te gooien. 2000 euro laat me niet lachen daar heb je net een 1455xl traptrekker voor 😂
stephan-inter
@1455xl fan dan nog weet je niks van brandstofpompen.
Ik kan gewoon terug naar 150 pk of minder.......
dennisbouter
@stephan-inter maar is het een originele pomp? Of een aangepaste?
stephan-inter
@dennisbouter een orginele roterende pomp die aangepast is. Geen lijnpomp
1455xl fan
@stephan-inter ik zeg niet dat die van u te veel kost voor de duidelijkheid. Het is alleen niet wat ik zoek.
wadannie
Wat is niet teveel ??
1455xl fan
@wadannie ik ken de prijzen ik zoek gewoon 1 met een goede versnellingsbak dus geen geknars of gekraak bij het schakelen en geen gefluit dat verder komt van tandflanken of lagers die versleten zijn.
+1
Gavrie Willemsen
[@1455xl fan voor “weinig” geld ineens goed gesteld...

(klik om te vergroten)

+1
@Gavrie Willemsen het verschil tussen 12 of 14 is wel heel fors in prijs...
+5
Gavrie Willemsen
@ronald-deutz-fahr dat komt omdat eigenlijk de cabine en de motorkap tussen beide modellen hetzelfde is en al de rest anders is, maar dan ook echt al de rest. Zo hebben beiden totaal andere voorassen. Een 12 heeft er eentje met kleine eindreductie terwijl een 14 dikke (klokken) heeft. De motor van een 12 is een 5,8 liter en van een 14 een 6,6 liter. Versnellingsbak, achterbrug en eindvertragingen zijn ook totaal anders gemaakt en niks van onderdelen is uitwisselbaar. Op het eerste zicht vanop afstand zijn ze gelijkwaardig maar van dichtbij zijn ze totaal verschillend gebouwd. Daartegen ligt ook de 14 veel beter in de (liefhebbers-) markt dan een 12......
+1
@Gavrie Willemsen aha. Dat er zoveel verschil tussen zat wist ik niet 😅 weer wat geleerd
Koiter
@ronald-deutz-fahr motor in een 1255 is dezelfde als in de 9 en 1056, maar dan met zuigerkoeling en turbo
+1
MaxxuM4ever
@Gavrie Willemsen een 12 is dus meer een iets opgedirkte 10 dan een kleine 14 als ik uw verhaal zo lees.
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever ja zo zou je het wel kunnen stellen
+1
SJB533
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Een 12 heeft er eentje met kleine eindreductie terwijl een 14 dikke (klokken)

Type vooras weet ik niet exact, maar de 12 en 14 zijn allebei met ZF achtgaatssteek geleverd. Pas in 1983, bij invoering van de 40 kmh, kwam de tiengaatssteek op de 1455 XL.

We gaan wel verschillen van mening over de plaats van de 1255 in het rijtje geloof ik. Ik hou de plaats aan, zoals de fabrikant het deed: D-familie. (ZF-transmissie, lange wielbasis, Bosch herinrichting, dichte motorkap met wildreservaat, geblazen zescilindermotor) De volledige D-familie past immers ook perfect in het rijtje Super, 3108-3145, 600. Die trekkers hadden ook veel verschillende transmissies en voorassen van de bekende tandwielfabriek...
Valtra man
@Gavrie Willemsen urenstand 3650 op 36 jaar tijd? 🧐 lijkt me straf
Gavrie Willemsen
@Valtra man zal wel klokje rond zijn geweest...maar dat kun je niet zijn bij die tellers want na 9999 uren beginnen die opnieuw vanaf 0 te tellen....
RVM
@Gavrie Willemsen deze 1455 komt van een veiling bij ons in de buurt, was maar een hele gewone trekker hoor
hobbyboer
Waarom geef je de voorkeur aan een 30 km bak?
+1
Neem je geen genoegen met een 12? Weet er een te staan, leuke originele staat
arjanvw
Weet misschien nog een mooie originele 1455 XL, maar als die vrij komt is het pas waarschijnlijk half/eind volgend jaar...
De boer maar
Mijn 14 staat ook nog te koop trouwens
+1
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 dat is een hele mooie, dat tussenmodel is ook echt prachtig....
mf 6150
@Gavrie Willemsen
Is gewoon een overgespoten inter hoor
De boer maar
@mf 6150 het overgangs model is alleen van 86 toch
+1
SJB533
@De boer maar
09/1985-07/1986 uit mijn hoofd
De boer maar
@SJB533 die van mij dus zeker wel 😁
mf 6150
@De boer maar
Kan je zo zien toch? Staat er IH of teneco op het typeplaatje. Tenminste, de overgangsmodellen hadden er al teneco op staat toch? @SJB533
SJB533
@mf 6150

Foto van een Case International Logo
Dit logo, dacht ik. Kan zijn dat er ook nog Tenneco op staat.
Gavrie Willemsen
@mf 6150 ja dat kan kloppen als hij van ‘84 is...beetje jammer want als volledig rode Inter is ie altijd meer waard
mf 6150
@Gavrie Willemsen
Kijk maar eens goed, rode verf die onder het zwarte vandaan komt. IH logo in de grille, en IH logo op de b-stijl.
+1
Gavrie Willemsen
@mf 6150 ja je hebt gelijk, dat is gewoon een Inter. Wat is de vraagprijs? Gewoon om is te weten...
mf 6150
@Gavrie Willemsen
Ik heb eerlijk gezegd geen idee
SJB533
Quote Reactie van @mf 6150:
rode verf die onder het zwarte vandaan komt.

Dit zegt niets!
Gavrie Willemsen
@SJB533 is er dan niet een grote kans dat ie vroeger rood was? Vooral in bj ‘85 waren er toch nog geen overgangsmodellen?
SJB533
@Gavrie Willemsen
Onze 745 XL was van december 1985, en daar kwam her en der de zwarte verf af, met daaronder rode verf, Gavrie... Vanaf september 1985 werden ze als Case International geleverd
mf 6150
@SJB533
Alles bij elkaar wel, logo's, en de kap tegen de cabine aan.... Zegt wel veel
+1
SJB533
@mf 6150
Dat wel idd, maar verf moet je niet naar kijken
mf 6150
@SJB533
Wel gek dan? Zijn die dan in de fabriek zo gespoten of is dat dat verhaal dat sommige dealers ze al omspoten?
+1
Gavrie Willemsen
@mf 6150 ja dat is waar je hebt gelijk, ik heb dat al is gelezen ergens dat toen al het chassis door sommigen zwart werd gespoten om jonger te lijken....
+1
SJB533
@mf 6150
Kwamen echt zo uit de fabriek.
+1
Gavrie Willemsen
Deze staat ook te koop

(klik om te vergroten)

Deze staat ook te koop
redgiant
M.van Doorn in Werkendam heeft er 1 van 1996. Maar daar hangt een stevig prijskaartje aan.
Koiter
@redgiant idd mooie trekker maar de prijs is wel fors..
Mdbm
@Koiter Volgens mij is hij verkocht. Wat was de vraagprijs?
+1
Koiter
Quote Reactie van @Mdbm:
vraagprijs

44.500 uit mijn hoofd
+1
Mdbm
@Koiter Ik denk toch dat dit een vrij correcte prijs is. Als hij er in het echt uitzag zoals op de foto en mechanisch ook volledig in orde is toch. Was hij de klok al rond geweest? Bij die opgemaakte trekkers zie je dat niet goed meer.
mf 6150
@Mdbm
3700 afgelezen
Gavrie Willemsen
@Koiter voor ne echte goeie is dat inderdaad de prijs....
+1
Koiter
@Gavrie Willemsen dat is zeker waar, hij had ook wel een fronthef met pto, maar had wel al de 10.000 al aangetikt. Ligt er net aan wat er aan onderhoud aan is geweest natuurlijk. Een echt goeie is dat wel waard
+8
RVM
@Gavrie Willemsen @Mdbm @Koiter

Correcte prijs, zeggen de 14 eigenaren in koor. Dat kan ik geloven ja 😂😂
johndeere 2650
@RVM voor dat geld kun je wel een nieuwere kopen met minder uur🙈
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 jonger dan ‘96 kun je geen 1455 meer kopen he....
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 ja een ander model maar dan heb je geen 1455 he...dan moet je een paar trapjes naar beneden en dat willen die 1455-rijders niet...
+1
Koiter
@RVM das de liefhebberij he😜waarom zou ik anders onze helemaal opknappen en 100% maken
+1
Gavrie Willemsen
@RVM ha ha, leuk opgemerkt...wij moeten ons eigen product wat hoog in het vaandel houden he....🤪🤪🤪
+1
Koiter
@Gavrie Willemsen en hoe meer en gedemonteerd worden, hoe meer ze waard worden🙈😂
+1
mf 6150
@Koiter
En hoe meer er aan gerommeld wordt, hoe meer ze waard worden😜
Gavrie Willemsen
@Koiter ha ha inderdaad, worden ze lekker nog zeldzamer
+6
dennisbouter
@RVM ja maar als het een ford tw35 is is het veel te veel, leg het mij maar uit 🤷‍♂️ op school was ik best goed in wiskunde
+1
DANOONTJE POWERR
@dennisbouter Mwa, er stond laatst ook een bekende 8830 te koop voor 49.000 🙃
Gavrie Willemsen
@DANOONTJE POWERR en was dat een echt mooie?
+1
johndeere 2650
@Gavrie Willemsen kijk maar op tf hebben vandaag nog een foto geplaatst 😉
Gavrie Willemsen
@DANOONTJE POWERR ik zal mijn 1455 ook is te koop zetten voor 49d€...😂😂😂😂😂
Koiter
@Gavrie Willemsen Voordeel is dat jij weer een van de 270 inters hebt met 40 bak...
+1
Mdbm
@Gavrie Willemsen Ik (en jij ook) weet een 1455 staan van 50.000 euro. Nog maar een 6000 uren. Originele lak, 40-bak en compleet origineel. Zelfs de radio.

Vorig jaar is er bij Smeets ook een 1455 van ‘96 verkocht voor 45000 euro. Wel op 4 nieuwe Michelins.
Koiter
@Mdbm Meekes had een tijd terug ook nog een 3 gen 1455 staan met rond de 4000 uur, die zat ook rond dat bedrag ongeveer
+1
Mdbm
@dennisbouter Met een 30-bak kan je deze tijd geen geld meer verdienen. Voor iets dat niet opbrengt kan je ook geen geld uitgeven. Dat is geen wiskunde, maar economie.

Hoewel bij de 1455 vraag- en aanbod ook wel doorweegt. Zelfs een versleten 30-bak gaat groot geld. Dat begrijp ik ook niet. Ik was vroeger nochtans goed in economie😋
Gavrie Willemsen
@Mdbm dat model is niet voor niks X-tractor of The year geweest een paar jaar geleden
Glenn IH
@Gavrie Willemsen en is ook een paar jaar terug verkozen als mooiste trekker allertijden.
+7
RVM
@Glenn IH @Gavrie Willemsen

Ik zit al een tijdje te wachten tot de Volvo BM 810/814 uitgeroepen worden tot lelijkste tractor aller tijden en de prijzen kelderen. Koop ik er nog een paar bij. Te vergeefs tot op dit moment 😤
Gavrie Willemsen
@RVM oh das ni netjes zoiets zeggen over zo een pracht icoon....😂😂😂😂😂😂
dennisbouter
@Mdbm een 30 bak loopt een kleine 40 toch?
Gavrie Willemsen
@dennisbouter ik dacht alleen maar als je er extreem grote banden opzet en toeren bijgaf. Mijne met 40 bak loopt 44 op kale 38” banden en met 2400 toeren
dennisbouter
@Gavrie Willemsen wat heet extreem groot onder zo'n trekker, en met een 6 bak draai je het al snel rond mijn ford staat op 650/65 38 multibib maar dezelfde maat xm108 zijn net wat groter en dan is de 1e versnelling eigenlijk al te hoog om weg te rijden en die 4de versnelling voor dat die eens aan de 2500 toeren zit, tis hem net niet
Valtra man
@dennisbouter dat is de keerzijde vd medaille met grotere banden.. je topsnelheid verhoogt, maar al de rest schuift ook mee op.
Ik heb het in mijn jonge jaren ooit gedaan onder een jeep wrangler, die reed daarna voor geen meter meer op de autostrade. 😕
Maar goed als er 30 & 40 bakken - beter ring&pinions - zijn, dan mag je er van uitgaan dat de spreiding in de versnellingbak groot genoeg is voor beide.
RVM
@dennisbouter niet op de standaard 18.4R38 wielen, maar op 710/70R42 wat er ook onder past gaat het stukken vlotter.
roscho
Quote Reactie van @RVM:
niet op de standaard 18.4R38 wielen, maar op 710/70R42

Dat scheelt, om precies te zijn, 17% (Michelin Agribib). Je gaat dan dus van 30 naar 35 km/h
dennisbouter
@roscho ik weet niet hoe hard een 14 met 30 bak standaard loopt maar als het 32 is kom je al op 37,5 en die laaste 100 a 200 toeren doen de rest
+1
roscho
@dennisbouter Ik gaf het aan als voorbeeld, de berekening die jij geeft, klopt.
dennisbouter
@RVM bijna iedere 14 staat toch op 42ers?
Gavrie Willemsen
@dennisbouter nee hoor, er staan er veel op 38” zoals de mijne...
Mdbm
@Gavrie Willemsen Welke bandenmaat heb jij eronder liggen?
Gavrie Willemsen
@Mdbm 710 70 R38
dennisbouter
@Gavrie Willemsen die zijn net zo groot als 650/65 42?
MaxxuM4ever
@dennisbouter zo’n beetje wel toch, zal per merk en slijtage graad wat afwijken.

« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (1455xl fan). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan

REACTIES
105
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
0