Hydrauliekpomp international 856xl aanpassen (vragen)

Beste TF-ers,

Van de week ben ik begonnen om een hydrauliek aanpassing te doen op de 856XL.
Ik wil de stuurpomp parallel kunnen schakelen met de hoofdpomp om zo meer olie te krijgen (ook al bij de 844S gedaan, zie foto's)
Op zich is dit geen probleem, ik denk dat ik weet hoe het moet. Dit doe ik na het persfilter een elektrische driewegklep (met er voor een overdrukklep als veiligheid tijdens omschakelen), 1 uitgang van driewegklep gaat naar orbitrol, andere gaat naar de pers van de hoofdpomp (na persfilter).
Totaal zitten er 2 persfilters op. Vanzelfsprekend, geen spanning op ventiel = olie naar stuur.

Eigenlijk is dit hetzelfde idee als de hydro plus, zover ik weet.
Alleen zie ik dat de hydro plus een andere pomp heeft, namelijk een pomp met gladde achterkant.
De pomp die ik heb, zit een extra staart in. Zit hier een overdrukklep in? Of wat doet dit? En als hier een overdrukventiel in zit, weet iemand waar deze op afgesteld staat?

Verder, de bovenste aansluiting aan de achterkant is de retour. Is deze gelijk aan de aanzuig (onderkant)?

Hydro plus pomp (1328655c91):
tractors-and-machinery.nl/occasion/599055/…

Pomp die ik heb (3401189r94):
kramp.com/shop-nl/nl/…

Note: deze international heeft sensodraulic.

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

Koiter
Deze volg ik even, interessant project
Corne S
@Koiter

Aan zo'n antwoord heb ik niets 😉. Project hoop ik morgen af te ronden, alleen hoop ik, als het overdrukventiel is, dat hij net zo hoog staat als de bedieningsventielen. Niet dat het stuurcircuit op 100 bar afgesteld staat. Kun je misschien een foto van de pomp van jullie 956xl maken? En heeft deze hydroplus.
redeagle14
@Corne S je moet de flow regelaar achter op de stuur pomp vastzetten door de veren er uit te halen en met 2 pennetjes de zuiger in het midden te houden. Dan na het filter van de stuur pomp de klep VFR0605 van Kramp plaatsen. De smoring op boren naar 2,9mm dan heb je de 18 liter op de besturing en SOD. De rest gaat mee naar achter. Niks te schakelen en werkt perfect. Ik zal een foto plaatsen.
InsaneNL
@redeagle14 heb je toevallig een formule om die diameter te berekenen? Ik heb misschien een probleem dat er veel te veel olie door een prioriteit eventueel gaat maar ik kan er niet uit komen hoe ik de juiste diameter moet berekenen om het te controleren.
redeagle14
@InsaneNL voor de VRF0605 is een tabel en daar staat in bij welke doorlaat van de smoring een aantal liters hoort. Druk onafhankelijk.
InsaneNL
@redeagle14 ah oke, heb je mischien een linkje? ik kan hem nog niet vinden. Dan heb ik in elk geval een begin punt. Lijkt mij ook dat zoiets redelijk universeel is
+1
redeagle14
@InsaneNL old.comatrol.com/vrf-06-flow-control-valve/
Daar staat alles, wel even scrollen.
InsaneNL
@redeagle14 ah super, dankje.
Corne S
@redeagle14

Dat vroeg ik me ook af. Waarom specifiek voor 2,9 mm gekozen en geen 3 mm? En wijst het voor zich wat je moet opboren? Zou het zo in tekening niet kunnen zeggen.
redeagle14
@Corne S in de tabel staat 18 liter niet in. Maar met een beetje rekenen kom je er. En we hebben het gecontroleerd met de flow tester en het klopt precies. Ø 2,9 mm is 18 liter per minuut.
Corne S
@redeagle14

Dankje. Maar wat is nu de functie van de flowregelaar? En heb ik er last van op de manier die ik bedacht heb (spullen heb ik al)?

Bij hydroplus zoals het origineel zit, zit er ook een elektrisch ventiel tussen. Heeft de trekker van jou ook sensodraulic?
redeagle14
@Corne S ja heeft SOD. De flow regelaar regelt af op 18 liter. Meer komt er niet uit. 12 liter gaat gewoon weer terug naar de zuig zijde.
+1
Corne S
@redeagle14

Waarom zouden ze dat gedaan hebben? Ik snap dat het wenselijk is dat het stuur bij laag toerental even snel moet werken als volgas. Bij de a familie zit er geen stroomregelaar op. Zou het met het potje van sensodraulic te maken hebben?

Andere vraag, zoals ik het nu heb, heb ik het overdrukventiel op de retour leiding richting de pomp gezet. Potje van sensodraulic lekt (leiding zat erg vast, heb hem in bankschroef losgehaald). De olie kan met ingeschakelde klep zowel over overdruk bij de hydraukventielen als eigen gebouwde overdrukventiel.

Weet je of de retour op de pomp gelijk is aan de zuigleiding? Ik vraag me af of het lekken op het potje komt door de olie uit overdrukventiel of door bankschroef.

Overigens ik kraak jouw oplossing niet af, maar nu hoop ik nog meer olie te hebben. Misschien dat ik jouw oplossing nog voor de driewegklep zet.
Koiter
@Corne S zal ik vandaag eens proberen te maken. Trekker heeft geen hydroplus, heeft stuur en hydraulisch systeem gescheiden van mekaar. Ik zal zo even een foto maken van de hydrauliek van de 856xl
Koiter
Ik heb het hydraulische werkplaatshandboek van de B familie trekkers bekeken. Hierin word niet gesproken over de "staart" wel wordt er gesproken over een drukbegrenzingsventiel welke tussen de 100 en 110 bar afgesteld staat. Dit ventiel zit in de orbitrol

(klik om te vergroten)

Corne S
@Koiter

Bedankt daar had ik wat aan! Met name over de liters rechts.
Klein Rot
@Corne S
Ik denk dat de pomp voor de besturing maar een klein volume heeft als je dat toevoegt aan het grote volume van de hoofdpijn zal dat weinig helpen.
Koiter
@Klein Rot volgens ihace.de doet de pomp van een 856xl 30l/min op beide elementen

(klik om te vergroten)

redeagle14
@Koiter klopt het is een 8+8cc pomp. De stuur pomp is af geregeld op 18 liter per minuut. En die 12 liter stop ik bij de andere pomp.
deerejohn
Schud hem maar vol olie dan weetje het ,, meen iets van 9 en 14 ,
+1
Corne S
Op een kleinigheid na klaar (potje van sensodraulic lekt). Getest op kiepkar (heb extra oliereservoir onder cabine). Omhoog duurt zonder stuurpomp 29 seconden en met 18 seconden.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN